Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:58:18 GMT

روایت زندگی از زبان پدر چهار قلوها!

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۰۹۹۷

روایت زندگی از زبان پدر چهار قلوها!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تولد واژه‌ای است که با خود معانی بسیاری را در ذهن متبادر می‌کند، که آغاز یک راه، نزدیک‌ترین این معانی است.

در این بین اگر تولد، چهار قل باشند، علاوه بر معانی مطرح و نگرانی‌های معمول، دغدغه‌هایی بس فراگیر به سراغ خانواده از جمله والدین نوزادان خواهد آمد که تامین معیشت نخستین این دغدغه‌ها است که این موضوع در مورد چهارقلوهای زنجانی که در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دنیا آمده‌اند هم صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهار قلوها که سه دختر با نام‌های آتوسا، پانیذ و درسا و یک پسر به نام پرهام بودند یک خواهر سه ساله هم دارند.

بر اساس گفته پدر این خانواده قل پسر این چهار قلوها در ۶ مهرماه به دلیل عارضه فلج عضلانی فوت کرده است.

نظری با بیان اینکه همه اقدامات لازم پزشکی توسط تیم پزشکی تشکیل شده برای نجات جان فرزندش انجام شد، افزود: با وجود همه این اقدامات فرزندم از دنیا رفت که موجب بروز مشکلات روحی برای همسرم شده است.

وی در تشریح مشکلات خود برای نگهداری از فرزندانش گفت: نداشتن شغل ثابت و مسکن مهم‌ترین مشکلم است اگر بتوانم شغل ثابتی داشته باشم، خیلی از معضلات حل خواهد شد.

پدر چهارقلوهای زنجانی با تقدیر از همه افرادی که از بدو تولد فرزندانش به وی برای پیشبرد امور تا مقطع کنونی کمک کرده‌اند، تصریح کرد: تهیه پوشاک و شیرخشک بچه‌ها توان مالی بالایی نیاز دارد که از عهده من معلم حق‌التدریس مدرسه سماء بر نمی‌آید.

نظری با بیان اینکه خیلی‌ها در محل کارم و یا افرادی که با مشکل من آشنا هستند برای کمک به من تلاش کرده و می‌کنند، ادامه داد: من در خانه پدری زندگی می‌کنم که به دلیل کهولت سن، نمی‌توانند کمک زیادی بکنند از طرفی خانواده همسرم هم ساکن زنجان نیستند.

این پدر زنجانی با اشاره به اینکه در سال گذشته کارکرد ساعتی معلمان حق‌التدریسی مدرسه سماء دانشگاه آزاد زنجان ۱۶ هزار تومان بوده که دریافتی ماهانه حدود 2 میلیون تومان می‌شد، ادامه داد: هر چند قول‌هایی در مورد بهبود وضعیت شغلی من توسط مسؤولان استانی و دانشگاهی داده شده، ولی ایجاد تغییر در این حوزه نیازمند اقدام توسط مسؤولان کشوری است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حمایت سازمان‌ها و ارگان‌ها از وی و خانواده‌اش گفت: بله حمایتی‌هایی در حوزه ارائه تسهیلات ارزان قیمت و همچنین اهدای شیرخشک انجام شد، ولی خوب مشکلات بسیار بیشتر از این کمک‌ها است، ضمن اینکه بچه‌ها نتوانستند شیرهای خشک را استفاده کنند و مجبور به تعویض آن‌ها شدیم.

نظری به اقدامات انجام شده برای تامین مسکن برای خانواده وی اشاره و تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های فراوان، راه و شهرسازی استان از مسکن ملی اقدام واحدی را برای آن‌ها در گلشهر پیش‌بینی کرد، که در حال حاضر مشکل واریز وجوه لازم مطرح است که تامین این وجه از عهده من خارج است.

 

راه‌اندازی پویش 4 تایی‌ها برای چهارقلوهای زنجانی

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه کلبه مهربانی طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس از راه‌اندازی پویش 4 تایی‌ها برای خانواده نظری خبر داد و گفت: اقدامات حمایتی این موسسه بعد از استعلام از مراجع شکل گرفت و ادامه دارد.

محسن اجلی با بیان اینکه پدر چهارقلوهای زنجانی مدرک تحصیلی دکترا در حوزه مربوط به زیست شناسی با گرایش محیط زیست دارد که شرکت‌ها می‌توانند از دانشش استفاده کنند، افزود: ولی در حال حاضر شرایط به گونه‌ای پیش رفته که باید به این خانواده کمک شود.

وی به سرسام‌آور بودن هزینه‌های زندگی عادی اشاره و تاکید کرد: هزینه دخل و خرج کودکان به خودی خود، بالا است و در این میان وای به حال خانواده‌هایی که شغل و درآمد ثابتی هم نداشته باشند.

اجلی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با مسؤولان استان زنجان و همچنین نمایندگان مجلس برای کمک به این خانواده زنجانی افزود: در این میان برای ارائه کمک‌های از جمله یارانه معیشتی، مسکن توسعه ملی و ... اقداماتی انجام شده است.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه کلبه مهربانی با بیان اینکه در چند روز گذشته بیش از 16 میلیون تومان کمک جمع‌آوری و در اختیار خانواده چهارقلوهای زنجانی قرار گرفته است، ادامه داد: برای جمع‌آوری کمک‌های بیشتر در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مسکن بهروز نظری همراهی مسؤولان شغل ثابت بروز مشکلات انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور

میثم زارع که در نیمه‌نهایی نوجوانان جهان با آرون بروکس کشتی گرفته، می‌گوید برنده دیوید تیلور، کشتی‌گیر قلدری است که خوب هم زیرکتف می‌زند. - اخبار ورزشی -

میثم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص مبارزه‌اش با آرون بروکس، قهرمان سال 2023 امیدهای جهان که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا موفق به شکست دیوید تیلور شد و به عنوان نماینده 86 کیلوگرم آمریکا در المپیک شرکت خواهد کرد، اظهار داشت: در مسابقات نوجوانان 2017 جهان در نیمه‌نهایی با آرون بروکس کشتی گرفتم، با مینیسک پاره، در کشتی قبلی با حریف هندی، شبکیه چشمم هم پاره شده بود و هیچ جا را نمی‌دیدم. این کشتی 10-7 به سود بروکس تمام شد. او درنهایت طلای نوجوانان جهان را گرفت و من هم در آتن برنز گرفتم.

این کشتی‌گیر که چند سال قبل دچار آسیب نخاعی شدید شده بود و حالا با تمام توانش برای ایستادن روی پاهایش تلاش می‌کند، در مورد بروکس گفت: کشتی‌گیر قلدری بود، زورش مثل همه آمریکایی‌ها خیلی زیاد بود و پاهایش خیلی محکم، به راحتی پا نمی‌داد. دیدید که تیلور هم نتوانست از او پا بگیرد. خوب هم زیرکتف می‌زد. انفجاری زیرگیری می‌کند. من مطمئن بودم یک روز عضو تیم ملی آمریکا خواهد شد.

داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد

 

زارع ادامه داد: پیامش را هنوز دارم، سال 2021 به او در اینستاگرام پیام دادم که چرا کشتی نمی‌گیری، گفت خودم را برای المپیک پاریس آماده می‌کنم. گفت که صددرصد تیلور را خواهد برد و به المپیک خواهد رفت. دیدید که همین اتفاق هم افتاد. کشتی‌گیر بااخلاق و باانگیزه‌ای بود. من و بروکس هم سن هستیم، امیدوارم من هم دوباره بتوانم به نحوی به کشتی برگردم.

وی در مورد وضعیت جسمانی خودش بعد از چندین عمل جراحی، تصریح کرد: خیلی نسبت به قبل بهتر شدم، با واکر بیرون می‌روم، امید به خدا امسال با عصا راه خواهم رفت و بعد از آن هم پاهایم را روی زمین خواهم گذاشت. این راهی که من رفتم خیلی سخت بود، خودم می‌دانم چه روزها و چه شب‌هایی را پشت سر گذاشتم. اندازه چند مدال طلای المپیک و جهان برای برگشتن به زندگی تلاش کردم و می‌دانم دوباره بازخواهم گشت. من دو بار آسیب نخاعی شدید دیدم، یک بار بعد از تصادف و یک بار هم که فکر می‌کردم همه چیز خوب شده و می‌خواستم راه بروم که دوباره همه چیز صفر شد و زمانی که فکر می‌کردم دوباره راه افتاده‌ام، مهره گردنم دررفت و همه تلاش‌هایم از بین رفت. من دو بار از زیر صفر بلند شدم و به زندگی برگشتم. اینها برایم انگیزه‌ای است که برگردم.

دارنده مدال برنز نوجوانان جهان با اشاره به روزهای فوق العاده سختی که بعد از تصادف و آسیب شدید نخاعی پشت سر گذاشته، خاطرنشان کرد: به هر نحوی که شده برمی‌گردم، شاید دیگر نتوانم کشتی بگیرم، اما به اسم دیگری برخواهم گشت. شب‌هایی بود که تا صبح 50 بار می‌مردم و زنده می‌شدم هر ثانیه‌اش زندگی برایم تمام می‌شد. بعد با خودم می‌گفتم این حق من نیست، باید به آن چیزی که از این زندگی حق من است، برسم. سختی‌های وحشتناکی را پشت سر گذاشتم و می‌دانم چیزی که پیش رویم است، روزهای قشنگی است که همه چیز به روال عادی بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور