Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از طلایه داران فرهنگ ترافیک با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در اجرای محدودیت‌های ترافیکی با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای با تلاش نیروی انتظامی و ارتقای فرهنگ اجتماعی و قانون مداری به دست آمده است.

وی بر ضرورت شناسایی و بررسی علمی و کارشناسی عوامل بروز تصادفات در استان گیلان، افزود: سه عامل انسانی، خودرویی و جاده‌ای در کاهش حوادث ترافیکی و آسیب‌های ناشی از آن مؤثر هستند که عامل انسانی، مهم‌ترین عوامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان ادامه داد: اگرچه کاهش خسارات و تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی محقق شده اما فوت بر اثر تصادف به اندازه انگشتان یک دست هم در استان، زیاد است و باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

وی برقراری و وجود نظم در جاده‌ها و خیابان‌های کشور و گیلان را نشان از احترام مردم به قانون و قانون‌گرایی برشمرد و ادامه داد: در مسیر حل معضلات اجتماعی حوزه ترافیک، راهی جز فرهنگ‌سازی و جلب کمک و مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد و همچنین دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان نیست.

زارع با بیان اینکه بهره گیری از دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان، دهیاران در امر تقویت فرهنگ ترافیک به عنوان همیاران پلیس بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: برای حل معضل ترافیک باید از مشارکت مردم به ویژه قشر دانش‌آموز استفاده شود.

وی نهادینه کردن فرهنگ رعایت قانون را مهم‌ترین مسئله و ریشه رفع بسیاری از مشکلات برشمرد و گفت: باید در زندگی اجتماعی و سیاسی خود یاد بگیریم که قوانین را به درستی انجام دهیم و از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی برسیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بی‌نظمی ترافیکی علاوه بر تلف شدن وقت مردم، موجب آلودگی محیط زیست نیز می‌شود، افزود: مشارکت همه زمینه رفع معضل ترافیک را فراهم می‌کند.

زارع اضافه کرد: آمارهای کاهش تصادفات و تلفات در گیلان در حالی به دست آمده که شاهد افزایش مسافرت‌ها و ترددها نسبت به پارسال به استان بوده ایم.

وی بر ضرورت استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی تأکید کرد و گفت: باید با بهره گیری از دستاوردهای مراعات قانون، به سمت رعایت بیشتر نظم و امنیت و فرهنگ ترافیک گام برداریم.

کد خبر 5327148

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع شورای ترافیک تصادفات رانندگی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه نیروی انتظامی گرگان ایلام شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی شیراز قزوین یادروز حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز ۳شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: بار ترافیکی در بزرگراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، مسیر شهید سلیمانی _ صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب _ نیروی زمینی، زین الدین_ روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگرا ههای شیخ فضل الله _ روی پل یادگار سنگین، آبشناسان _ سردار جنگل سنگین، همت _ جنت آباد، چمران _ نهج البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله سنگیناست.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی در حال اجراست و این طرح به این منظور انجام می شود که برخی از رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از بقیه رانندگانی که در انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری منظم دارند وارد شوند و به قول معروف زرنگی کنند که تیم های پلیس راهور تهران بزرگ، با حضور خود در این مقاطع از این اقدام رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

کد خبر 6092675

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران