Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی دستگاه‌های مختلف خود را برای هر چه باشکوه تر برگزار کردن جشن ۹ ربیع‌الاول در خراسان جنوبی آماده کرده‌اند که حضور ۳۰۰ روحانی طرح هجرت در روستاهای استان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، 9 ربیع‌الاول نخستین روز امامت امام زمان(عج) و آغاز حیات دوباره شیعه با دو طعم غیبت صغری و کبری است مفهومی از انتظار که به عنوان متعالی‌ترین وظیفه خود به عنوان شیعیان آن حضرت دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال امروز برخی از مدیران و دست‌ اندرکاران بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در دفتر امام جمعه بیرجند دور هم جمع شدند تا در راستای برگزاری باشکوه‌تر این روز برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام کمیلی مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران بنیاد مهدویت استان خراسان جنوبی با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بنیاد مهدویت با موافقت مقام معظم رهبری و پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی در سال 80 تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در همان سال 80 مرکز تخصصی مهدویت با مجوز شورای علمی قم مجوز گرفت و تاسیس شد افزود:  مرکز تخصصی مهدویت در بحث آموزش  442 نفر در سطح 3 و 4 دوره‌های تخصصی مهدویت را فرا گرفته و  فارغ‌التحصیل شدند.

کمیلی با بیان اینکه بیش از 260 عنوان کتاب تاکنون در عرصه مهدویت به صورت کتاب‌های تخصصی چاپ شده است افزود: چاپ مجلات علمی تخصصی، اعزام به مراکز علمی و اردوهای مختلف برای 16 هزار نفر در داخل  کشور از برنامه‌های بنیاد مهدویت بوده است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی اعزام مبلغ را به نقاط مختلف از جمله نقاط روستایی، مسابقات و پویش‌ها را از جمله برنامه‌های اجرا شده دانست و افزود: از جمله فعالیت مرکز تخصصی بنیاد مهدویت در خراسان جنوبی در دست بودن 19 برنامه است که یکی اعزام مبلغ به روستاهای عشایری و تلفیقی و برگزاری مسابقات است.

کمیلی تبلیغ در فضاهای مجازی و حقیقی، تجهیز کتابخانه‌ها به کتب مهدوی، برگزاری دوره‌های آموزشی مهدویت در ادارات را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: از  طریق مدرسه مجازی مهدویت در حال حاضر دوره‌هایی برای دانشگاه‌ها و ادارات برگزار می‌شود که در این راستا برگزاری دوره‌های مهدویت برای دانشجویان در حال انجام است.

وی افزود: 9 ربیع آغاز امامت ولایت امام مهدی(عج)  نزدیک است و نیاز است دستگاه‌های فرهنگی متولی به پای کار بیایند و در برگزاری جشن قدم بردارند و همچنین جای تاسف دارد برخی بزرگواران هفته‌ای یک بار به جلسات ستاد کرونا حاضر می‌شوند اما حاضر نیستند در سال یک بار برای جلسات نماز یا مهدویت حضور یابند.

 برگزاری برنامه‌های مختلف مهدویت در فضای شاد  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم اظهار داشت: در آموزش پرورش هم قبل از کرونا کار ما راحت‌تر بود و جلسات مختلف با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شد که تاثیرگذاری زیادی داشت اما در این مدت که آموزش‌ها از طریق فضای مجازی است باز هم تلاش کردیم ارتباط خود را با دانش‌آموزان داشته باشیم.

محمدعلی واقعی افزود: از طریق شاد برنامه‌های مختلفی در مورد گفتمان‌ها و دوره‌های آموزشی برای فرهنگیان داریم  و خوش‌بین هستیم با حضور پر شور دانش‌آموزان از آبان‌ماه که به صورت حضوری در مدارس باشند شاهد اجرای برنامه‌های بیشتری باشیم.

وی با بیان اینکه باید دعا کنیم ظهور هر چه زودتر رقم خورد افزود: در خطبه‌های نماز جمعه که هر هفته در برخی نقاط استان برگزار می شود مباحث مهدویت اگر تکرار شود اثر بخشی بیشتری دارد.

حضور 300 روحانی طرح هجرت و مستقر در روستاها 

حجت‌الاسلام عزیزی کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه برنامه‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی در استان دارد برنامه‌های متنوعی در حوزه مهدویت و انتظار است.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه ما حضور 300 روحانی طرح هجرت و مستقر در روستاهای خراسان جنوبی است که در این راستا برنامه‌های مختلفی برای 9 ربیع داریم.

کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به کرونا تلاش شده برنامه‌هایی که در مساجد برای ایام 9 ربیع برگزار می‌شود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد گفت: از آغاز کرونا تاکنون مساجد تعطیل نشده و  برنامه‌های مذهبی خود را دارد از جمله می‌توان به سخنرانی‌های کوتاه، برگزاری برنامه‌های جشن و  هیئت‌های مذهبی اشاره کرد که هر کدام  در حد توان برنامه‌ها را  انجام می‌دهند.

احادیث مهدویت | فلسفه غیبت امام زمان(عج) در بیان امیرالمؤمنین (ع)بررسی دو جریان بعثت و غدیر در آیینه مهدویت و آخرالزمانآیت‌الله صدیقی: هدف اجلاسیه مهدویت ایجاد شبکه جهانی از فعالان مهدوی است

عزیزی افزود: تلاش می‌شود در روستاهای پر جمعیت دعای کمیل هر هفته انجام شود  و برگزاری مسابقه فرهنگی از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای و برگزاری دوره‌های تربیت مربی آمورشی از دیگر برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: تبلیغات محیطی هم بسیار مهم است باید کاری کنیم که وقتی میهمانی خارج از استان به خراسان جنوبی می‌آید  احساس کند ایام متعلق به امام زمان(عج) است و سعی می‌کنیم برنامه‌های خوبی را در  راستای جشن امام زمان(عج) برگزار کنیم.

تدارک برنامه‌های مختلف کانون‌های فرهنگی مساجد
  
مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی هم از برگزاری محافل شعر انتظار  برای ایام ربیع خبر داد و افزود: در تمام شهرهای استان خراسان جنوبی این محفل در حال برگزاری است.

ناصر نبی‌زاده افزود: طراحی پوستر در ابعاد مختلف یکی از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد است که قرار است در فضاهای مجازی منتشر شود و به بیان فلسفه انتظار و فرهنگ انتظار بپردازد اما برخی از پوسترها امکان انتشار در فضای حقیقی هم دارند امکان انتشار پوسترها در بستر فضای بیشتر میسر است.

وی از وجود 760 کانون فرهنگی هنری فعال در سطح مساجد خراسان جنوبی خبر داد و افزود: مراسمی در همه کانون‌ها داریم و در این کانون‌ها فعالیت‌ها و بسترهایی از قبیل جشن‌ها داریم که در برخی کانون‌ها که در نقاط محروم است برگزاری مراسم می‌تواند موثر باشد.

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی گفت: با تعدادی از موسسات قرآنی نشست‌هایی در بستر معنوی خواهیم داشت و  با کمک دوستان محافل  قرآنی معرفتی خواهیم داشت و همچنین برگزاری نمایشگاه با توجه به نگارخانه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

معاون نهاد نمایندگی مفام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند هم با اشاره به برنامه‌های مختلف در زمینه مهدویت گفت: در دو ماه گذشته در دهه آخر صفر کارگاه‌های مختلفی در راستای سبک زندگی حسینی برگزار کردیم  و دو جلسه با محوریت مهدویت برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: برگزاری کارگاه‌های معرفتی از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود و همچنین قرار است همزمان با  آغاز امامت امام زمان (عج) در محیط دانشگاه جشنی خواهیم داشت.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیگر برنامه ها برنامه های مختلف خراسان جنوبی بنیاد مهدویت امام زمان عج حجت الاسلام کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی