Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ۲ تیم فوتسال فردیس در استان البرز متعلق به بخش خصوصی است که بانوان آن اکنون در رقابت های لیگ برتر و آقایان نیز در مسابقات دسته یک کشور شرکت دارند، اما با بروز مشکل برای حامی مالی این ۲ تیم، احتمال انتقال آنها به استان تهران را بیش از پیش افزایش داده است.
  مجید رمضانی رییس هیات فوتبال این شهرستان  از مکاتبه با اداره  ورزش و جوانان یکی از شهرستانهای استان تهران برای انتقال این دو تیم خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته برای اولین بار در شهرستان فردیس ۲ تیم لیگ دسته یک فوتسال در بخش بانوان و آقایان توسط اسپانسر خریداری شد و کار را شروع کردیم که هر ۲ تیم توانستند به مرحله پلی آف یعنی مرحله نهایی مسابقات کشوری صعود کنند.

وی ادامه داد: همانطور که اطلاع دارید مسابقات لیگ دسته یک و برتر جز سخت ترین رقابت های فوتبال و فوتسال کشور هستند و صعود به لیگ برتر بسیار دشوار است که خانم ها در میان ۳۲ تیم موفق به صعود به لیگ برتر شدند.

وی افزود: در تیم فوتسال آقایان متاسفانه به خاطر مشکلی که برای اسپانسر ایجاد شد، بالطبع تاثیر زیادی در روند کار تیم گذاشت، ولی با حمایت دیگر دوستان توانستیم به سختی تیم را به مرحله نهایی برسانیم و این را باید در نظر بگیریم که تیم آقایان در مرحله پلی آف در گروه تیم هایی با پشتیبانی های  مالی میلیاردی به عنوان گروه مرگ قرار گرفت و فوتسال آقایان فردیس به علت نداشتن پشتوانه مالی در لیگ دسته یک باقی ماند.

رییس هیات فوتبال فردیس با اشاره به اینکه در رده بانوان توانستیم قهرمان لیگ یک کشور بشویم و تیم ما با اقتدار کامل صعود کرد، گفت: این درحالی است که تا این مرحله هیچ کمکی از طرف منابع شهر و شهرستان فردیس به تیم نشد.

رمضانی تاکید کرد: با اینکه از طریق فرمانداری و شورای شهر پیگیری و نامه نگاری های زیادی انجام شد، حتی اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس نیز مکاتبه ای با شورای شهر برای حمایت صورت گرفت ولی اصلا معلوم نیست نامه چه شد و کجا ماند؟!

وی گفت: علاوه براین نامه ای مجزا به شهردار وقت فردیس نوشتیم، با فعالان در شهرکهای صنعتی صحبت کردیم و خیلی جاهای دیگر، اما کمکی صورت نگرفت، درحالی که هزینه ها بسیار بالاست.

 تیم فوتسال بانوان فردیس با هفت ملی پوش 
 
وی با یادآوری اینکه برای قهرمانی تیم فوتسال بانوان فردیس در لیگ برتر برنامه ریزی خاصی صورت گرفته به نحوی که اکنون حدود هفت ملی پوش در این تیم بازی می کنند، افزود: در دوره گذشته حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شد و حتی یک ریال هم به ما کمک نشد و در این دوره نیز هزینه تیم بانوان در لیگ برتر بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته وی اگر بخواهیم دوباره تیم لیگ دسته یک را فعال کنیم و همین روال ادامه داشته باشد ما تیم را از شهرستان و حتی از استان نیز خارج کنیم و به جایی که به ما کمک و حداقل بخشی از هزینه ها را تامین می کنند، برویم.

رمضانی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در مورد سالن، لباس و کمک های مالی قول هایی وجود دارد که یکی از شهرستان های استان تهران به ما داده و البته کارهای مقدماتی انتقال تیم و مکاتبات لازم با اداره ورزش استان تهران نیز صورت گرفته است و ما به خاطر عدم کمک در فردیس به ناچار آماده ایم که هر ۲ تیم فوتسال بانوان و آقایان را منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که حضور تیم فوتسال بانوان فردیس برای نخستین بار در میان ۱۶ تیم لیگ برتر فوتسال کشور کار بسیار بزرگی است، بخصوص که امسال برای اولین بار در تاریخ فوتسال بانوان قرار است قهرمان لیگ برتر به مسابقات آسیایی اعزام شود.

وی گفت: این در حالی است که در صورت صعود این تیم که هدف و اولویت اصلی ماست، فردیس صاحب تیمی در سطح  آسیا خواهد شد، ولی این امر بدون کمک به تیم فوتسال بانوان فردیس میسر نخواهد شد.

رمضانی گفت: متاسفانه مسوولان نه تنها کوچکترین کمکی انجام نداده اند بلکه از برگزاری یک تقدیر از تیم لیگ برتری نیز دریغ کردند، حتی اداره کل ورزش و جوانان استان هم از اهدا یک تقدیرنامه خشک و خالی خودداری کرد.

وی افزود: بازیکنان بعد از اینکه به سطح و مرحله فنی بالایی می رسند، برای ادامه بازی به تهران می روند؛ ای کاش می شد تیم را در فردیس حفظ کرد.

 رییس اداره ورزش و جوانان فردیس نیز گفت: تیم های بخش خصوصی خودشان باید اسپانسر داشته باشند.

داود عزیزی افزود: تیم فوتسال نصر فردیس متعلق به بخش خصوصی است و تیم هایی که در کشور فعالیت می کنند منوط به داشتن حامی مالی و اسپانسر در رقابتها می توانند شرکت کنند.

وی اظهار داشت: در خصوص تیم فوتسال نصر فردیس نشستی با حضور فرماندار و اداره مالیات و رییس هیات فوتبال برای حمایت از این تیم برگزار و  همچنین با شهرک صنعتی سیمین دشت صحبت شد، اما متاسفانه با شرایط موجود در کشور، هیچ اسپانسری حاضر نیست برای تیم هزینه کند چون آنها می گویند ما هم مشکلات خاص خودمان را داریم و در تامین خرج و مخارج خود شرکت مانده ایم و نمی توانیم کمک کنیم.

وی تاکید کرد: البته قابل انکار نیست که از زمان تصدی مسوول جدید (مجید رمضانی) در هیات فوتبال این شهرستان، فوتبال فردیس دگرگون شده است که جدا از موفقیت در مسابقات، تنظیم سیستم اداری، نصب سکوهای تنها زمین چمن فردیس از اقداماتی است که انجام داده است.

عزیزی توضیح داد: اداره ورزش و جوانان فردیس هم تا جایی که امکان داشته به هیات فوتبال کمک کرده و هر سالنی را برای تمرین در اختیار قرار داده است.

وی افزود: علاوه براین با اداره کل ورزش و جوانان استان هم مکاتبه شد که اگر بشود از سالن های  فردیس بتوان در اختیار تیم فوتسال نصر قرار داد، ولی آنها می گویند که باید در مزایده شرکت کنند، یعنی به عبارت ساده تر در واقع مشکلات یکی و 2 تا نیست، پس نباید انتظاری داشت!

رییس اداره ورزش و جوانان فردیس گفت: این اداره آنچه از نظر امکانات در این شهرستان  دارد، می تواند در اختیار تیم قرار دهد، اما اداره ورزش و جوانان فردیس بودجه ای ندارد که به هیات فوتبال شهرستان کمک کند.

با این حال نباید فراموش کنیم، در یک کانون جمعیتی به نام فردیس که از کمترین زیرساخت های ورزشی برخوردار است و درصد بالایی از جمعیت آن را نسل جوان و مستعد تشکیل می دهد، هرچقدر خرج و مخارج صرف تقویت و توسعه ورزش آن شود، در واقع هزینه ای نشده بلکه سرمایه گذاری سودمندی برای آینده است که مانع بسیاری از ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی چون اعتیاد و دیگر بزه کاری ها خواهد شد، یعنی همان تقدم پیشگیری بر درمان که جوانان و نوجوانان دیار محروم فردیس، بی اندازه به آن نیاز دارند.

شهرستان فردیس با داشتن بیش از 500 هزار نفر جمعیت ۲۳ هزار ورزشکار سازماندهی شده در رشته های مختلف ورزشی دارد.

برچسب‌ها فوتبال تیم ملی فوتسال ایران البرز فردیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی فوتسال ایران البرز فوتبال تیم ملی فوتسال ایران البرز فردیس اداره ورزش و جوانان فردیس تیم فوتسال بانوان فردیس شهرستان فردیس هیات فوتبال استان تهران لیگ دسته یک لیگ برتر تیم لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود

باشگاه پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان در آزادی و انتشار یک ویدیوی جنجالی بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش "ورزش سه"، بازی پرسپولیس و سپاهان بیشتر از بار فنی، حواشی داشت و توهین پیرمردی که در سکوهای سپاهانی‌ها نشسته بود واکنش گسترده اهالی ورزش را برانگیخت. حالا باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرد و به سایر اتفاقات رخ داده در بازی با این تیم نیز اشاره کرد.

پرسپولیس نوشت:"توهینی که روز چهارشنبه از سوی جمعی از هواداران سپاهان صورت گرفت و نشر تنها یک مورد آن، کشور را شوکه کرد، فقط هتک حرمت بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه نبود، بلکه توهین به همه زنان ایران حتی غیر فوتبالی‌ها بود و هیچ ایرانی با شرفی در داخل و خارج فوتبال نمی‌تواند خود را از این موضوع کنار بداند.

سال‌ها است بخشی از جامعه هواداری سپاهان، هر از چند گاهی اقدامات وحشتناکی را رقم می‌زنند. اقداماتی که در مقابله با این پدیده صورت می‌گیرد هم اصلا بازدارنده نیست و حتی به نظر اعتقادی به برخورد جدی وجود ندارد اگر مقامات با فشار افکار عمومی رو به رو نبودند.

در تمام این موارد دیده نشد باشگاه سپاهان حتی یک بار عمیقا متاسف باشد مگر این که از شدت بازتاب ماجرا، مجبور به این امر شده است.

در همین مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این مساله را زیر سوال برده‌اند و به آن‌هایی که به واسطه مشمئز کننده بودن، حادثه برانگیخته شده‌اند، اَنگ چسبانده‌اند. البته که آن‌ها هم از این وضعیت پیش آمده خوشحال نیستند، چون روز چهارشنبه شاهد شروع یک جریان فکری و رفتاری بودیم که اگر در همین نقطه با شدت تمام در نطفه خفه نشود آغاز یک جریان خشونت و هتک حرمت نسبت به بانوان در تمام جامعه خواهد بود. آنچه اتفاق افتاد علیه بانوان هوادار تمام باشگاه‌ها از جمله خود سپاهان نیز بود.

ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را در دفاع از حرم داد تا پای داعش و تفکرات داعشی که جلوه‌ای از آن در نگاهی بود که به زنان داشت به این کشور باز نشود و حالا در کمال تعجب یکی همان تفکر را فریاد زده و در داخل و خارج فوتبال و ورزش باید بسیاری به حال خود متاسف باشند اگر به قدری متاثر نشدند که واکنش لازم را داشته باشند.

این ها غلو و بزرگ‌نمایی نیست، واقعیاتی است که کمتر جرات بیان آن وجود دارد. و اما در ارتباط با رفتارهای بخشی از جامعه هواداران سپاهان و نه همه آن‌ها حکایت طولانی است.

حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب که با توجه به ابعاد سنگ و آجرها به نظر به قصد جان‌شان بود، نابینا شدن سرباز احمدی از دو چشم به خاطر پرتاب نارنجک دست‌ساز، حمله وحشیانه و بی‌رحمانه به تعدادی از هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آن‌ها، نابینا کردن هوادار پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خودشان (اصفهان)، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی یکی از خبرنگاران در حادثه‌ای دیگر، حمله به ماموران داخل ورزشگاه در بازی خارج خانه، حمله به اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می‌توانست با شوک به راننده و از کنترل خارج شدن اتوبوس به اتفاقی فاجعه‌بار بدل شود، بخشی از حوادثی بوده‌اند که جدای از برخوردهای لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه‌ها توسط این عده رقم زده شده است.

حالا هم پای مسائل ناموسی را به میان کشیده‌اند که دیگر برخوردهای انضباطی و اخلاقی برای مواجهه با آن کفایت نمی‌کند. این ماجرا قرار است تا کجا پیش برود؟ توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می‌کنیم که توهین آن فرد معلوم الحال که معلوم نیست در چگونه دامانی بزرگ شده‌است فقط قسمت کوچکی از رفتارها و توهین‌های مشمئز کننده بخشی از هواداران سپاهان نسبت به بانوان بود.

باشگاه پرسپولیس مدارک و فیلم‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب شکایات علیه این فرد به طور خاص و علیه جمعی از هواداران و باشگاه سپاهان در اختیار ارکان قضایی فوتبال و دستگاه‌های ذیربط قرار می‌دهد ولی قطعا این کفایت نمی‌کند.

چرا باید جامعه هواداری بعضی باشگاه‌ها به خاطر کوتاهی یا نگاه رنگی بعضی مسوولان امر و دستگاه‌ها در شهرهای خود به باوری برسند که برای خود حاشیه امنیت این‌چنین قائل باشند؟

همچنین به ارکان ورزش و فوتبال کشور، تضمین می‌دهیم چنین اتفاقاتی در قالب مواردی چون خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل پیگیری است اگر احساس نشود برخوردی که صورت می‌گیرد متضمن امنیت و حرمت بانوان هوادار همه تیم‌ها باشد و در این امر هیچ فرقی بین بانوان هوادار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان و … نیست."

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا