Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طی عمر ۲۰ ساله پارک فناوری پردیس، بیش از ۳۰۰ میلیون یورو صادرات به ۲۲ کشور دنیا در قالب ۵۰ محصول انجام شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "محسن پیلان‌نژاد" مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس گفت: محصولات صادراتی شرکت‌های پارک فناوری پردیس در حوزه تجهیزات دارویی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات الکترونیک، مخابرات و سایر حوزه‌هایی است که در بحث فناوری ICT نیز استفاده می‌شود و به 22 کشور از جمله کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی این صادرات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً در روند 20 ساله‌ای که پارک فناوری پردیس طی کرده است بیش از 300 میلیون یورو صادرات به این کشورها در قالب بیش از 50 محصول انجام شده است.

وی گفت: یک موضوعی که بسیار حائز اهمیت است جلوگیری از خروج ارز از کشور است که در این زمینه نیز شرکت‌های پارک فناوری پردیس باعث شده‌اند که سال گذشته 235 میلیون یورو جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته باشیم و بتوانیم با بومی‌سازی این دانشی که برای این محصول مورد استفاده قرار گرفته است هم نیاز صنایع کشور را حل کنیم و هم به نوعی از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

"پیلان‌نژاد" با اشاره به سهم هر بخش در جلوگیری از خروج ارز از کشور گفت: در موضوع جلوگیری از خروج ارز از کشور عمده آن در بخش تجهیزات پزشکی و دارو بوده است و بخش بعدی آن نیز در حوزه الکترونیک و مخابرات است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس با اشاره به اسامی 22 کشور مقصد صادرات محصولات گفت: به کشورهای هلند، اسپانیا و از کشورهای عربی کشور عمان، کشورهای آسیایی، حوزه آمریکا،‌ حوزه آفریقا و کشور کنیا این صادرات انجام شده است؛ ما یک خانه نوآوری نیز در کشور کنیا تاسیس کرده‌ایم که به اسم خود پارک فناوری پردیس است که در آنجا برای محصولات شرکت‌ها یک بازار صادراتی خیلی خوبی در حوزه آفریقایی رقم خورده است.

رونمایی از 6 محصول دانش‌بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در پارک پردیسعدم حمایت از نخبگان علت نگاه منفی به جریان مهاجرت در ایران!/ "فرار مغزها" یا "مهاجرت یکطرفه" در قرن 21 معنا ندارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری جلوگیری از خروج ارز از کشور پارک فناوری پردیس انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران