Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@10:34:42 GMT

سپرده‌های بانکی ۴۷درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۸۵۶۰

آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۴۷.۱ درصدی مانده سپرده‌ها و ۵۳.۴ درصدی مانده تسهیلات بانکی در پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به پایان خرداد ۹۹ حکایت دارد. ناطقان: بر اساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان خرداد ۱۴۰۰، مانده کل سپرده‌ها بیش از ۴۳۱۴۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هزار میلیارد ریال شده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۳۸۲۳.۴ هزار میلیارد ریال (۴۷.۱ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۴۳۹۴.۸ هزار میلیارد ریال (۱۱.۳ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

بیش‌ترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۳۷۹۶.۱ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۰۴.۹ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات نیز بیش از ۳۱,۷۴۶ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۱۰۵۰.۱ هزار میلیارد ریال (۵۳.۴ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۳۸۲۳.۴ هزار میلیارد ریال (۱۳.۷ درصد) افزایش داشته است. بیش‌ترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۲۰۸۶۸.۷ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۹۸.۵ هزار میلیارد ریال است.

گفتنی است؛ نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۵ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۳.۷ و ۱.۳ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۵.۸ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۵.۸ درصد است.

بانک مرکزی تاکید کرده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آن‌ها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود. منبع: مهر برچسب ها: سپرده‌های بانکی ، بانک مرکزی ، تسهیلات بانکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سپرده های بانکی بانک مرکزی تسهیلات بانکی هزار میلیارد ریال مربوط به استان استان تهران بانک مرکزی ترین مبلغ سپرده ها سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی

مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، در خصوص جزییات بیشتر این خبر گفت: این وام به دسته‌ای از کسب و کار‌های حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکو‌های مشمول هستند. به گفته وی، این سکو‌ها شامل: ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

وی با اشاره به وجود دسته بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکار‌های صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان داشت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است. به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات استان زنجان صعودی شد