Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:09:42 GMT

نبود پزشکی قانونی در ۱۰۰ شهرستان کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۴۸۹۶

نبود پزشکی قانونی در ۱۰۰ شهرستان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مسجدی آرانی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: روح انقلاب اسلامی عدالت و رفع تبعیض‌ها و ارتقاء علمی و معنوی مردم است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بیان‌کرد: یکی از دستگاه‌هایی که در اجرای عدالت نقش آفرین است دستگاه قضایی است و ما به عنوان پزشکی قانونی جزئی از این دستگاه مهم و تأثیر گذار در حوزه عدالت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی آرانی ادامه‌داد: هر موضوعی که در حوزه نظام سلامت، جنبه قضایی پیدا می‌کند برای کمک به قضات برای صدور رأی عادلانه پای پزشکی قانونی به میان می‌آید و اظهار نظر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ از ۶ میلیون پرونده قضائی حدود یک سوم آن یعنی دو میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده است، گفت: معاینات ضرب و جرح و معاینه اجساد در راستای تعیین علت فوت، اظهار نظر در مورد توان تحمل کیفر و آسیب‌های ناشی از تصادفات در حوزه پزشکی قانونی است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در سفر به خراسان‌جنوبی مشکلات مراکز پزشکی قانونی و پیگیری مصوبات سفرهای آقای رئیسی در زمان ریاست قوه قضائیه پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: در سراسر کشور پزشکی قانونی بیش از ۴۶۰ مرکز دارد که به مردم ارائه خدمت می‌کند.

مسجدی آرانی گفت: در سال گذشته در ۵۰ شهرستان مرکز پزشکی قانونی ایجاد کردیم ولی هنوز ۱۰۰ شهرستان از مرکز پزشکی قانونی بهره‌مند نیستند و باید کیلومترها طی کنند تا در شهری دیگر از خدمات پزشکی قانونی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما تجهیز پزشکی قانونی به علم روز است، افزود: نمی‌توانیم با اظهار نظرهای ۳۰ سال پیش و بدون در نظر گرفتن علم روز بازوی خوبی برای قوه قضائیه باشیم و خوشبختانه یک دستگاه و سازمان علمی هستیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: به جهت تحریم‌های ظالمانه برای بهره‌مندی از برخی از تجهیزات با مشکلات زیادی رو به رو شدیم و قیمت‌ها نیز سه برابر رشد پیدا کرد ولی با بسیج جوانان نخبه در زمینه‌هایی چون کیت‌های پیشرفته ژنتیک در رونمایی کردیم.

مسجدی آرانی با تأکید بر اینکه روی دیگر دانایی، توانایی است، یادآور شد: همه تلاش ما بر است که پزشکی قانونی در طراز جمهوری اسلامی باشیم.

کد خبر 5326748

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس مسجدی آرانی پزشکی قانونی عدالت اجتماعی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی گرگان شیوع کرونا ایلام هفته نیروی انتظامی شیراز عکس استانها پزشکی قانونی مسجدی آرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، گفت: در سال گذشته ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه منجر به محکومیت شد. - اخبار استانها -

سلیم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بیش از 70 درصد پرونده‌های قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی و مابقی در پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد پرونده‌های قصور پزشکی که به پزشکی قانونی ارجاع شده در سال 1401، 43 مورد بوده که 18 مورد منجر به محکومیت و 25 مورد تبرئه شده است.

خانی گفت: در سال گذشته نیز 34 پرونده قصور پزشکی به پزشکی قانونی استان ارجاع شده که 26 مورد محکوم و هشت مورد نیز تبرئه شده است.

وی افزود: قصور پزشکی به چهار شکل بی‌مبالاتی، بی‌احتیاطی، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی ممکن است اتفاق بیفتد، بی‌مبالاتی یعنی کارهایی که یک پزشک یا درمانگر باید در روند درمان برای بیمار انجام دهد اما انجام نداده است که شدیدترین نوع قصور است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: برخی از عوارض بعد از درمان یا جراحی‌ها جزء عوارض شناخته شده بعد از روند درمان هستند و زمانی منتسب به قصور است که کادر درمان همه اقدامات درمان را برای بیمار انجام نداده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند