Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی سازمان، پروژه مشترک تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی در خراسان‌جنوبی کلید خورد که طی آن تعداد ۶۰ ورقه-نقشه زمین‌شناسی، ژئوشیمیایی، اکتشاف سیستماتیک چهارلایه‌ای شامل فلزی، غیرفلزی و کانی‌های قیمتی در این استان تهیه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور؛سازمان زمین شناسی در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درخصوص لزوم رسیدن به اقتصادی مستقل، بهره‌گیری مناسب از منابع طبیعی و انسانی کشور و توزیع عادلانه آن و همچنین تاکید رییس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در ضرورت ایجاد تحول بنیادین در بخش علوم زمین و معدن کشور، در قالب توافق‌نامه و برنامه‌ مشارکتی اقدام به تعریف برنامه‌ای تحولی در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی کشور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان بعد از بررسی و تحلیل فنی در کمیته راهبردی مشترک معدنی کشور با حضور مدیران و متخصصان این بخش، استان خراسان جنوبی به عنوان اولین هدف اجرای این برنامه در سال ۱۴۰۰ معرفی و برنامه‌ریزی اجرای پروژه تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی برای آن طراحی شد که اقدامات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

تولید و تکمیل اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی در گستره موردنظر اجرای عملیات، کشف ذخایر جدید معدنی، کاهش موثر زمان تبدیل کانسار به معدن با همکاری بخش‌های مختلف معدنی کشور در حوزه سازمان‌ها و مجموعه‌های حاکمیتی، توسعه‌ای دولتی، نخبگان دانشگاهی و بخش خصوصی، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در چرخه معدنکاری، افزایش قابل توجه میزان اشتغال در منطقه و و توسعه عدالت محور استان و اجرای بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین مدل مشارکتی در حوزه علوم‌زمین و معدن کشور جهت جلوگیری از موازی‌کاری‌ها از اهداف کلان پروژه تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی کشور عنوان شده است.

پروژه تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی استان خراسان‌جنوبی، در مساحتی نزدیک به ۱۵هزار کیلومتر مربع که در برگیرنده حدود ۴ شهرستان و بیش از ۸۵ روستا است به اجرا درمی‌آید. منابع مالی این پروژه از محل توافق‌نامه سه جانبه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی ایمیدرو در سال مالی ۱۴۰۰ تامین خواهد شد

در این پروژه تعداد ۶۰ ورقه-نقشه زمین‌شناسی، ژئوشیمیایی، اکتشاف سیستماتیک چهارلایه‌ای شامل فلزی، غیرفلزی، کانی‌های قیمتی و عناصر استراتژیک تهیه خواهد شد. تکمیل فاز شناسایی و پیجویی اکتشافی جهت معرفی مناطق جدید امیدبخش معدنی از نتایج دیگر این پروژه است.

مدت زمان اجرای این پروژه از مهرماه ۱۴۰۰ به مدت یکسال برآورد شده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان جنوبی خراسان جنوبی پروژه تحول معدنی کشور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مرتضی باغبانی اظهار داشت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک افزود:در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک(محدوده و حریم شهر) بیش از 284 هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی و تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن