Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزای فارس، به استناد بند الف تبصره 6 قانون بودجه سال 1399، وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف شد، علاوه بر دریافت نرخ‌ آب‌بهای شهری به ازای فروش هر متر مکعب آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین شده مبلغ 20 تومان از مشترکان آب دریافت  و آن را به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به استناد گزارش تفریغ بودجه سال 99، 35 شرکت آب و فاضلاب کشور در سال 1399 در مجموع معادل 2 میلیارد و 78 میلیون متر مکعب آب بالاتر از الگوی مصرف به فروش رسانده‌اند و از این محل با در نظر گفتن معافیت‌های قانونی، مبلغ 48.6 میلیارد تومان را ذیل قانون بودجه مذکور به خزانه کشور واریز نموده‌اند.

*مصرف آب بالای الگوی مصرف تهرانی‌ها 12 برابر سیستان و بلوچستان

نکته قابل توجه در میزان آب مصرفی بالاتر از الگوی مصرف آن است که استان تهران با مصرف 397 میلیون و 739 بیشترین سهم از این آمار را به خود اختصاص داده است. این میزان مصرف بیشتر از 12 برابر آمار مشابه در استان سیستان و بلوچستان تلقی می‌شود.

علاوه بر این شرکت‌های آب و فاضلاب مازندران، خوزستان، شیراز، مشهد، لرستان، چهار محال و بختیاری، سمنان و خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن الگوی مصرف افزایش قیمت 20 تومانی به ازای هر متر مکعب را برای کل مصرف آب محاسبه کرده و براساس رای دیوان محاسبات به دلیل ذکر شده، اهداف قانون گذاری از تصویب بند بند الف تبصره 6 قانون بودجه سال 1399 محقق نشده است.

شایان ذکر است، شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان اسناد و مدارک مربوط به مصرف 1.3 میلیارد تومان از مبالغ اختصاص یافته موضوع این بند را به دیوان محاسبات ارائه نکرده است و از نظر دیوان این مسئله به معنای عدم  رعایت مفاد حکم مربوط است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصرف آب آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان قیمت آب بهای آب قانون بودجه 1399 تفریغ بودجه 1399 آب و فاضلاب الگوی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر میباشد افزود: یک چهارم مساحت شهرستان ذخایر معدنی میباشد و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت گردیده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری میباشند و در صورت فعال شدن این معادن، شدیداً ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت میباشد و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغیرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت:تغیر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

غنی زاده از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی بصورت سراسری در شهرستان برگزار گردد و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد