Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر روح الله محمد علی نژاد عمران با اشاره به این تغغیرات گفت: امسال برای ثبت نام سامانه واحد تعریف شده و هر فرد علاقمند در هر دانشگاه و دانشکده‌ای می‌تواند با مراجعه به لینک تعریف شده در نشانی سامانه جشنواره، برای خود پروفایل شخصی تعریف کند، رشته مورد نظر خود را انتخاب کند، منابع مربوط به رشته خود را از همین صفحه دریافت کرده و اثر خود را بارگذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: بیست‌ و ششمین دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت (هدهد) در ۳ گروه «دانشجویان»، «کارکنان» و «اعضای هیأت علمی» دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می شود. این جشنواره‌ یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های قرآنی جامعه دانشگاهی وزارت بهداشت از نظر مشارکت تمامی دانشگاهیان است.

وی دلیل مشارکت بالای دانشجویان در این جشنواره قرآنی را متنوع بودن رشته‌های آن عنوان کرد و گفت: دامنه بخش‌ها و رشته‌های این جشنواره ۶ بخش و ۵۵ رشته را در بر می‌گیرد، به گونه‌ای که هر فرد علاقمند به حوزه‌های مختلف قرآنی، می‌تواند بر سر این سفره نورانی بنشیند. مهلت ثبت نام بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد تا ۱۵ آبان ماه تمدید شده است.

محمد علی نژاد عمران اظهار داشت: به دیگر معنا این‌گونه نیست که جشنواره قرآنی هدهد، محل نخبه پروری باشد و ما صرفا میزبان افرادی باشیم که قبل از دانشجو شدن، قاری و حافظ قرآن شده‌اند بلکه تلاش داریم زمینه‌ای فراهم شود تا هر فردی با هر تمایل قلبی که دارد به این ضیافت الهی دعوت شده و بتواند در این جشنواره بزرگ حضور پیدا کند.

وی افزود: جشنواره بیست‌ و ششم شامل بخش‌های هنری، پژوهشی، فناوری، ادبی، آوایی و معارفی است. بخش معارفی یکی از بخش‌های پرمخاطب جشنواره به شمار می‌رود. در این بخش فرد متن مشخصی را مطالعه می کند و نیاز نیست فرد توانمندی قبلی داشته باشد به همین دلیل طیف وسیعی از علاقمندان دانشجو، کارمند و اعضای هیأت علمی را در کنار خود می‌بینیم.

این مقام مسؤول به تغییرات در نحوه برگزاری جشنواره و منابع بخش معارفی در این دوره از جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: در منابع بخش معارفی، متون مناسب‌تری ارائه شده است.

وی به «آموزش‌محور» شدن این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت اشاره کرد و با تاکید بر این‌که قدری از فضای نخبه پروری به سمت آموزش رشته‌های مختلف قرآنی حرکت کرده‌ایم، افزود: در سنوات گذشته ناظر بر رشته‌های جشنواره، هیچ‌گونه دوره آموزشی وجود نداشت اما این تمهید اندیشیده شد که هم دانشگاه‌ها در برگزاری مرحله دانشگاهی و هم مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برای راه یافتگان به جشنواره سراسری، دوره‌های آموزشی را تدارک ببینند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: علاقمندان می توانند پس از ثبت‌نام در این دوره‌ها شرکت کنند و بازآموزی لازم صورت بگیرد و توانمندی افراد افزایش پیدا کند و در ادامه بتوانند در جشنواره حضور یابند.

علی‌نژاد با اشاره به زمان برگزاری این دوره از جشنواره قرآنی هدهد، گفت: هفته «قرآن و دانشگاه» در روزهای ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه جاری به مناسبت درگذشت مرحوم علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن و صاحب تفسیر شریف المیزان نام‌گذاری شده، برگزار می شود و از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته‌ایم بازه ثبت نام را حداکثر تا ۱۵ آبان ماه به انجام برسانند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به تلاشی که از سوی سفیران قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت خودجوش و جهادی شکل می‌گیرد و اهتمامی که از سوی مجموعه فرهنگی دانشگاه‌ها صرف می‌شود، جشنواره قرآنی هدهد به نحو احسن به دانشگاهیان معرفی شود و ما شاهد حضور حداکثری مخاطبان خود باشیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به مرحله دانشگاهی جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، افزود: مرحله دانشگاهی برای ما از این جهت پر اهمیت است که بنا است ندای قرآن را به گوش همه مخاطبان و علاقمندان، به ویژه نودانشجویان و دانشجویانی که ترم نخست خود را پشت سر می‌گذارند، برساند.

این مقام مسئول فضای مجازی را فرصتی مناسب برای تبلیغ مناسب برای ثبت‌نام در این دوره از جشنواره دانست و گفت: تلاش ما استفاده حداکثری از فضای مجازی و فضای حقیقی است تا برگزاری این جشنواره بزرگ قرآنی را به استحضار همه عزیزان علاقمند و ارادتمند به فضای قدسی قرآن عزیز برسانیم به واقع ما وظیفه "وَمَا عَلَیْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ" را بر عهده داریم.

علی‌نژاد با بیان این‌که در حال حاضر فعالیت‌ها، ناظر به مرحله دانشگاهی این جشنواره است، اظهار داشت: برگزاری این مرحله در اختیار دانشگاه‌ها است و دانشگاه تشخیص می‌دهد متسابقین را به صورت حضوری یا مجازی به رقابت دعوت کند و دانشگاه‌های علوم پزشکی بسته به شرایط خود می‌توانند تلفیقی از این دو فضا را در این دوره رقم بزنند.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره بیست‌وششم جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت و احتمال حضوری بودن این مرحله، یادآور شد: مرحله سراسری جشنواره قرآنی هدهد در دی و بهمن ماه سال جاری و بر اساس مقتضای حال و شرایط کشور برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: امیدواریم تا آن زمان، بیماری منحوس کرونا ریشه کن شود و به زندگی عادی برگردیم و بتوانیم اختتامیه سراسری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی را به گستردگی قبل برگزار کنیم، با توجه به انجام واکسیناسیون نیز این احتمال را می‌دهیم قدری پر رنگ‌تر بتوانیم اختتامیه جشنواره بیست و ششم را رقم بزنیم.

وی از همه فعالان قرآنی و اعضای خانواده بزرگ وزارت بهداشت برای حضور در این دوره از جشنواره دعوت کرد و گفت: جشنواره قرآنی هدهد یک فرصت ذی‌قیمت برای جامعه قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، مهم این است که ما به ازای حضور در این جشنواره، رنگ قرآنی به محیط دانشگاهی خود ببخشیم و هر فرد به اندازه خود از این خوان پر نعمت بهره‌مند شود.

کد خبر 5326779

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان جشنواره قرآن و عترت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری سال تحصیلی جدید حکم انتصاب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه پیام نور سازمان امور دانشجویان تشکلهای دانشجویی آموزش پزشکی جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت جشنواره قرآن و عترت دانشگاه دانشگاه های علوم پزشکی دوره از جشنواره جشنواره قرآنی هدهد مرحله دانشگاهی دانشگاه ها علی نژاد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن