Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ امام جمعه شیراز گفت: باید حافظ خوانی را متناسب با نیازهای امروز جامعه ترویج دهیم به پژوهش‌های حافظ احترام می‌گذاریم، اما اگر بخواهیم حافظ را به پژوهش محدود کنیم بهره‌مندی حافظ از قرآن را نادیده گرفته‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت حافظ اظهار داشت: هفته بزرگداشت حافظ فرصتی است که این شاعر‌ را احترام کنیم گرچه حافظ به احترام ما نیازی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه باید از حافظ یاد بگیریم و بهره ببریم چون جامعه ما همیشه به این یادگیری از سخن حافظ محتاج است، گفت: پیوند حماسه و عرفان موضوعی است که در گرامیداشت حافظ باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 

امام‌جمعه شیراز افزود: هرچه بر بالین حافظ می‌آییم سخن از عرفان است و آنقدر در این وادی جلو رفته‌ایم که از تاثیر عرفان در زندگی و اینکه باعث خلق حماسه‌های پی در پی در جامعه می‌شود غفلت کرده‌ایم. 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه از گذشته تا امروز هر جا صحنه‌ای حماسی خلق شده یک بستر معنوی و عرفانی پشت این حماسه بوده است، بیان کرد: عطار نیشابوری در مرزهای دفاع از ایران کشته شده و منطق الطیرش منطق دفاع از عرفان و ایران را با هم به ما یاد می‌دهد این موضوع آنقدر در تاریخ تکرار شده تا به انقلاب اسلامی رسیده است. 

امام‌جمعه شیراز با اشاره به خون هزاران شهید در طول تاریخ این سرزمین عنوان کرد: اگر یک گرایش معنوی عمیق از سنخ کار حافظ نبود نمی‌توانستیم این حرکت را شروع کنیم و ادامه دهیم.  

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه نباید از مرکزی که جوشش همه حرکت‌های انقلابی از آنجاست غفلت کنیم، گفت: حافظ آنقدر لطیف سخن گفته که به عمق جان همه می‌نشیند، جاذبه در کلام حافظ بسیار بیشتر از دافعه است اما بعد از جذب فرد را به میدان اقدام و عمل انقلابی می‌برد. 

وی با بیان اینکه اگر وزیر ارشاد اسلامی بنایی برای پیوند‌ محکم عرفان و حماسه نگذارد در سال‌های پیش رو ممکن است لطمه بخوریم، گفت: باید جلو کسانی که می‌خواهند حافظ را مصادره کنند و منجر به بدفهمی سخن حافظ شوند؛ بگیریم و صحبت‌هایی مبنی بر ارتباط حافظ با قرآن باید بیشتر مطرح شود.  

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تولید محتوا در زمینه ارتباط پیوند عرفان و حماسه نداشته‌ایم، افزود: نمی‌توانیم بگوییم که حماسه بزرگی مثل 8 سال دفاع را داریم اما پشتیبانی از عرفان حافظ نکنیم، این نشدنی است. 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه حافظ به هیچ کدام از فرقه‌های صوفیه وابستگی ندارد و روح حافظ بوده که به اوج پرواز کرده است، بیان کرد: باید حافظ خوانی را متناسب با نیازهای امروز جامعه ترویج دهیم به پژوهش‌های حافظ احترام می‌گذاریم اما اگر بخواهیم حافظ را به پژوهش را محدود کنیم بهره‌مندی حافظ از قرآن را نادیده گرفته‌ایم. 

وی با بیان اینکه حافظ می‌تواند راهنما و هدایتگر برای حماسه آفرینی جدید باشد، گفت: نیازهای امروز جامعه ایرانی را باید در اشعار حافظ دید، باید با حافظ زندگی کنیم و بزرگداشت وی یک روز و یک هفته نباشد بلکه در تمام طول سال به اشعار حافظ توجه شود.  

پیام دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی به مناسبت روز حافظ حافظ بخشی از حافظه تاریخی ما ایرانیان است پا در کفش خواجه شیراز؛ شوخی شاعران با حافظ پس از 600 سال+ فیلم

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه نگاه دولت آیت‌الله رئیسی به اینکه مسائل فرهنگی را در اولویت و مرکز قرار دهند، قوی است، گفت: امیدواریم  به زودی شاهد حرکت‌های خوبی در کارهای فرهنگی از وزارت ارشاد باشیم. 

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیازهای امروز جامعه امام جمعه شیراز الله دژکام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست

نسیم صبح سعادت بدان نشان که تو دانی گذر به کوی فلان کن در آن زمان که تو دانی   تو پیک خلوت رازی و دیده بر سر راهت به مردمی نه به فرمان چنان بران که تو دانی   بگو که جان عزیزم ز دست رفت خدا را ز لعل روح فزایش ببخش آن که تو دانی   من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی   خیال تیغ تو با ما حدیث تشنه و آب است اسیر خویش گرفتی بکش چنان که تو دانی   امید در کمر زرکشت چگونه ببندم دقیقه‌ایست نگارا در آن میان که تو دانی   یکیست ترکی و تازی در این معامله حافظ حدیث عشق بیان کن بدان زبان که تو دانی کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با حافظ: بعد از این دستِ من و دامنِ سرو و لبِ جوی امروز با حافظ: ز در در آ و شبستان ما منور کن امروز با حافظ: چو در رویت بخندد گُل، مشو در دامَش ای بلبل

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود