Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@12:39:41 GMT

طالبان کمیسیون تصفیه صفوف را تشکیل داد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۸۱۰۸

طالبان کمیسیون تصفیه صفوف را تشکیل داد

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خوستی سخنگوی وزارت امور داخله طالبان امروزچهارشنبه(21 میزان) دریک نشست خبری درکابل گفت:" به اساس هدایت ریاست دولت افغانستان این کمیسیون صلاحیت دارد تا افراد مغرض و استفاده‌جو را شناسایی و از صف نیروهای امنیتی خارج کند".

وی بیان داشت: این کمیسیون مسئولیت دارد تا کسانی که مردم را آزار و اذیت کرده،حقوق آنها را غضب نموده ،سابقه خوبی ندارند، از نام طالبان سوء استفاده می‌کنند، به شعائراسلامی تعهد ندارند و تعصبات قومی، سمتی و مذهبی و زبانی را دامن می‌زنند را از صفوف طالبان شناسایی و اخراج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت داخله گفت:" این کمیسیون صلاحیت دارد تا هر مقام طالبان هم که کسی را تهدید می‌کند، شکنجه می‌کند، وحشت خلق می‌کند و از مردم باج‌گیری می‌کند را نیز شناسایی به نهاد‌های عدلی قضایی بسپارد.

خوستی افزود:" کمیسیون همچنان وظیفه دارد هر کسی که با گروه داعش ارتباط برقرار می‌کند را نیز شناسایی کرده به حیث فاسد مطابق شریعت اسلامی مجازات کند.

درهمین حال مفتی الله حکیم رئیس این کمیسیون گفت: به اساس لزوم دید ریاست طالبان کمیسیون تصفیه صفوف تشکیل شده وما من حیث مجری آن متعهد هستیم تا افراد استفاده‌جو که از نام طالبان استفاده کرده و دست به آزار و اذیت مردم می‌زنند را شناسایی و از صف طالبان اخراج کنیم.

مفتی حکیم از مردم خواست که اگر کدام موارد مستند مبنی بر آزار و اذیت مردم را دیدند ثبت کرده به این کیسیون گزارش دهند.

وی از تشکیل ارتش منظم نیز در آینده نزدیک خبرداده و گفت:" ما تلاش می‌کنیم به زودی یک ارتش منظم با یونیفرم مشخص را تشکیل دهیم".

جنرال ملا شیر محمد شریفی عضو این کمیسیون گفت: هدف ما این است که افراد با خصوصیات نیک داخل نظام باشند تا آرامش برای مردم برگردد".

وی با بیان اینکه مسئولان این کمیسیون درسراسرکشور کارشان را آغاز کرده اند گفت:" با تشکیل کمیسیون یاد شده به زودی صفوف افراد خوب و بد از هم جدا می‌شود".

این کمیسیون درحالی از سوی طالبان تشکیل شده است که با تسلط طالبان برافغانستان شکایت‌هایی از آزار و اذیت و همچنان تلاشی خانه به خانه توسط افراد نا شناس که خود شان را طالب می‌‎گفتند در شهر‌های بزرگ افرایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان کمیسیون تصفیه آزار و اذیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان