Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین؛ این پروژه پس از توقف حدود ۵/۲ ساله، از مهر ماه ۱۳۹۸ در دوره مدیریت عامل یزدی زاده شروع مجدد گردید و هم اکنون با پیشرفت بالغ بر ۹۲ درصد در مرحله نصب تجهیزات و آماده سازی جهت راه اندازی است.

وی با اشاره به حجم ۳۲۰۰ تنی نصب تجهیزات و اسکلت فلزی در این طرح از فعالیت‌های ساخت و تامین کمپرسورها و ساخت مخازن ذخیره مایع اکسیژن و نیتروژن به عنوان دو فعالیت مهم در مسیر بحرانی این پروژه یاد نمود و افزود: یکی از سه کمپرسور طرح، وارد کارخانه شده و در مرحله OPC بوده،‌ کمپرسور دوم در مرحله ترخیص و حمل به پروژه و کمپرسور سوم نیز در حال حمل به بندرعباس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مخازن ذخیره مایع نیز در مرحله نصب دیواره های استیل داخلی و مونتاژ سقف و لدرهای مربوطه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه، نکات برجسته این طرح را چنین بیان نمود:

·       عدم حادثه و کار ایمن در اجرای پروژه

·       استفاده حداکثری از زیرساخت‌ها و توان داخلی

·       کیفیت بالای تجهیزات و اتوماسیون کامل

·       ظرفیت تولید ۲۵ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن گازی، ۱۸ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن گازی به همراه محصولات مایع شامل: آرگون مایع معادل گازی آن ۹۰۰ نرمال مترمکعب بر ساعت، اکسیژن مایع معادل گازی آن ۱۵۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت، اکسیژن و ازت مایع معادل گازی آن ۵۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت .

·       استفاده از فناوری جدید تولید اکسیژن به روش کرایژنیک و با تکنولوژی فشرده سازی داخلی (Internal Compression) به همراه تولید ازت و آرگون خالص در کولدباکس مرتفع بدون نیاز به پلنت هیدروژن.

در این تکنولوژی هوای محیط پس از تصفیه در برج های آب و ازت و عبور از ملکولارسیوها فشار آن در کمپرسورهای اولیه افزایش یافته و این هوای فشرده مجددا وارد بوستر کمپرسور شده و هوای خروجی از بوستر کمپرسور با دو خروجی و فشار متفاوت یکی وارد کولدباکس و دومی وارد کمپرسور متصل به توبواکسپاندر شده و با ایجاد سرمایش اولیه توسط توربواکسپاندر عملیات تبرید در کولدباکس آغاز و مایع شدن بخشی از هوای ورودی آغاز می شود.سپس مایع تشکیل شده با عبور از ستون های متعدد تفکیک هوا در درون کولدباکس به مایعات مختلف(اکسیژن، ازت و آرگون) تفکیک شده و سپس فشار مایعات اکسیژن و ازت با پمپ های مایع کرایوژنیک حدود ۳۰ بار رسیده و با عبور از مبدل حرارتی های بزرگ صفحه ای و تبادل با هوای گرم ورودی ‌به گازهای اکسیژن و ازت با فشار ۳۰ بار تبدیل و از کولدباکس خارج می شود. بخشی دیگری از اکسیژن نیز با فشار کم خارج شده و مایع آرگون نیز وارد مخازن ذخیره می شود.

·       استفاده از آب نرم گردشی سیکل بسته در خنک کاری کمپرسورها جهت افزایش عمر خنک کن ها

·       استفاده از فناوری پیشرفته ملکولارسیو در تصفیه هوای ورودی

·       قابلیت انعطاف پذیری کارگاه در تغییر دبی تولیدی تا ۲۵ درصد نامی که با توجه به نوسانات تولید کارخانه در کوره بلند و فولادسازی نقش بسیار اساسی در صرفه جویی مصرف گاز اکسیژن خواهد داشت.

·        تعمیرات بسیار کم اینگونه پلنت ها ، هر ۲ سال به مدت ۳ روز (مرسوم به Maintenance Free)

·       مصرف انرژی این پلنت ها نسبت به پلنت های موجود قدیمی در حدود ۳۰ درصدکمتر می باشد.

·       با وجود مخازن مایع ۳۰۰۰ مترمکعبی اکسیژن، ۱۵۰۰ مترمکعبی ازت و ۱۰۰ مترمکعبی آرگون علاوه بر اینکه نوسانات شدید مصارف اکسیژن در فولادسازی را پشتیبانی می نماید، در زمان تعمیرات پلنت می توان حدود ۴ روز تولید کارگاه را حفظ نمود.

پربیننده ترین همه‌ پرسی از خریداران پوشاک در مورد انتخاب پوشاک ایرانی و خارجی / مردم چقدر کالای ایرانی را ترجیح می‌ دهند؟ دوئل تولیدکنندگان با قاچاقچیان در بازار پوشاک / سیاست‌ های اشتباه دولت چطور زمین بازی را تغیر داد؟ امیرسامان اسفندیاری با اکثریت آراء حائز رتبه دوم هیات رییسه سندیکا تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران شد واکنش‌‌ها به طرح «جرم انگاری وارد نکردن ارز حاصل از صادرات» دستور ترخیص لوازم خانگی بوش صادر شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۱۰۲۹ ردیف بودجه و ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مجید محمدرضا خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این سال پروژه‌هایی همچون ایستگاه آتش‌نشانی مادر و ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم به اتمام رسید.

وی با اشاره به از سرگیری پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امام موسی صدر که یکی دو سال بود مسکوت مونده بود، افزود: تقاطع غیرهمسطح فردوسی صدوق با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد که سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ایمن‌سازی کمربند امام علی (ع) به مراحل نهایی رسیده است، خاطرنشان کرد: تقاطع نیک اندیش نیز در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در حال اجرایی شدن است.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح نماز و شهدای پرواز در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: اجرای بخشی از پروژه مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهدای سلامت از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست مترو به مراحل پایانی رسیده است و اگر واگن تامین شود آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: تملک خانه تاریخی توکلی برای احداث خانه موزه با هدف ارتقای فرهنگ تاریخی شهر و تقویت تاریخچه هیئت‌های مذهبی در شهر قم از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه پارکینگ چهل‌اختران، تاکید کرد: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز شد، سال ۱۴۰۲ تملک برای آن به پایان رسید و عملیات عمرانی آن در روزهای ابتدایی سال تمام شد.

محمدرضاخانی با اشاره به اتمام پروژه بزرگ بلوار جعفر طیار (ع) اضافه کرد: این بلوار با ۵۰ سال قدمت در طرح‌های توسعه شهری قم، سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید که خبر خوبی برای شهروندان بود.

وی تاکید کرد:با پیگیری تملک برای تعریض محور دروازه ری و بهسازی این محله بر اساس طرح تفصیلی در سال ۱۴۰۲ گفت: بخش مهمی از این پروژه انجام شده است و سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر، افزود: این طرح نیز سرعت خوبی داشته است و اوایل سال جاری به اتمام می‌رسد.

محمدرضاخانی با اشاره به وجود ۱۰۲۹ ردیف بودجه و 2000 پروژه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 749261

دیگر خبرها

  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج