Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: داشتن تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به صورت خیلی محدود و پروژه محور است.

دکتر محمدحسین امید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای بیانات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، تلاش کرده که تکلیف خود را درست انجام دهد و برای کل کشور نیروهای مهارتی مورد نیاز را تربیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر توانسته‌ایم طرح آمایش را نهایی کنیم، اضافه کرد: با توافق‌نامه‌ها همه استانداران کشور، این طرح آمایش نهایی شده است و براساس آن توسعه مراکز و دوره‌های علمی کاربردی بر مبنای این طرح آمایش انجام خواهد شد.

براساس طرح آمایش قطعا می‌توانیم دانشجویان را به صورت تخصصی تربیت کنیم

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه قبلا نیز طرح مأموریت گرایی در مراکز علمی کاربردی را اجرایی شده است، افزود: مراکز در چارچوب ماموریت‌هایی که به آنان محول شده در حال انجام کار هستند.

امید بیان کرد: براساس طرح آمایش قطعا می‌توانیم دانشجویان را به صورت تخصصی تربیت کنیم، افزود: در این طرح آمایش زمینه‌های اشتغال دیده و مشخص شده و دانشجویان می‌توانند شغلی ایجاد و کارآفرینی کنند و نقشی در توسعه پایدار کشور که جزو منویات مقام معظم رهبری است داشته باشد؛   در حال حاضر دوره تثبیت انقلاب تمام شده و دوره توسعه پایدار و ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم در دستور کار است و این مهم نیز با ایجاد اشتغال محقق خواهد شد و دانشگاه جامع زمینه را برای رسیدن به این هدف مهیا کرده است.

پذیرش ۱۰۶ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی جدید

وی از پذیرش ۱۰۶ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: احتمال دارد برخی از پذیرش شدگان انصراف دهند اما با احتساب این تعداد دانشجو در مجموع  ۳۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در سالجاری ۵۰۰۰ کد رشته محل داشتیم که بر اساس طرح مأموریت‌گرایی که قبلا انجام شده بود اجرایی شدند و هر سال در دانشگاه علمی کاربردی این پویایی وجود دارد که رشته‌هایی که جامعه به هر دلیلی از آنها استقبال نمی‌کند و بازار کاری وجود ندارد و یا شرایط امروز جهانی و ملی نیازی به آن رشته‌ها ندارند را حذف می‌کند، گفت: سالانه  بیش  از ۱۰۰ رشته در دانشگاه حذف و بیش از ۱۰۰ رشته جدید جایگزین می‌شوند به طوریکه در سال جاری ۸۰۰ کد رشته محل جدید راه اندازی شد و این نشان از پویایی دانشگاه وهماهنگی با نیازهای جامعه دارد و اجرای طرح آمایش در این راستا به ما کمک می‌کند که چه رشته‌هایی را براساس نیاز منطقه طراحی و راه‌اندازی شود.

داشتن تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به صورت خیلی محدود و پروژه محور است

امید در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر راه‌اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه گفت: داشتن تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به صورت خیلی محدود و پروژه محور در دستور کار داریم و در حال حاضر نیازها به وزارت علوم اعلام و در حال مذاکره هستیم، امیدواریم به جمع‌بندی برسیم.

وی خاطر نشان کرد: تحصیلات تکمیلی در خصوص دوره‌های صد درصد مهارتی و پروژه محور هستند، که برای این پروژه یک دانشجو، یک استاد از جایی که تقاضای پروژه را داده و یک استاد از دانشگاه در نظر گرفته می‌شود و این مهم تنها مختص به صنعت نیست بلکه در خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی خواهدبود و ملاک ما در این راستا پروژه است که باید خروجی آن منتج به تولید یک محصول باشد.

برای اولین بار رویداد «تا ثریا» را برگزار کردیم

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در این شرایط کرونایی برای اینکه یاری رسان به توسعه اشتغال و تولید پایدار باشیم بیش از ۲۰۰ رویداد شتابی (استارتاپ) را برگزار کردیم که منتج به احصای ۴۰۰۰ ایده برتر شد، عنوان کرد: که خیلی از ایده‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند و توانسته‌اند سرمایه‌گذار جذب کنند.

امید بیان کرد: اخیراً هم برای اولین بار رویداد «تا ثریا» را برگزار کردیم که نشان داد مسیر نوآوری و فناوری محدودیت ندارد و باید همیشه به صورت سعودی حرکت کند و دراین رویداد، تمام ۴۰۰۰ ایده  و یک سری سازمان‌ها، شرکت و سرمایه‌گذار با همکاری سازمان بسیج استان البرز دعوت شدند  و در نهایت هزار ایده  آمادگی داشتند و تعداد زیادی از این ایده‌ها حامی پیدا کردند و منتج به سرمایه‌گذاری شد و این روند نیز در لرستان وجود داشته و تمام دانشگاه‌ها و دانش‌آموختگان نیز می‌ توانند شرکت کنند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی ایسنا دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور محمدحسین امید مقام معظم رهبری وزارت علوم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه داشتن تحصیلات تکمیلی طرح آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: تعداد استادان برگزیده کشور نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است و اکنون  حدود ۷۰ استاد نمونه افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: آینده پژوهشی را تا سال ۲۰۵۰ تدوین و ارسال کردیم و سازمان پژوهشی بر روی محورهایی مانند هوش مصنوعی، سوخت پاک جهت پژوهش برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم. 

زمانیان تاکید کرد: امسال سازمان پژوهش‌ها برای گرنت‌ها جایزه یک میلیارد تومانی در نظر گرفته است. ماهواره مصباح و آیات در این پژوهشگاه تولید شده است.

وی افزود: عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان و مردم کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم