Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:58:29 GMT

خروج نخبگان خارج شدن ژن هوشمند است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۸۶۲۶

خروج نخبگان خارج شدن ژن هوشمند است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اگر جوان ما شغل داشته باشد که از کشور خارج نمی‌شود. ۲۰ سال پیش در مقاله ای خواندم که نوشته بود فرار مغزها نگویید بلکه به موضوع فرار ژن ها توجه کنید.

او اضافه کرد: کشورهای نخبه گریز همیشه دست‌شان به سوی کشورهای نخبه پذیر دراز است پس ما باید نخبه های کشور را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلفی گل تاکید کرد: باید اشتغال به پروژه اول ما تبدیل شود اکنون شغل برای جوانان ایجاد نمی‌شود و گرنه می‌توانند ازدواج کنند و به مسئولیت های اجتماعی خود بپردازند.
وی افزود: مسیر حرکت علمی و تلاش برای حل مشکلات جامعه باید از وظایف دانشگاه ها باشد و اشتغال را به یک پروژه ای تبدیل کرد و همه برنامه‌های دانشگاه‌ها به این سمت باشد.

دانشجوی عالم تر تربیت کنیم

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه‌های ما از هر حیث پیشرفت های خوبی داشته است ، ما همیشه نباید نگاه منفی داشته باشیم همانگونه که در دانشگاه علامه طباطبایی اتفاقات خوبی رخ داده است. خیلی لذت بخش است که فرزندان ما در این مکانها آرامش داشته باشند و از نظر علمی رشد کنند.
وی تصریح کرد: باید حسادت را کنار بگذاریم با همفکری و همراهی هم برای حل مشکلات تلاش کنیم و باید تلاش کرد همه دانشگاه امکان رشد داشته باشند، دانشگاه علامه طباطبایی باید به دیگر دانشگاه‌ها کمک کند و به عنوان مرجع فعالیت کند.
زلفی گل با بیان اینکه باید زمینه رشد دانشگاهها را فراهم کنیم، ادامه داد: در بحث علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی مرجعیت دارد باید این ظرفیت و مرجعیت علمی را ارتقا داد.
وی با بیان اینکه از دانشگاه علامه طباطبایی انتظار داریم ساختمان های داخل شهر را با تهاتر علمی و برد برد انجام دهد، اظهار داشت: می توان با تهاتر علمی این ساختمان ها در پردیس خود دانشگاه علامه جایگزین کرد.
وی تاکید کرد:  هویت شهر تهران باید بر مبنای علم و فناوری باشد و باید از این موضوع استقبال کنیم و حتما این موضوع محقق خواهد شد. باید از همه سلیقه ها و تفکرات سیاسی استفاده کنیم اگر این تفکرات مورد توجه باشد به موفقیت می رسیم.
زلفی گل با بیان اینکه باید مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی گرفته شود، تصریح کرد: باید آرزوهای بزرگ داشت تا به اهداف خودمان برسیم. 
وی ادامه داد: در دانشگاهها باید نسل عالم تر و عاقل تر از خودمان تحویل دانشگاه بدهیم و استادی که دانشجوی ضعیف تحویل دهد موفق نیست و باید ۲۵ تا ۳۰ درصد از ما عاقل تر و عالمتر باشند و بحث نخبه گماری و نخبه پذیری باید بیشتر توجه کنیم.

وزیر علوم گفت: پویش و پالایش فرهنگی باید سرلوحه کار ما دانشگاهیان باشد چون خیلی از خلاقیات مانع از کارها می‌شود. در بحث فرهنگ نیاز است توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم نسل پاسخگو تحویل جامعه دهیم باید خودمان پاسخگو باشیم پس باید فرهنگ دانشگاهی و فرهنگ را تغییر دهیم البته در این مسیر وظیفه دانشگاه علامه طباطبایی سنگین تر است. 

مراسم تودیع دکتر حسین سلیمی، رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه در محل سالن همایش های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی واقع در دهکده المپیک با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر
علوم، تحقیقات و فناوری  برگزار شد.

برچسب‌ها حسین سلیمی بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه علامه طباطبایی محمدعلی زلفی گل مراسم تودیع پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین سلیمی بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه علامه طباطبایی حسین سلیمی بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه علامه طباطبایی محمدعلی زلفی گل مراسم تودیع دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه ها زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است

«نجفقلی حبیبی» استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: پلیس آمریکا مطابق سیاست‌های دولت آمریکا عمل می‌کند و صرفاً تابع و مجری است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا یعنی اسراییل و این رژیم بدون آمریکا موجودیتی ندارد ادامه داد: در واقع آنچه توسط رژیم اسراییل در غزه رخ می‌دهد، توسط دولت آمریکا مدیریت می‌شود؛ رژیم اسراییل به نوعی ایالتی از ایالت‌های آمریکا محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: از ابتدای جنگ در غزه، شاهد کمک‌های تسلیحاتی بسیاری از سوی آمریکا به رژیم اسراییل بوده‌ایم و همچنان این کمک‌ها ادامه دارد؛ بنابراین رژیم اسراییل به هیچ وجه جدا از آمریکا نیست.

حبیبی با بیان اینکه ادعای آزادی‌خواهی در آمریکا عملاً با سرکوب معترض‌ها در دانشگاه‌های این کشور، زیر سوال رفته است گفت: این اعتراضات نشان داد که وجدان‌های بشری در دنیا هنوز بیدار هستند و نسبت به جنایاتی که در غزه انجام می‌شود، اعتراض دارند.

وی با بیان اینکه امکانات رسانه‌ای در دنیا باعث شده تا جنایات رژیم اسراییل در غزه به تصویر کشیده شود، اظهار کرد: ظلم‌ها در غزه به قدری فجیع و آشکار است که صدای همه جهانیان بلند شده است؛ وقوع اعتراض‌ها در آمریکا نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: خون‌های پاک ریخته‌شده در غزه باعث شد تا تشت رسوایی رژیم صهیونیستی بر زمین بیفتد و چهره واقعی این رژیم برای جهانیان مشخص شود.

کد خبر 6092302 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود