Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان در وبینار بازار ارمنستان گفت: نگاه فعلی به بازار ارمنستان یک بازار سه میلیونی دلاری است در حالیکه این کشور یک بازار ۳۰۰ میلیون دلاری است. اکبر گداری در وبینار آشنایی با بازار ارمنستان در زمینه تجهیزات پزشکی، دندان‌پزشکی، دارویی، آزمایشگاهی و تجهیزات بیمارستانی افزود: این کشور همسایه ظرفیت بسیار خوبی برای شرکت‌های معتبر ایرانی دارد، برای مقایسه باید بدانیم که بازار روسیه با جمعیت چند برابر ارمنستان یک بازار ۵۰۰ میلیون دلاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او توضیح داد: ارمنستان با وجود اینکه کشور کوچکی است، ولی پتانسیل بسیار بالایی دارد، نسبت به بازار عراق و افغانستان دشواری‌هایی نیز دارد، زیرا از همه جای دنیا برند‌های معتبر در این کشور حضور دارند. همینطور این کشور عضو اتحادیه اوراسیاست و از البته با کشور ما مرز زمینی دارد که مسئله حمل و نقل را آسان‌تر می‌سازد.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نادر فلاحیان دبیر برگزاری این رویداد و کارشناس روابط بین‌الملل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه کوتاهی از خدمات و برنامه‌های دفتر توسعه فناوری سلامت پرداخت و گفت: دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ماموریت خود را کمک به افزایش تولید ۸۵ درصدی فناوری سلامت مورد نیاز کشور از طریق سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، پایش، حمایت و ... می‌داند.

او ایجاد ارتباط میان بازیگران توسعه صادرات کشور را هم یکی از اهداف دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت دانست و گفت: ۸۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۹۶ مرکز رشد فناوری در کشور داریم که دانشجویان و فعالان آن‌ها شبکه‌ای نوپا از فناوران و نوآوران را تشکیل می‌دهند که نیاز به آموزش، توانمندسازی و آشنایی با اصول اولیه بازار، کار و کسب و تجارت در بازار‌های بین المللی دارند.

دبیر رویداد با دعوت تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات در حوزه سلامت به تجمیع و تشکیل سبد محصولات، از طریق انجمن‌ها و مراکز رشد برای کاهش هزینه‌های صادراتی تاکید کرد و افزود: دفتر توسعه فناوری سلامت آماده حمایت و برقراری ارتباطات لازم برای حضور شرکت‌ها در بازار‌های بین المللی هست.

احسان قمری مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانان سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت، نیز از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بازوی اجرایی وزارت صمت نام برد و گفت: مهم‌ترین مسئله کشور در امر صادرات بحث ارز است. صادرکنندگان از سال ۹۷ تاکنون فعل صادراتی را انجام می‌دهند، ولی امکان ایفای تعهدات ارزی برایشان فراهم نیست و همین مسئله موجب شده تا استمرار فعالیت صادراتی آن‌ها با مشکل مواجه شود و این به رغم بازار‌های بسیار مطلوبی است که در حوزه سلامت در دنیا و همچنین کشور‌های همسایه داریم.

او با بیان اینکه در آسیب‌شناسی صادرکنندگان نوپا به دو علت عمده برخورده ایم افزود: میانگین وزن هر تن کالای صادراتی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار ارزش دارد در حالیکه در دنیا صادرات از حجم به ارزش تغییر رویه داده است. از سوی دیگر در کشور سال‌هاست به خام فروشی عادت کردیم.

او افزود: در ۱۵ کشور همسایه ۱۶۰۰ میلیارد دلار ظرفیت صادراتی وجود دارد. در کشور به راحتی می‌توانیم تا ۱۰۰میلیارد دلار را پوشش دهیم. لازمه آن افزایش ظرفیت تولید در کشور است. باید محصولاتی را تولید کنیم که در بازار‌های همسایه رقیب نداشته باشد.

ششمین نشست دوشنبه‌های فناورانه با موضوع "آشنایی با بازار ارمنستان در زمینه تجهیزات پزشکی، دندان‌پزشکی، دارویی، آزمایشگاهی و تجهیزات بیمارستانی" و در راستای سلسله نشست‌های توسعه صادرات دانش بنیان با حضور نمایندگان ۱۴۷ شرکت دانش بنیان، فناور، عضو مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور برگزار شد.

در پرسش و پاسخ پایان نشست مطرح شد که در کشور ارمنستان HS Code محصولات از هشت رقم در حال تغییر به ۱۰ رقم است و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی به خصوص در مورد تغییر کد‌های گمرکی، باید به رده بندی و کلاس خطر محصول توجه داشته باشند تا متحمل هزینه‌های اضافی نشوند.

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارمنستان بازار بازار سرمایه بازار مسکن بازار خودرو دفتر توسعه فناوری سلامت بازار ارمنستان تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران؛ سید محمود تارا، نایب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع تر بهبود بخشند. اهمیت آن ها در دنیای امروزی این است که این فناوری ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده ای از فناوری های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما  در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه های اندکی وجود دارند که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، فناوری‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم های مشترک با کادر بالینی شروع کننده نخستین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آن ها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

به گزارش قدس آنلاین بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها