Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:18:06 GMT

روسیه خواستار عذرخواهی روزنامه‌های انگلیسی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۰۴۸۳

روسیه خواستار عذرخواهی روزنامه‌های انگلیسی شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی روسی رن. تی. وی، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: روزنامه دیلی میل که خبر جعلی را منتشر کرده بود باصداقت رفتار کرد و بخاطر انتشار خبر جعلی از روسیه عذرخواهی کرد.

وی افزود:، اما بنظر می‌رسد روزنامه انگلیسی «سان» (The Sun) که منبع اولیه انتشار خبر جعلی در مورد واکسن اسپوتنیک وی بود، قصد عذرخواهی ندارد و فقط اصلاحاتی را در متن خبر انجام داده و بخشی از بیانیه صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندرکار تحویل واکسن اسپوتنیک وی به کشور‌های دیگر) را به آن افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت خارجه روسیه خبر سرقت فرمول واکسن استرازنکا برای واکسن کرونا را خبر جعلی خواند که کاملا پوچ بود.

زاخارووا در ادامه تصریح کرد که اگر نشریات انگلیسی سان، ایندپندنت، ادینبورگ اونینگ نیوز و چند رسانه دیگر که خبر جعلی در مورد واکسن اسپوتنیک وی منتشر کرده اند هنوز صداقت کاری برمبنای استاندارد‌های خبرنگاری دارند، از شانس برای حفظ شایستگی و احترام به مخاطبان خود برخودارند و می‌توانند از تولیدکنندگان واکسن روسی معذرت خواهی کنند.

به گزارش ایرنا از صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه که نهاد متولی تولید واکس اسپوتنیک وی شناخته می‌شود ادعای رسانه انگلیسی را مبنی بر سرقت فرمول واکسن «آسترازنکا» (AstraZeneca) و استفاده از آن در ساخت «اسپوتنیک وی» را رد کرد و گفت که این ادعا هیچ معنای علمی ندارد، چون هم اسپوتنیک وی و هم استرازنکا ار پلتفرم‌های متفاوتی استقاده می‌کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه نیز این نشریه انگلیسی را «روزنامه‌ای بسیار مشهور، اما عمیقاً غیر علمی» خواند و «گنادی اونیشچنکو»، از آکادمی علوم روسیه نیز خواستار اخراج افسران اطلاعاتی انگلیس از روسیه برای از دست دادن شایستگی حرفه‌ای شد.

روزنامه انگلیسی سان (The Sun) ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) روسیه را به سرقت فرمول واکسن کرونا از سازندگان آسترازنکا متهم کرد. این نشریه به ویژه ادعا می‌کند که «یک جاسوس روسی فرمول واکسن کووید-۱۹ را که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت سوئدی آسترازنکا ساخته شده بود به سرقت برد.»

این نشریه به داده‌های سرویس‌های ویژه آمریکایی اشاره می‌کند که بر اساس آن‌ها «فناوری مورد استفاده در آکسفورد در «اسپوتنیک وی» کپی شده است. سرویس‌های ویژه، آنطور که سان می‌نویسد، این موضوع را به دولت انگلیس گزارش داده اند.

سال گذشته نیز جاسوسان انگشتان خود را به سمت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور نشان دادند. آن‌ها می‌گویند «بیش از ۹۵ درصد» اطمینان دارند که هکر‌های روسی تحت حمایت دولت، سازمان‌های انگلیسی، آمریکایی و کانادایی را برای تهیه واکسن علیه کووید -۱۹ هدف قرار داده اند.

در مورد این اطلاعات، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گزارش داد که یادداشت سان هیچ معنای علمی ندارد و فقط جعلی دیگر است.

