Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره عبادتی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه هیچ یک از نیروگاه‌های استان تهران به جز نیروگاه بعثت قابلیت مصرف سوخت مازوت را ندارند، اظهارکرد: در حال حاضر مخازن مازوت این نیروگاه توسط اداره‌ کل محیط زیست استان تهران ‌پلمب است و تاکنون هیچ مکاتبه‌ با ما نشده یا تصمیمی دال بر احتمال مصرف مازوت در این نیروگاه طی زمستان گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیروگاه‌های استان تهران معمولا در فصل تابستان گاز مصرف می‌کنند و در زمستان نیز اگر با کمبود گاز مواجه شوند، گازوئیل می سوزانند،  با این حال رویکرد ما همیشه بر مدیریت مصرف سوخت است تا در شرایط وارونگی دما و تشدید آلودگی هوا نیز گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها تامین شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر تمامی واحدها صرفا سوخت گاز مصرف می‌کنند، اظهار کرد: طی جلساتی که با نیروگاه‌های استان تهران داشتیم، عنوان کرده‌اند که مشکلی در تامین سوخت نداشته‌اند. با این حال اگر بنا شود که در فصل زمستان تصمیمی مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه بعثت گرفته شود، حتما باید جلساتی در این زمینه برگزار شود تا ابعاد این موضوع به‌صورت دقیق‌تری بررسی شود. هرچند بسته به شرایط آلودگی هوای تهران در فصل زمستان قطعا اگر آلودگی هوا تشدید شده باشد، نیروگاه‌ها نمی‌توانند از سوخت‌های آلاینده استفاده کنند.

وی با اشاره به آخرین کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که ۱۲ مهر ماه برگزار شد، گفت: در این جلسه روی مساله کمبود گاز در زمستان تاکید و قرار شد شرکت گاز استان تهران تمامی راهکارها برای برون رفت از این شرایط همچنین تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ‌مقیاس در فصل زمستان را ‌پیگیری و نتایج را به استانداری تهران و اداره کل محیط زیست استان تهران گزارش کند.

عبادتی در ‌پایان توصیه کرد: اگر کلیه شهروندان در مصرف گاز را صرفه جویی کنند به طور قطع می‌توانیم کمبود گاز در فصل زمستان را جبران کنیم تا در این شرایط صنایع با کمبود گاز مواجه نشوند. امیدواریم با توجه به شرایط خاص شهر تهران در زمینه آلودگی هوا بتوانیم با مدیریت مصرف گاز مانع از کمبود گاز و استفاده از سوخت‌های سنگین شویم.

منبع: الف

کلیدواژه: محیط زیست استان تهران فصل زمستان کمبود گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم