Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شادگان، شهر تالاب و نخل‌های بلند، به عنوان بخشی از استان خوزستان، همچون دیگر نقاط این استان بهره‌مند از منابع نفتی و غیر نفتی است، ولی محرومیت‌هایی که این شهر با آن دست و پنجه نرم می‌کند بی شک با شرایط خاص آن همخوانی ندارد.

شرایط در شادگان به گونه‌ای است که در برخی معابر شهر امکان عبور مردم هم مهیا نیست و رودخانه‌ای از فاضلاب در برخی مناطق آن ایجاد شده که در شان مردم شادگان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشکلاتی که علاوه بر نازیبایی شهری، تهدیدی نیز برای سلامتی مردم شادگان به شمار می‌رود، فاضلاب این شهرستان است.

یکی از بدیهی‌ترین حقوق شهروندی، داشتن فضای شهری زیبا و سالم است، ولی در شادگان علاوه بر نبود فضای شهری زیبا، فضای سالمی نیز وجود ندارد چرا که هم مبلمان شهری مناسب ندارد و هم فاضلاب آن مرتبا بالا زده و سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: دوست دارم روزی ببینم بچه‌هایم در کوچه و خیابان راحت بازی کنند و شاد باشند، اما به خاطر وضعیت بسیار بد فاضلاب این امکان وجود ندارد، زیرا چاه‌های فاضلاب فاقد درپوش هستند و فاضلاب بالا زده بسیار خطرناک است چرا که این احتمال وجود دارد کودکی در این چاه‌ها سقوط کند و اگر این اتفاق بیوفتد، فوت آن حتمی است.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح بخشی از فاضلاب شادگان

اما در همین حال قرار است که اقداماتی به منظور رفع این معضل انجام شود؛ هادی عساکره سرپرست اداره آب و فاضلاب شادگان در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید که با پیگیری‌های انجام شده، بانک سپه هزینه اصلاح فاضلاب برخی از مناطق شادگان را تقبل کرد.

او افزود: در نشستی که با کمیته تامین اعتبار بانک سپه ایران داشتم، بر اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح فاضلاب منطقه صوفی آباد، منطقه بیمارستان و همچنین ۳۸ نقطه از نقاط متفرقه شهر شادگان موافقت شد که پس از تعیین پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد و پس از عملیاتی شدن آن، شاهد رفع بخش بسیار مهم و قابل توجهی از فاضلاب شهر شادگان خواهیم بود.

سرپرست آبفا شادگان ضمن تشکر از همکاری و تعامل نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار شادگان تصریح کرد: با اجرای این پروژه شاهد مرتفع شدن بخش قابل توجهی از مشکل فاضلاب شادگان خواهیم بود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فاضلاب شادگان فاضلاب خوزستان فاضلاب شادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است