«کریل دیمیتریف» مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این خبر یکی دیگر از اخبار جعلی و دروغ آشکار بر اساس منابع ناشناس است. این داستان که توسط روزنامه سان (The Sun) ساخته شده است، توسط مخالفان موفقیت یکی از موثرترین و ایمن‌ترین واکسن‌های کووید-۱۹ در جهان تبلیغ می‌شود و ما چنین حملاتی را بسیار غیراخلاقی می‌دانیم، زیرا تلاش‌های جهانی واکسیناسیون را تضعیف می‌کند. آن‌ها همچنین هیچ معنای علمی ندارند، زیرا «اسپوتنیک وی» و آسترازنکا از فرمول‌های مختلف استفاده می‌کنند.»

بر اساس این بیانیه، روزنامه‌های انگلیسی بار دیگر اخبار جعلی قدیمی در مورد فناوری «سرقت شده» را یادآوری می‌کنند. «اسپوتنیک وی» بر اساس پلتفرم آدنوویروسی انسان طراحی شده است که هفت سال پیش طراحی شده است و بسیار متفاوت از واکسن آسترازنکا است که بر اساس آدنوویروس شامپانزه ساخته شده است.
این بیانیه افزود: دروغ در رسانه‌ها تلاش مشارکت جهانی برای مبارزه با کووید ۱۹ را تضعیف می‌کند.

«گنادی اونیشچنکو» معاون دومای دولتی و عضو آکادمی علوم روسیه هم گفت: تحریریه سان باید تحت معاینه روانشناسی قرار گیرد. به گفته وی، کارکنان اطلاعات انگلیس باید «به دلیل از دست دادن شایستگی حرفه ای» اخراج شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روزنامه انگلیسی واکسن استرازنکا اسپوتنیک وی ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه فرمول واکسن خبر جعلی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تن هاخ: عذرخواهی سانچو؟ حالا وقت صحبت‌کردن راجع به این موضوع نیست

تن هاخ بار دیگر از مشخص کردن وضعیت آینده سانچو طفره رفت

طرفداری | در دیداری از هفته سی و ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس فصل ۲۰۲۳/۲۴، منچستریونایتد از ساعت ۲۲:۳۰ امشب میهمان کریستال پالاس خواهد بود. 

تن هاخ و پاسخ به سوالی راجع به سانچو

در کنفرانس خبری پیش از این مسابقه، از اریک تن هاخ راجع به وضعیت جیدون سانچو سوال شد. سرمربی منچستریونایتد در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول، سانچو را به دلیل مسائل انضباطی از تیم کنار گذاشت و شرط بازگشت او را عذرخواهی تعیین کرد. با این حال سانچو حاضر نشد خواسته تن هاخ را برآورده کند و در نقل و انتقالات زمستانی به صورت قرضی راهی دورتموند شد. 

عملکرد درخشان سانچو در دورتموند، این علامت سوال را به وجود آورد که آیا منچستریونایتد این بازیکن را در پایان فصل به اولدترافورد بازمی‌گرداند یا خیر؛ تصمیمی که تا حد زیادی به آینده تن هاخ نیز بستگی دارد. گفتنی است هم سانچو و هم سران دورتموند از ادامه همکاری با یکدیگر کاملا استقبال می‌کنند.

تن هاخ در مورد اینکه آیا سانچو از او عذرخواهی کرده یا نه، گفت: 

اختلافی بین ما وجود داشت اما حالا وقت صحبت‌کردن راجع به این موضوع نیست. بیایید اول فصل را تمام کنیم، بعد به حواشی بپردازیم. مدیران باشگاه در روزهای اخیر با جیدون دیدار کرده‌ و راجع به آینده او صحبت کرده‌اند. ما به مذاکرات خود ادامه می‌دهیم و ارتباطمان با سانچو را حفظ خواهیم کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • سروش رفیعی: به نظر داور احترام می‌گذارم، بی احتیاطی از من بود؛ از هم تیمی‌ها و کادر فنی عذرخواهی می‌کنم / فیلم
  • تن هاخ: عذرخواهی سانچو؟ حالا وقت صحبت‌کردن راجع به این موضوع نیست
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد