Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس از مخالف بودن کمیسیون متبوع خود با ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی‌ها خبر داد و گفت: وقتی بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در کشور وجود دارد هیچ دلیلی برای حضور شرکتهای خارجی در طرح تولید مسکن وجود ندارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا رضائی کوچی  رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با حواشی ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی‌ها گفت: از نظر ما در داخل کشور هم دانش ساخت مسکن را داریم و به راحتی می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن در سال تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که انبوه سازان و شرکتهای داخل کشور توان اجرای این کار را دارند،گفت: وقتی بیش از 500 هزار مهندس ساختمان  در کشور وجود دارد هیچ دلیلی برای حضور شرکتهای خارجی در طرح تولید مسکن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کمیسیون عمران با حضور شرکتهای خارجی در این طرح مخالف است، اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون مطرح شد و نظر اعضای کمیسیون این بود که روی شرکت‌های داخلی در کشور سرمایه گذاری کنیم؛ کما اینکه از نظر صنعتی سازی این شرکت‌ها مشکلی نداریم و می‌توانیم به رویه ساخت این واحد‌های ساختمانی نیز سرعت ببخشیم.

رضایی در ادامه با اشاره به توانمندی های شرکتهای داخل کشور عنوان کرد: ما قابلیت این را داریم که برای کشور‌های همسایه هم مسکن بسازیم؛ همچنین در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی کشور‌های همسایه بازار مناسبی هستند و شرکت‌های ما باید در این بازار‌ها حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، توضیح داد: متوجه شدیم که برخی از وزرا برعکس عمل می‌کنند؛ یعنی به جای اینکه فرصتی برای حضور ما در شرکت‌های همسایه فراهم کنند، برعکس شرکت‌های خارجی را آورده اند که برای ما مسکن بسازند. کمیسیون عمران با این کار مخالف بوده چرا که معتقدیم تمام شرایط برای ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشور فراهم است.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون عمران مجلس داخل کشور ساخت مسکن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • ببینید | ادعای جدید ابراهیم رئیسی در حضور مردم درباره ساخت مسکن
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • واکنش سید جواد هاشمی به حواشی اخیرش + فیلم
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است