Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،  محمدباقر قریشی عصر امروز در جلسه بررسی فعالیت‌های مدیریت شیلات و آبزیان و بررسی برنامه‌های توسعه آبزی پروری در استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵ هکتار از مجتمع فسندوز میاندوآب فعال بوده و ۶۰ هکتار در دست احداث است که تلاش می‌شود پایان سال ۲۰۰ هکتار از این مجتمع آماده احداث و بهره‌داری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این راستا با تولید ۲۰ تن سیست آرتمیا و ۲۰۰ تن بیومس آرتمیا در این مزارع حداقل برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با حفاری حداقل ۱۰ حلقه چاه آب دارای مجوز در سال جاری، در این مجتمع کار احیا و بهره‌برداری از تعداد ۱۰ مزرعه با مساحت ۲۰۰ هکتار شروع و به تدریج تمام مزارع تولیدی واگذار شده به مرحله تولید آرتمیا رسیده و برای ۱۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در استان تعداد۴۲۰ مرکز، مزرعه و مجتمع فعال آبزی پروری وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به تنوع گونه‌ای زیاد در این استان مجتمع‌ها و مراکز تکثیر و پرورش کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر نیز وجود دارد و از لحاظ تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی جزو اولین مراکز تکثیر کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با بیان اینکه شیلات استان ظرفیت تولید بالایی دارد، گفت: با توجه به عدم اطلاع‌رسانی کافی و فرهنگ مصرف خانوارها مصرف آبزیان  در سبد غذایی مردم کمرنگ است که امیدواریم این مشکل از طریق ترویج فرهنگ مصرف آبزیان از طریق مراکز تحقیقاتی، صدا و سیمای استان و تخصیص مراکز فروش ماهی حل و فصل شود.

اکبر کرامتی صید بی رویه ماهی در سد ارس را تهدید جدی برای این دریاچه دانست و بر حفظ تمرکز بر روی ارس و فوریت ایجاد و استقرار یگان حفاظت با توجه به امنیت منطقه تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای حمایت از تولید کنندگان و پرورش دهندگان ماهی نیاز است کارخانه تولید خوراک آبزیان در استان راه‌اندازی و یا کارخانه‌های موجود تجهیز و خوراک آبزیان نیز تولید کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی آرتمیا میاندوآب اشتغال فسندوز پرورش آرتمیا صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی