Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سید مجتبی هاشمی، از نیروهای با سابقه و موفق آموزش و پرورش استان تهران است. وی که از اواخر شهریورماه سال جاری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شد با حضور در خبرگزاری فارس ضمن بازدید از تحریریه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مهمترین چالش تعلیم و تربیت عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه است

هاشمی در این نشست دستگاه تعلیم و تربیت در دوران کرونا را دچار چالش‌های جدی دانست و گفت: قریب به ۲۰ ماه است که گرفتار عواقب ناشی از کرونا هستیم و مهم‌ترین چالش تعلیم و تربیت از دست دادن ظرفیت حضور دانش آموزان در مدارس به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات سال‌های گذشته را  عدم‌دسترسی دانش آموزان  به موبایل و تبلت دانست که موجب شد آنها از آموزش مجازی بی‌بهره بمانند اما این جریان زمینه ساز ورود خیرین و رقم خوردن اتفاقات مبارکی در سطح کشور شد.

وی با بیان اینکه از زمانی که دانش‌آموز برای رفتن به مدرسه آماده می‌شود تا وقتی که در مدرسه حضور می‌یابد و پای تعلیم استاد می‌نشیند تماما درس‌های تربیت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی است، افزود: از دست دادن تعامل حضوری دانش‌آموز با معلم همانند این است که بیمارستان‌ها را از کادر درمان بگیریم و از آنها درخواست کارهای درمانی را داشته باشیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به قابل ارزیابی بودن اثربخشی‌های تولید‌ محتواها در دوران کرونا تأکید کرد: قریب به بیست ماه چالش‌های خیلی دشوار را پشت سر نهادیم، اما باید توجه داشت که در فضای مجازی، دستیابی به امکانات جدید و شرایطی که به وجود آمد، معلمان را به سمت تدریس صحیح در فضای مجازی سوق داد. در حوزه دانش‌آموزی و در عرصه تولید محتوا،  توانمندی‌هایی که ایجاد شد جزیی از دستاورد های این دوره بود.

حضوری شدن کلاس‌ها با محوریت مدارس انجام می‌شود

وی در تشریح روند بازگشایی مدارس گفت: امسال با توجه به شرایطی که آموزش و پرورش با آن مواجه بود، تصمیم بر آن شد که به چرخه آموزش حضوری بازگردیم؛ اما نه با روش قبلی که چند بار امتحان شد و نتیجه‌ای نداشت، بلکه این‌بار مکانیزم بازگشایی مدارس را به‌صورت الگوهای متفاوت و مبتنی بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی و با در نظر داشتن تمایزات مدارس انتخاب کردیم؛ به عبارتی مدارس محور این الگوها انتخاب شده و اجرای این کار را به صورت تدریجی و گام به گام با مشارکت مدارس انجام خواهیم داد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با بیان اینکه هرقدر مدارس در تصمیم‌گیری‌ها قوی‌تر باشند برای اجرای اهداف ترسیم شده موفق تر می‌شوند، افزود: در این راستا الگوهایی را ترسیم کردیم و روند بازگشایی مدارس را در سه گروه قرار دادیم و در گروه اول مدارس روستایی و عشایر در دو دسته مدارس کمتر از ۱۵ دانش‌آموز و مدارسی که بیشتر از ۱۵ دانش‌آموز دارند، تقسیم شدند.

هاشمی ادامه داد: دسته دوم از گروه بندی مدارس را مدرسه‌‌هایی با تعداد دانش آموزان کمتر از ۳۰۰ نفر و دسته سوم را مدارسی با جمعیت بالای ۳۰۰ دانش آموز تشکیل می‌دهند. این مدارس هم به تناسب جمعیت داخل کلاس درس به دو و سه گروه تقسیم می‌شوند.

سلامت دانش‌آموزان در اولویت خواهد بود/ 378000 دانش‌آموز واکسن دریافت کردند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با تأکید بر اینکه هر زمان سلامت دانش آموزان به خطر بیفتد آن کلاس به آموزش مجازی بازمی‌گردد، گفت: در آبان ماه با نظارت قبلی و تکمیل فرم‌های مربوطه و اخذ مجوز از سوی مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند به فعالیت حضوری بازگردند.

هاشمی تصریح کرد: هرجایی تعارض میان سلامت دانش آموزان و بازگشایی مدارس اتفاق بیفتد، سلامت دانش‌آموزان اولویت خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت دانش‌آموزان به مدارس گفت: تصمیم اولیه برای حضوری شدن مدارس واکسیناسیون دانش آموزان بالای 12 سال است که البته هیچ اجباری برای این تصمیم وجود نداشت؛ سپس مدارسی را به عنوان مرکز واکسیناسیون دانش‌آموزان قرار دادیم، بخشی از دانش‌آموزان در مدارس منتخب و بخشی دیگر در مراکز تجمیعی واکسن دریافت کردند.

وی ادامه داد: تا امروز از میان ۴۵۰۰۰۰ دانش‌آموز ۱۲ سال به بالا 378000 دانش‌آموز در شهرستانهای استان تهران واکسینه شدند و این روند در مدارس را تا ۲۲ مهر ادامه خواهیم داد.

هاشمی با اشاره به حضور دانش‌آموزان اتباع در مدارس شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: در امر واکسیناسیون هیچ تفاوتی میان دانش‌آموزان ایرانی و اتباع قائل نیستیم و حتی دانش آموزان تبعه خارجی که کد حمایت هم ندارند را هم واکسن زده‌ایم.

 

اطلس بازگشایی به اطلاع والدین خواهد رسید

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن اشاره به بازگشایی تدریجی و گام به گام مدارس، تصریح‌ کرد: در سطح استان ۲۱ منطقه آموزشی وجود دارد که الگوی بازگشایی مدارس بر همین اساس ترسیم شده است. تمام مدارس موظفند که اطلس بازگشایی مدارس را با توجه به شرایط بومی و ظرفیت‌های منطقه تهیه و تحت عنوان پروژه اقناع سازی به اطلاع والدین برسانند.

وی درباره دانش‌آموزانی هم که واکسن دریافت نمی‌کنند، گفت: این احتمال وجود دارد که طیفی از دانش آموزان به دلیل ابتلا به کرونا و یا هر دلیل دیگری واکسن کرونا دریافت نکنند که در هر صورت این دانش آموزان نمی‌توانند در مدارس تحصیل به صورت حضوری ادامه تحصیل دهند.

حضور در کلاس درس با واکسن یا هر دو روز یکبار تست PCR 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برنامه مطرح شده برای دانش آموزانی که واکسن خود را دریافت نکرده اند را اینگونه بیان کرد: دانش آموزانی که واکسن خود را دریافت نکرده‌اند تحصیل خود را به شکل مجازی دنبال خواهند کرد اما در صورت حضور در مدارس ضرورتا باید واکسن خود را دریافت کنند و یا هر دو روز یکبار تست کرونای PCR دهند.

وی تصریح کرد: آموزش سال تحصیلی که در آن به سر می‌بریم بر مبنای آموزش مجازی است و طبیعتا در صورت اختلال در روند بازگشایی مدارس و حفظ سلامت دانش‌آموزان به آموزش مجازی باز خواهیم گشت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از تدوین دو برنامه آموزش مجازی و حضوری در سال تحصیلی خبر داد و گفت: اینکه چه زمانی از کرونا گذر خواهیم کرد مشخص نخواهد بود، بنابراین در سال آموزشی پیش رو دارای دو برنامه و مصوبه آموزش مجازی و حضوری خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: تصمیم‌گیری در این امر مهم به مسؤولان مدارس واگذار شده است تا با توانمندی مدیر و شورا اصول لازم را اجرایی کنند. مدرسه صاحب اختیار بازگشایی است و تصمیم گیری در خصوص آموزش حضوری به‌عهده مدارس قرار داده شده و این نقطه شروع بازگشایی نامیده می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در تشریح روند بازگشایی مدارس توضیح داد: برای نظارت بر آمادگی سطح استان سامانه‌ای را تعریف کردیم که در ابتدا درخواست حضوری بودن از جانب مدارس با ارائه فرم‌های نظارت های بهداشتی بطور الکترونیکی انجام خواهد شد. پس از دریافت درخواست فرایند بازدید میدانی از مدرسه صورت خواهد گرفت تا نقاط ضعف اصلاح و برطرف شود سپس مدرسه مجوز بازگشایی را دریافت می‌کند و به تناسب گروه های اعلام شده فعالیت حضوری خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال برای فعالیت‌های آموزشی راهکارهای متنوعی ارائه شده است،‌اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با کمک معلمین محترم آموزش مطلوبی را ارائه دهیم، سال تحصیلی جاری سال سختی برای معلمان خواهد بود زیرا معلمین آموزش مجازی و حضوری را باید پوشش دهند.

بیشتر والدین خواهان آموزش حضوری فرزندانشان هستند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن اشاره به هماهنگی سیستماتیک ایجاد شده میان سه نهاد آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و وزارت کشور، اذعان کرد: تمام دستگاه‌های مرتبط درباره دستورالعمل و الگوی بازگشایی اتفاق نظر دارند، البته اغلب والدین هم خواستار آموزش حضوری هستند و با مکاتبات و مطالباتی که بدست‌مان رسیده است می‌توان به این دغدغه والدین پی برد.

وی پیگیری مطالبات والدین را  مهم دانست و گفت: والدین می‌توانند در قالب انجمن اولیای و شورای مدرسه تصمیم بگیرند و مصوب کنند.

وی از ایجاد دستورالعمل‌های سختگیرانه در حوزه لوازم و اقلام بهداشتی برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این پروتکل‌ها همچون استفاده دائم از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری ۲متر و ۲۵ سانتیمتری است که باید دانش آموزان آن را رعایت کنند و این موارد بطور ریزبینانه توسط مسوولان بررسی و پیگیری می‌شود.

هاشمی ادامه داد: رصد و نظارت بر رعایت این دستورالعمل‌ها در مدارس توسط مسئولان آموزش و پرورش و همچنین کارشناسان بهداشت و محیط که به صورت تصادفی در شهرستان‌ها مستقر و به بازدید از مدارس می‌پردازند، صورت خواهد گرفت.

وی علت کاهش عدم حضور مربی بهداشت در برخی مدارس را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: رابطان بهداشت به شکل افتخاری آموزش‌های بهداشتی را گذرانده و در این حوزه به مدارس کمک خواهد کرد.

باید به والدین آموزش بهتری داده شود/ نتوانستیم از ظرفیت‌های آموزشی والدین استفاده 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به نقش‌آفرینی متفاوت والدین در روزگار تحصیل در دوران کرونا آیا آموزش ویژه‌ای به آنها در این خصوص درنظر گرفته شده است، گفت: یکی از نیاز‌های فعالیت‌های اشتراکی، آموزش شرکای فعالیت خواهد بود.

وی افزود: ما در انجمن اولیاء که در آموزش و پرورش شکل گرفته و اداره می‌شود، دوره‌های آموزشی را که نیاز مدرسه است تعریف کردیم و حداقل اولیاء مدرسه باید ۷ نشست در سال داشته باشند و می‌توان از این فرصت برای آموزش والدین استفاده کرد.

هاشمی عنوان کرد: در حال حاضر در نقطه آغاز و ایجاد شرایط متفاوت تحصیلی به سر می‌بریم، خلا آموزش جدی در حوزه اولیاء احساس می‌شود و ما می‌توانستیم از مشارکت آنها به نحو احسن استفاده کنیم‌. عملکرد افراد در حوزه آموزشی در مرحله اول قابل تحسین و تقدیر و در مرحله دوم قابل نقد است که می‌توانست آموزش بهتری به والدین ارائه داد.

وی افزود: بطور قطعی برنامه مرتبط به آموزش والدین در سال تحصیلی وجود خواهد داشت که با همکاری روابط عمومی، انجمن اولیا و معاونین آموزشی و اداراتی که ماهیت آموزشی دارند همچون اداره شاهد و ایثارگر و استعداد درخشان و غیره انجام می گیرد.
 


هیچ مدرسه‌ای در شهرستان‌های پایتخت بدون معلم نیست/ با موج بازنشستگی همکاران مواجهیم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: هیچ مدرسه‌ای در شهرستان‌های استان تهران بدون معلم نیست، اما شرایط و سیاست‌گذاری‌های کلانی که برای حضور نیروی انسانی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است به شدت متاثر از متغیرهای گوناگون است که دلایل خیلی متفاوتی دارد؛ مانند مهاجر پذیری استان تهران.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اذعان کرد: نزدیک به چهل و هشت هزار نیروی فرهنگی در شهرستان‌های استان تهران مشغول به کار هستند که سی و شش هزار نفر از این افراد عاشقان تعلیم و تربیت و نیروی موظف هستند و در حوزه‌ اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز از فرهنگیان آموزشی استفاده می‌شود.

هاشمی در پایان این بخش از سخنانش تصریح کرد: برای کیفیت‌بخشی در آمزوش و پرورش ضروری است سیاست‌گذاری بلند مدتی در حوزه نیروی انسانی شکل گیرد تا در سال‌های آینده با کمبود نیرو مواجه نباشیم؛ امسال هم با موج بازنشستگی همکارانمان مواجه بودیم به طوری که چهار هزار و هشتصد نفر از نیروی ما بازنشسته شدند و این روند ادامه خواهد داشت.

هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد

هاشمی در ادامه به موضوع آموزش اتباع خارجی در استان تهران پرداخت و اظهار کرد: باتوجه به سیاست‌های کلانی که در سطح کشور وجود دارد و تاکید مقام معظم رهبری در راستای تحصیل و آموزش اتباع خارجی در کشور، همه آن شرایطی که برای یک دانش آموز ایرانی و تابع جمهوری اسلامی داریم برای اتباع خارجی هم همین شرایط حاکم است و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد، گفت: شمار اتباع خارجی که در مدارس شهرستان‌های استان تهران دانش آموز شده‌اند تا سال گذشته ۱۲۵ هزار نفر است که عمدتا از کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق هستند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: امسال در شهریورماه مراجعات بیشتری را در حوزه ثبت نام اتباع خارجی داشتیم و از ۲۱ هزار تبعه جدید ثبت نام شد که بخشی از این تعداد تبعه جدیدی بودند و بخشی هم اتباع بودند که سابقه آموزش داشتند اما مدارک هویتی‌شان مفقود شده است.

هاشمی با بیان اینکه امیدواریم مسئولان حوزه حمایتی آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به شهرستان‌های استان تهران داشته باشند، گفت: تلاش ما بر این بوده که در هیچ حوزه‌ای هیچ امکانی از اتباع خارجی دریغ نشود. به عنوانت مثال در روند ثبت‌نام کار به گونه‌ای ساماندهی و رصد می‌شود که این عزیزان هیچ مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: تمامی دانش آموزان اتباع می توانند در آزمون های ورودی تمامی مدارس نمونه دولتی به جز مدرسه‌های استعداد درخشان شرکت کنند.

۳۸۰۰ دانش آموز استثنایی در شهرستان‌های تهران تحصیل می‌کنند

سرپرست آموزش و پرورس شهرستان های استان تهران گفت: دانش آموزان استثنایی از محترم‌ترین دانش آموزانی هستند که در مدارس داریم و عزت و معصومیتی که در شخصیت آنها است بسیار راهگشا است و بسیاری از همکاران عزیزمان با دشواری با این دسته از دانش آموزان ارتباط برقرار می‌کنند و در حوزه های مختلف نارسایی هایی جسمی که وجود دارد واقعا در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: برای دانش آموزان استثنایی در سال گذشته تبلت و گوشی تهیه شده و اگر به دانش آموزی اهدا نشده به نوع تعامل مدرسه و خانواده بر می‌گردد چرا که ما هیچ نارسایی در این زمینه نداشتیم، با این وجود با توجه به دستورالعمل این مدارس، مدرسه‌های زیر ۵۰ نفر، حضوری و با گروه‌های ۶ نفره و پایین‌تر در هر کلاس تشکیل داده شد و همکارانمان در مدارس حضور دارند و آموزش بصورت حضوری برگزار می‌شود.

هاشمی با بیا ن اینکه در شهرستان های استان تهران ۳۸۰۰دانش آموز استثنایی داریم، افزود: این دانش‌آموزان از خدماتی همچون سرویس مدارس و خدمات درمانی برخوردارند که با همکاری دولت، شهرداری‌ها و بهزسیتی انجام می‌شود.

 

توجه ویژه‌ای به قانون احیای معاونت پرورشی خواهیم داشت

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در بخش دیگری از این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و اعتقادی و بازخورد آن در خانواده‌ها اظهار کرد: در مسائل تربیتی به غیر از آموزش و پرورش نهادهای رسمی و غیررسمی و شرکای اجتماعی زیادی وجود دارد که ایفای نقش می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه اولیای مدرسه نسبت به مباحث آموزشی و تربیتی از آموزش و پرورش مطالبه‌گری داشته باشند، افزود: بحث مدرسه و مباحث تربیتی در مدرسه از جایگاه بسیار والایی برخوردار است خانواده‌ها نیز در کنار مدرسه باید به مباحث تربیتی توجه ویژه داشته باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به و رویکرد برنامه های پرورشی در آینده گفت:  باید به مبحث تربیتی نگاه ویژه داشت، باید برنامه‌های کارشناسی شده در حوزه پرورشی داشته باشیم و از قوانین احیای حوزه معاونت پرورشی در آموزش و پرورش به نحو احسن استفاده شود چرا که قانون احیای معاونت پرورشی با توجه به موارد مطرح شده و زیرساختی در دستور کار احیای معاونت پرورشی قرار دارد.

هاشمی بر اجرای دقیق قانون احیای معاونت پرورشی تأکید و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از امکانات مورد نیاز برای کار پرورشی در قانون احیا گنجانده شده است، حتی تعداد نیروی انسانی مورد نیاز به نسبت تعداد دانش‌آموزان نیز مشخص شده است اما واقعیت این است که ما در حوزه کیفیت بخشی به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم؛ مدرسه تشکیل شده است، آموزش اتفاق می‌افتد اما آن عناصری که وظیفه کیفیت‌بخشی و تثبیت را دارند را در اختیار نداریم و مجبوریم برای مدیریت این حوزه از توان معلمانی که در کلاس‌ها حضور دارند استفاده کنیم در حایل که باید از کسانی استفاده کنیم که متخصص این کار هستند.

نگاه از بالا به پایین در موضوع فرهنگی پاسخگو نیست/ برنامه تربیتی باید در مدرسه تدوین شود

وی افزود: مبحث تربیتی به سیاست گذاری‌هایی که در حوزه تربیت وجود دارد برمی‌گردد، نگاه بنده به حوزه تربیت این است که نگاه از بالا به پایین به این موضوع فرهنگی و تربیتی پاسخگو نیست و باید تلاش بر این باشد که به مدرسه با توجه به موقعیت جغرافیایی و نسبت به نیازسنجی‌هایی که انجام گرفته اختیار داده شود و اجازه دهیم که مدرسه بر اساس موقعیت کنونی برای مباحث پرورشی و تربیتی خود برنامه ریزی و تصمیم‌گیری لازم داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون احیای معاونت پرورشی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه برنامه‌های تربیتی باید هر مدرسه یک مربی پرورشی داشته باشد، برنامه‌های تربیتی در هر مدرسه نسبت به موقعیتش تدوین شود اگر هر مدرسه برنامه تربیتی مصوب خود را داشته باشد مسلماً نسبت به اجرایی کردن آن اهتمام ویژه خواهد داشت و درصد خطای آن نسبت به برنامه‌های ابلاغی ستاد کمتر خواهد بود.

هاشمی افزود: اگر ستاد و آموزش و پرورش اجازه تدوین برنامه پرورشی به مدرسه را بدهد می‌توانند نقش ناظر را برای اجرای برنامه‌های پرورشی داشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: آموزش و پرورش باید تعیین تکلیف کند که می‌خواهد در حوزه آموزش پررنگ باشد یا در حوزه تربیتی، این مسئله باید نیازهای خانواده را نیز پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه تربیتی به سیاست‌های جدید نیاز داریم، ادامه داد: باید برنامه‌ای جامع برای بهره‌برداری از قانون احیای معاونت پرورشی با توجه به سیاست‌های که ابلاغ می‌شود و زیرساخت‌هایی که به وجود می‌آورد داشته باشیم.

هاشمی در ادامه در خصوص برنامه‌های پرورشی در زمان کرونا گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام گرفت و به همت مدارس، معاونین و مربیان پرورشی هیچ برنامه پرورشی در زمان کرونا تعطیل نشد حتی بعضی از آنها پررنگ‌تر هم اتفاق افتاد.

سرانه فضای اردوگاهی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران تنها 60سانتی‌متر

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به برکات نقش‌آفرینی والدین در امور پرورشی در زمان کرونا اظهار کرد: وقتی برنامه‌های پرورشی به خانواده‌ها موکول و بیشتر عملیاتی شد دانش آموزان و خانواده‌ها بیشتر درگیر مباحث پرورشی شدند و اطلاعات فردی دانش آموزان نسبت به مباحث پرورشی افزایش پیدا کرد. به جرات می‌توانم بگویم که در حوزه پرورشی در فضای شاد و پیام رسان‌های داخلی، بیشترین گروه‌ها و تولید محتواها ایجاد شد.

هاشمی تاکید کرد:  شاخص‌ها در شهرستان‌های استان در حوزه تربیتی و فرهنگی در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارد، به‌عنوان نمونه در حوزه اردوگاه‌ها در سطح کشور به ازای هر دانش‌آموز چهار و نیم متر به ازای هر دانش آموز است ولی در شهرستان های استان تهران به ازای هر دانش‌آموز ۶۰ سانتیمتر می‌باشد و هر ساله این موضوع کمتر می‌شود.

وی در شهرستان های استان تهران در مناطق ۲1 گانه تنها ده دارالقرآن وجود دارد در صورتی که ما منطقه قرآنی هستیم به عنوان مثال اسلامشهر دانش‌آموزان مستعد قرآنی دارد اما متأسفانه فضای مناسب برای آموزش این دانش آموزان وجود ندارد.

دوران گذار را در حوزه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان سپری می‌کنیم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه در شهرستانهای استان تهران ۲۱ مدرسه و ۵۸۰۰ دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان داریم، گفت: ما باید از دانش آموزان استعدادهای درخشان صیانت کنیم تا از دورانی که از نظر من دوران گذار است عبور کنیم؛ وقتی از این دوران عبور می‌کنیم که مدارس در همه بخش‌ها سطح کیفی قابل توجهی پیدا کنند تا همه دانش آموزان در کنار هم به تحصیل بپردازند.

هاشمی ادامه داد: در سطح جهان هم بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که به صورت خاص افراد را از هم جدا نکند و به آنها خدمات ویژه ندهند حتی دانش آموزان استثنایی را در کنار دانش‌آموزان عادی آموزش می‌دهند تا نگاه از بالا به پایین در جامعه اتفاق نیوفتد.

جهت‌گیری دستگاه تعلیم و تربیت به سمت کنکور است

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در آموزش و پرورش بسیار گذاره مهمی است این است که جهت‌گری کلی دستگاه تعلیم و تربیت به‌سمت کنکور است و حتی در مدارس استعداد درخشان ما به همین سمت حرکت می‌کنیم، البته در حوزه مدارس استعداد درخشان کارهای تربیتی و مهارتی خوبی انجام‌ شده است.

سید مجتبی هاشمی در پایان با بیان اینکه ما پیشتر در مدارس استعدادهای درخشان رشته علوم انسانی را اصلا نداشتیم، اما امروز این گروه نیز به این مدارس راه پیدا کرده‌اند، گفت: این دانش آموزانی که از لحاظ تحصیلی برتر هستند نیاز دارند طبیعتا نیاز دارند در مسائل اجتماعی و مهارت‌های زندگی نیز رشد و تعالی را داشته باشند تا از این سرمایه های کشور و نظام در آینده به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان مدارس استان تهران سید مجتبی هاشمی آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران دانش آموزان ایرانی و اتباع شهرستان های استان تهران روند بازگشایی مدارس استان تهران برنامه های پرورشی سلامت دانش آموزان هاشمی ادامه دانش آموزان استعداد درخشان دانش آموزان دانش آموزان سرپرست آموزش دانش آموزان مدارس استعداد شهرستان ها تعلیم و تربیت حوزه تربیت نیروی انسانی دانش آموزانی دانش آموز آموزش مجازی اتباع خارجی آموزش حضوری داشته باشند وجود ندارد هیچ تفاوتی تصمیم گیری سال تحصیلی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان‌شمالی) با حضور مجتبی کامکار رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد، بخشداران، موسی علی‌نیا رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا با محور سمای بجنورد  به میزبانی مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس واحد بجنورد برگزار شد.

رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی انجام شده در مدارس این استان، بر لزوم ارتقای سطح دانش و تربیت دانش‌آموزان با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگو‌های تربیتی بومی منطبق با شرایط استان و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تأکید کرد.

کامکار درراستای گسترش همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش و معرفی سما به عنوان حوزه امتحانات اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: اساس توسعه یک کشور با آموزش و پژوهش است که آن هم برعهده معلم است.

 رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه برتری افراد و شخصیت و نوع نگاه انسان‌ها در راستای دانایی و آگاهی وکسب دانش آنان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نقش استادان و معلمان در تربیت پرورش و آموزش افراد خلاق و نخبه جامعه تعیین‌کننده بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد هم در این دیدار پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی و اهمیت برگزاری این آزمون‌ها در شرایط و مکان مناسب سخنانی ارائه داد.

محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد هم به همکاری بیشتر بسیج و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و نقش مهم ارگان آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم