Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - مدیرکل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استان های بیمه مرکزی، با بیان اینکه بیشترین تخلفات در رشته درمان و عدم رعایت نرخ است، گفت: ضوابط آیین نامه ۷۵ رعایت نمی شود و نرخ شکنی معضلی است که صنعت بیمه به آن مبتلا است.

به گزارش پایگاه خبری نقندینه ،”امیر صفری” در لایو اینستاگرامی بیمه مرکزی، گفت: اداره کل تحت مدیریت وی به صورت تخصصی برروی آیین نامه‌های شماره 88 (آیین نامه افشا و گزارشگری اطلاعات)، آیین نامه 90 (نحوه احراز صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه‌ای) و آیین نامه 93(آیین نامه حاکمیت شرکتی) نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه یکی از وظایف واحد متبوع وی نظارت بر وصول عوارض توسط شرکت‌های بیمه‌ای است، افزود:اداره کل نظارت برامور شرکت‌ها طبق قوانین و مقررات مسئول وصول مطالبات نیست و تنها می‌تواند این فرآیند را تسهیل کند و ناظروصول مطالبات باشد نه مجری وصول آن.

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استانهای بیمه مرکزی ، گفت: بیشتر شرکت‌ها عوارض قانونی را به موقع پرداخت می‌کنند اما چند شرکت که مشکل نقدینگی دارند پرداخت نمی‌کنند که نیت عدم پرداخت نیست و این دست شرکت ها مشکل نقدینگی فوری دارند.

 

صفری، با اشاره به کاستی قانون دراین خصوص، گفت: در قانون اعلام شده که بیمه مرکزی مسئولیت نظارت نقل و انتقال عوارض را برعهده دارد اما اشاره نکرده که باچه ابزاری در صورت وقوع تخلف این کار را انجام دهد.!

وی، ادامه داد: بیمه مرکزی این موضوع را پیگیری کرده تا در قانون بودجه سال بعد و آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اصلاحات را به گونه‌ای انجام دهد که یا این تکلیف از دوش بیمه مرکزی برداشته شود و یا ابزار کافی و لازم را دراختیار بیمه مرکزی بگذارند.

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استان های بیمه مرکزی، گفت: حاکمیت شرکتی در صنعت بیمه پیاده سازی شده و یکی از آیین نامه‌های بسیار مهم این صنعت است که برای شرکت‌های بیمه‌ای و بیمه مرکزی از اهمیت بالایی برخورداراست.

به گفته صفری، شرکت های بیمه ای اذعان دارند که این آیین نامه بسیار کارآمد و کمک کننده شرکت‌ها است.

وی، اذعان داشت که آیین نامه 90  شورایعالی بیمه برای تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد کارکنان کلیدی موسسات بیمه ضوابطی دارد و کارکنان کلیدی شامل اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، هیات عامل، معاونین، مسئولین فنی و تا سطوح پایین تر روسای شعب شرکت‌های بیمه‌ای می‌شود.

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استان های بیمه مرکزی، با بیان اینکه ارزیابی کارکنان کلیدی لزوما منجر به دریافت نمره منفی نمی‌شود، گفت: این ارزیابی گاهی شامل تشویق کارکنان و اخذ نمره مثبت نیز خواهد شد.

صفری، خاطرنشان کرد که کمیته احراز صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی چند سالی است که تشکیل شده اما فعالیت آن درسال‌های اخیر پررنگ تر شده و پرونده‌های بسیاری از سوی ادارات کل نظارتی به این واحد ارجاع می‌شود.

وی، با بیان اینکه ارزیابی عملکرد تنها مختص به کارکنان کلیدی نیست و ممکن است به شرکت های بیمه ای  نیز برسد، افزود: گاهی در فرآیند بررسی تخلف از افراد به شرکت بیمه رسیده و اگر مجموع تخلف فردی در یک شرکت زیاد شد و به عدد 100 رسید آن شرکت به شورایعالی بیمه ارجاهنگی امور استانهای بیمه مرکزی ، گفت:نمره منفی کارکنان کلیدی یک شرکت برای کل شرکت جمع می‌شود و این نمرات به صورت محرمانه در بیمه مرکزی نگهداری خواهد شد و تنها برای فرد ابلاغ می‌شود و اگر نمره منفی فرد به منفی 30 برسد سلب صلاحیت شده و برای دوره‌ای اجازه فعالیت در صنعت بیمه را ندارد.

صفری، تصریح کرد: اگر شخصی که تخلف کرده و در دوره‌ای تخلفی انجام ندهد با اقدامات مثبتی که انجام می‌دهد آن نمره منفی پاک می‌شود.

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استان های بیمه مرکزی ، اظهارکرد: در آیین نامه 88 گفته شده که چه اطلاعاتی و باید کجا افشا و گزارش شود که افشا با گزارش متفاوت است و افشا یعنی اینکه اطلاعات شرکت در معرض دید عموم قرارگیرد و عدم اجرای تکالیف منجر به رجوع به اداره رسیدگی به امور شرکت‌ها می‌شود.

چابک آنلاین نوشت : صفری، تصریح کرد: تخلف شعب و نمایندگان ابتدا باید به شرکت مربوطه ارجاع شود و اگر به نتیجه نرسید به اداره کل نظارت بر شرکت‌های بیمه  فرستاده خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: شرکت های بیمه ای کارکنان کلیدی نمره منفی آیین نامه صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم, احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود‌. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود‌. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد : درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند‌ چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه‌ تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز حمایت از کارگران نخبه با اجرای آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی»
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست