Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۷۵ درصد معابر پایتخت مناسب نابینایان و معلولان نیست، گفت: در ۴ سال گذشته در رفع این مشکل اقدام چندانی انجام نشده است.

زهرا شمس احسان، عضو شورای شهر تهران طی یادداشتی به بهانه روز عصای سفید، اظهارداشت: با وجود تلاش های فراوانی که برای مناسب سازی معابر برای نابینایان و معلولان در سال های گذشته انجام شده، بر اساس آمار همچنان ۷۵ درصد معابر پایتخت مناسب استفاده این قشر نیست و با تاسف باید گفت که به‌خصوص در ۴ سال گذشته در این زمینه اقدام چندانی انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این یادداشت به شرح ذیل است.

۱۵ اکتبر هر سال بهانه ای است تا به بهانه روزجهانی عصای سفید به بررسی مشکلات نابینایان و کم بینایان پرداخته و جایگاه فعلی خود در حوزه خدمت رسانی به این عزیزان و چشم اندازهای آینده را بررسی کنیم

بررسی مشکلات این عزیزان و تلاش برای مرتفع کردن آنها حقی است که بر عهده مجموعه حاکمیت بخصوص مدیریت شهری وجود دارد. موضوع «عصای سفید» نیازمند پیگیری مستمر و جدی بخش های مختلف درگیر در حوزه اجتماعی، شهرسازی و سایر حوزه ها است و نباید آن را منحصر در یک روز و یک همایش دانست.

با وجود تلاش های فراوانی که برای مناسب سازی معابر برای نابینایان و معلولان در سال های گذشته انجام شده، بر اساس آمار همچنان ۷۵ درصد معابر پایتخت مناسب استفاده این قشر نیست و با تاسف باید گفت که بخصوص در ۴ سال گذشته در این زمینه اقدام چندانی انجام نشده است. مجموعه فعلی شورای شهر و شهرداری در دوره جدید برنامه های مدونی برای بهبود وضعیت موجود دارند و این امید وجود دارد که در پایان ماموریت ۴ ساله مجموعه مدیریت شهری بتوان از اتفاقات مهمی در این حوزه سخن گفت.

دغدغه دیگری که در این حوزه وجود دارد میزان اشتغال این عزیزان است که متاسفانه در این حوزه با بیکاری ۶۰ درصدی آنها مواجهیم. لیست بلندبالایی از مشاغلی که نابینایان و کم بینایان توانایی انجام آن را دارند وجود دارد که به دلیل عدم فرهنگ سازی در این حوزه همچنان جامعه از خدمات این عزیزان محروم است. نقش رسانه های جمعی بخصوص صداوسیما در این فرهنگ سازی بسیار حیاتی است که می توان حتی در سریال های تلویزیونی جایی برای آن پیشنهاد کرد.

سطح آموزش نابینایان و کم بینایان نیز دغدغه بعدی است که بخصوص با توجه به روی کار آمدن دولت و مجموعه جدید مدیریتی در شهرداری باید توجه ویژه تری به آن داشت. مهمترین کاستی در این حوزه هم اکنون دسترسی محدود (۴۰ درصدی) به خط بریل برای همه نابینایان و کم بینایان به دلیل موضوعاتی چون کمبود استاد و رایانه های مناسب این طیف است.

در حوزه تربیت مربی این امیدواری وجود دارد که دولت جدید بتواند با بودجه مناسب فضای بیشتری برای آموزش و بالندگی این عزیزان ایجاد کند.

در مجموعه شورای شهر تهران آمادگی کامل برای کمک به مدیران شهری و دولت برای تسهیل زندگی و تردد نابینایان و کم بینایان عزیز وجود دارد و امیدوارم در این مسیر اتفاقات مهمی را شاهد باشیم.

/فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نابینایان و کم بینایان نابینایان و معلولان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که تهیه دستورالعمل و ساز و کارهای نصب و بهره‌برداری ایمن از تاور کرین‌های شهر تهران به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی نصیری در نشست تهیه و تدوین شرح وظایف متولیان ایمنی جرثقیل های برجی شهر تهران گفت: برای تهیه دستورالعمل ایمنی بهره‌برداری از جرثقیل‌های برجی شهر تهران باید مجموعه‌های نظام مهندسی و وزارت کار و سایر فعالان در این بخش گرد هم آمده و ضوابط مربوطه را برای کاهش هر چه بیشتر حوادث این حوزه تهیه کنیم.

وی افزود: در همین خصوص باید دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های پیشین با نگاه به تحولات روز و الزامات تامین هر چه بیشتر ایمنی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد تا در مجموع شاهد کاهش مخاطرات ناشی از حوادث در حوزه ساخت و سازهای بلند مرتبه باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کلانشهر تهران طی سال های اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته است، گفت: به تبع آن بهره‌برداری از ماشین‌آلات پیچیده در این صنعت رونق گرفته است، به خصوص در مورد جرثقیل‌های برجی و بهره برداری غیر اصولی در این حوزه که می‌تواند پیامدهای جانی و مالی قابل توجهی بر جای بگذارد باید اقدامات لازم برای بازرسی و تامین ایمنی هر چه بیشتر در این حوزه پیش‌بینی شود.

نصیری اضافه کرد: از همین رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران مبنی بر تعیین و تدوین شرح وظایف کلیه ذیربطان در حوزه ایمنی جرثقیل‌ها، با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و تأمین ایمنی نیروی انسانی فعال در کارگاه‌ها و شهروندان و حفظ و حراست از سرمایه‌ها و تجهیزات، تدوین شرح وظایف فعالان حوزه تاورکرین را در دستور کار خود قرار داده است و تا کنون تمامی فعالان این حوزه شناسایی شده اند و باید جدول شرح وظایف آنان در مراحل خرید، نصب، راه اندازی، بهره برداری، برچیدن و جمع آوری جرثقیل های مذکور تهیه و آموزش های لازم برای واحدهای تابعه شهرداری تهران و متولیان راه اندازی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است