Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت امید اسدبیگی مدیرعامل کارخانه نیشکر هفت تپه به ۲۰ سال حبس خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه گفت: ملت ایران شریک غم همه مسلمانان به خصوص مردم مسلمان افغانستان است و حادثه تروریستی را قویاً محکوم می کنیم و اعلام می کنیم مسئولیت چنین حوادثی علاوه بر گروه های تکفیری بر پایه گذار این گروه ها در منطقه هم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوارم با همت و با اراده‌ای که از ملت افغانستان سراغ داریم، هرچه سریعتر شاهد از بین رفتن چنین گروه هایی باشیم و امنیت پایدار هرچه سریعتر به افغانستان برگردد.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به حکم دادگاه منافقین که سال گذشته در تهران برگزار شد، گفت: استحضار دارید که اقدامات منافقین چه اقدامات تروریستی که در داخل شهرهای ایران داشتند و بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی گناه از جمله مسئولان وقت را به شهادت رساندند و چه جنایات آنها در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن از یک بعد دارای جنبه کیفری است و جنبه عمومی دارد و نیازی به شکایت نیست و مدعی العموم در این خصوص صلاحیت تعقیب را دارد.

خداییان گفت: اما بعد دیگر اقدامات آنها جنبه مدنی دارد، هرکسی از اقدامات گروهک منافقین دچار آسیب شده است، می تواند طرح دعوی کند و مطالبات جبران خسارات کند. دادگاه رای را صادر کرده است، سرکرده گروهک منافقین به پرداخت ۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان محکوم شده است و این حکم قطعی شده است.

وی ادامه داد: پرونده هفت تپه دو قسمت دارد، یک قسمت بحث ابطال واگذاری این شرکت به بخش خصوصی است و واگذاری این شرکت ابطال شد و به مردم برگشت؛ بخش دیگر سوءاستفاده افراد دیگری بود که از این طریق مرتکب جرایمی شده بودند، ازجمله اتهامات آنها می توان به مشارکت در اقدام عمده و کلان در نظام ارزی کشور اشاره کرد که این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال و حکم صادر شد. امید اسدبیگی فرزند احسان به اتهام مشارکت عمده در اخلال عمده در نظام ارزی شرکت از طریق قاچاق ارز به ۲۰ سال حبس و رد اموال محکوم شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مهرداد رستمی به ۲۰ سال حبس و رد اموال محکوم شد؛ همچنین دو نفر دیگر از متهمان هر کدام به ۱۵ سال حبس، سه نفر دیگر هر کدام به ۱۰ سال و بیش از ۱۷ نفر هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند.

خداییان در تشریح اتهامات اسدبیگی گفت: اتهام اسد بیگی مشارکت در قاچاق یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون یورو و مباشرت در قاچاق دو میلیون و ۸۹۴ هزار یورو بوده است؛ البته متهمان محکومیت قطعی پیدا کرده اند.

وی با اشاره به حکم دادگاه دعاوی حقوقی شهدای علمی هسته‌ای ایران گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای ما با حمایت مستقیم کشور امریکا و مسولین این کشور صورت گرفت. در این پرونده خانواده شهدای هسته‌ای و جمعی از مردم علیه آمریکا طرح دعوا کردند و آخرین جلسه این دادگاه تشکیل شده است و وکلای خواهان‌ها تقاضای مهلت برای تقدیم آخرین لوایح خود را کردند. در آینده نزدیک حکم این پرونده صادر خواهد شد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ذبیح الله خدائیان افغانستان ۲۰ سال حبس محکوم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیغام هافبک پرسپولیس با شادی گل دردناک

به گزارش "ورزش سه"، علیرغم انتقاداتی که به اوسمار ویرا در خصوص تعویض‌هایش در دیدار با آلومینیوم اراک که با حذف پرسپولیس در جام حذفی همراه بود، شاید بتوان گفت یکی از نکات روشن این بازی حضور سینا اسدبیگی بود.

هافبک دفاعی گلزن پرسپولیس در این بازی که در این فصل روزهای تلخی را بابت نیمکت نشینی‌های پیاپی دنبال می‌کند، برخلاف فصل گذشته اکنون تنها دو بازی در لیگ شانس حضور ثابت در ترکیب اصلی را داشته است. او در جام حذفی و برابر نفت و گاز گچساران که با برتری و صعود سرخپوشان نیز همراه بود، دیگر بازی فیکس خود را در این فصل پشت سر گذاشت.

اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس در بازی مقابل آلومینیوم اراک و در اوایل نیمه دوم تصمیم به تعویض سینا اسدبیگی گرفت و این بازیکن با نمایش خود، آمادگی‌اش را به رخ کشید. سینا اسدبیگی علاوه بر گلی که در این بازی برای سرخ‌ها به ثمر رساند، یک پاس گل نیز برای عیسی آل کثیر مهیا کرد تا حضوری تاثیرگذار برابر آلومینیوم به نام خود کند. اسدبیگی در ضربات پنالتی نیز موفق عمل کرد و با اعتمادبنفس بالا موفق به باز کردن دروازه احمد گوهری شد.

سینا اسدبیگی اما بعد از گلی که از راه دور برابر آلومینیوم به ثمر رساند، حرکت عجیبی را شکل داد. او لنگان لنگان به سمت نیمکت پرسپولیس رفت و شادی خود را با آنها تقسیم کرد. شوت سنگین و با زاویه مناسب این هافبک دفاعی که فصل گذشته نیز گلی زیبا در ترکیب پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان به ثمر رسانده بود، شادی گل خود را با اشاره به شوتی سنگین که باعث گرفتگی عضله‌اش شده به حالت لنگان لنگان به نمایش گذاشت!

ویدئو: 331102

هافبک دفاعی پرسپولیس که در این فصل فرصت چندانی برای خودنمایی به دست نیاورده، اکنون امیدوار است در هفته‌های کوتاه باقیمانده تا پایان فصل شانس بیشتری از سوی اوسمار کسب کرده و باید دید مقابل سپاهان در جدال حساسی که در آزادی پیش رو دارند، قادر خواهد بود به واسطه نمایشی که به جا گذاشته، اوسمار را وادار به حضورش در ترکیب اصلی کند یا خیر.

دیگر خبرها

  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • پیغام هافبک پرسپولیس با شادی گل دردناک
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • درخشش سینای پرسپولیس دود شد و به هوا رفت!
  • گل سوم پرسپولیس به آلومینیوم + فیلم
  • (ویدیو) گل سوم پرسپولیس به آلومینیوم توسط سینا اسدبیگی
  • گل تماشایی سینا اسدبیگی به آلومینیوم (آلومینیوم اراک 2-3 پرسپولیس)
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت