Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:41:54 GMT

برپایی مراسم پایانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۹۱۲۴

برپایی مراسم پایانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان

مراسم پایانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان ، این بار به دلیل شیوع کرونا نه در اصفهان بلکه در تالار زنده یاد عباس کیارستمی در تهران و در بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که شامگاه 21 مهر ماه برگزار شده است، علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان و مدیر عامل فارابی سخنانی را در ابتدا مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا تابش در بخشی از سخنانش گفت: از خداوند متعال سپاسگزارم که مقدر و ممکن ساخت، اکنون اینجا بایستم و در مراسم پایانی سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران، در مقام دبیر جشنواره، با شما سخن بگویم. شما در این چند روز شاهد نتیجه ‏ی تلاش های جمعی من و همکارانم، برای برگزاری جشنواره ‏ای در شان مخاطبان گرانقدرش، و نیز درخور سینمای ایران بودید؛ تشخیص اینکه تا چه میزان در انجام این امر موفق بودیم را باید بر عهده ‏ی مخاطبان و کارشناسان دانست، اما خداوند را شاهد می‌گیرم، که همکارانم در تمام این چندماه، آنچه در توان داشتند صرف کردند تا چند روزی لبخند بر لب کودکان و نوجوانان کشورمان بنشیند، و رضایت جامعه‏ سینماگران و هنرمندان، حاصل شود. حضور و همراهی ۲۲۲۰ داور کودک و نوجوان از سراسر کشور در این دوره از جشنواره، افتخاری برای همه ما بود. هم‌چنین امیدوارم نتیجه نیز، به کام شما و مخاطبان جشنواره شیرین آمده باشد.


دبیر جشنواره ادامه داد: داستان جشنواره‏، و داستان درخت تنومند سینمای کودک و نوجوان ایران، بسیار بلندتر از عمر مدیریت مدیران و سیاستگذاران حوزه فرهنگ است، در هر دوره و زمانی، گروهی و جمعی، به حراست از این درخت می‏‌پردازند و تلاش می‏‌کنند با آبیاری و هرس این درخت تنومند، آن را به شکل زیباتری بیارایند و مسیر رشدش را هموار کنند؛ اما همه‏، از جمله من و همکارانم، می‌‏دانیم که ریشه‌‏های گسترده این درخت تنومند، با بطن فرهنگ ایران زمین نسبت دارد و از میراث فرهنگی ایرانی و اسلامی با قدمتی چندهزار ساله تغذیه می‌‏کند؛ چنین نهاد ریشه‏‌داری، هم پیش از عمر مدیریتی ما، زیست و بقا داشته و هم پس از ما به رشد و بالندگی خود ادامه خواهد داد. امیدوارم ثمرات این شجره طیبه، در سال‌های پیش رو، درخشان‌‏تر، به یادماندنی‌‏تر و موفق‌‏تر از تمام افتخارات و دستاوردهای این سال‌هایی باشد که وظیفه‏ حراست از آن بر دوش ما سنگینی می‌‏کرد. اطمینان دارم تقویت ارتباط میان مخاطب و سینما، حضور نسل جوان پویا و نوجو‏ در جامعه‏ سینماگران، و بسط و ترویج فناوری‌های نوین و اندیشه‌‏های نو، آینده‏ای درخشان برای این گونه‏ سینمایی رقم خواهد زد.
او ضمن تشکر از همکارانش و مسئولان دولت جدید و قدیم سخنانش را اینگونه به پایان برد: ایمان دارم که علی‏رغم حضور یا غیبت ما، این حکایت و داستان را پایانی نیست، لذا به جای مصرع معروف “به پایان آمد این دفتر، حکایت هم‌چنان باقی است” سخن خود را با این نوید به پایان می‌برم که:
"گمان مبر که به پایان رسید کار مغان
هزار باده‏ی ناخورده در رگ تاک است
به امید پیشرفت و شکوفایی سینمای کودک و نوجوان در سال‌های آینده."

پیش از سخنرانی،  تیزر جشنواره و المپیاد فیلمسازی نوجوانان پخش شد  و در ادامه پس از آن برش‌هایی از فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای کودک و نوجوان ایران که زنده یاد فتحعلی اویسی در آن‌ها ایفای نقش کرده بود پخش و یاد و خاطره این هنرمند زنده نگاه داشته شد.

 پیام قاسم‌زاده؛ شهردار اصفهان پخش شد. شهردار در این پیام ویدیویی عنوان کرد: این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است و شهروندان انتظار دارند جشنواره در یک هفته خلاصه نشود و همه بتوانند که در طول سال از این موهبت استفاده کنند.

اجرای این مراسم را محمدرضا مقدسیان برعهده دارد و محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز  گسترش سینمای مستند و تجربی و.... از حاضران هستند.

در بخش ابتدایی اهدای جوایز، رائد فرید زاده مدیر امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی برای معرفی برگزیدگان این بخش به روی صحنه حاضر شد.

فریدزاده ضمن توضیح اینکه ده فیلم و انیمیشن از کشورهای مختلف و سه فیلم از ایران در بخش پویانمایی و کوتاه داستانی حضور داشتند در بخش جایزه سیفژ، برگزیده را با همراهی پوران درخشنده کارگردان و داور ایرانی این بخش اهدا کرد.

 دیپلم افتخار و پروانه زرین بخش سیفژ به فیلم «یدو» ساخته «مهدی جعفری» اهدا شد.
در بخش پویانمایی کوتاه، فیلم «مادربزرگ من ماتیلده» ساخته میگوئل آنایا بوریا از کشور مکزیک برنده دیپلم افتخار شد که «مهرداد اسکویی» داور بخش بین‌الملل این جایزه را برای اجرای خلاق و تکنیکی که پیام تاثیرگذار ارائه داد، به نماینده مکزیک اهدا کرد.

نامزدهای بخش ملی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ٨ بخش بدین شرح است:

 
٭٭٭ نامزدهای بخش کرونا روایت
۱- خانه (حسین زاهدی)
۲- فضای زندگی (ایلیا رمضانی)
 ۳- کرونا با ما چه کرد، ما با کرونا چه کردیم (ایلیاد مهشیدی، میعاد مهشیدی، سعیده کستوانی)
۴- یک ویروس تاج‌دار (پارسا محمدی)
 
٭٭٭ نامزدهای بخش وب سری
۱- آشمچز (فریاد بیات)
۲- یک اشتباه دیجیتالی (فریاد بیات)
 ۳- پَش مِش (آزاد صادقی)
 
٭٭٭ نامزدهای بخش فیلم‌های پویانمایی کوتاه
۱- آی دی (فهیمه قبادی)
 ۲- بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر (صادق جوادی)
 ۳- گذشته (حمید محمدی)
 
٭٭٭ نامزدهای بخش فیلم‌های داستانی کوتاه
۱- برنده (علی کیوان)
 ۲- درختان خیابان ولی‌عصر یا امپرسیون (عماد حسینی‌فرد)
 ۳-علمیات طبقه دوم (محمدحسین تفرشی)
 ۴- منم سمیرا (متین رکن)
۵- وادیار (مرجان خسروی)
 
٭٭٭ نامزدهای بخش فیلم‌های بلند داستانی
۱- خبرنگار (ابراهیم فروزش)
 ۲- راز قلعه (کریم رناسیان)
 ۳- سوییپر (امین شجاعی)
 
٭٭٭ نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران
۱- پسران دریا (بهروز نشان)
 ۲- لیپار (سعید خانی)
 ۳- میان صخره‌ها (محمد احمدی)
 
٭٭٭ بهترین کارگردان
۱- افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی برای «پسران دریا»
 ۲- حسین ریگی برای «لیپار»
 ۳- مختار عبداللهی برای «میان صخره‌ها»
 
٭٭٭ بهترین فیلمنامه
۱- افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی برای «پسران دریا»
 ۲- امیرمحمد عبدی برای «بامبالا»
 ۳- حسام فرهمند و حسین ریگی برای «لیپار»
 

این خبر در حال بروز رسانی است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودک و نوجوان جشنواره فیلم نامزدهای بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