Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی النهار در گزارشی اعلام کرد که پلیس الجزایر ۱۷ عضو یک گروهک جدایی طلب موسوم به «جنبش تعیین سرنوشت سرزمین قبایلی» (MAK)- که خواهان برپایی خودمختاری در منطقه قبایل در کوه‌های تل اطلس الجزایر هستند- را دستگیر کرده است؛ افرادی که گفته می‌شود در حال طراحی یک حمله مسلحانه با کمک رژیم صهیونیستی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش این رسانه محلی، افراد بازداشت شده به ارتکاب اعمال جنایت‌کارانه علیه امنیت ملی متهم شدند.

این شبکه تلویزیونی همچنین گزارش داد که پلیس الجزایر تسلیحات، آگهی‌های سیاسی تحریک‌آمیز و همچنین مدارکی که نشاندهنده ارتباط این گروهک با یک «نهاد صهیونیستی» یا همان اسرائیل است، کشف و ضبط کرده است.

این گروهک جدایی طلب در اواسط سپتامبر نیز به اتهام دست داشتن در آتش سوزی‌های جنگلی در منطقه قبایلی که ده‌ها کشته برجای گذاشت، مورد حمله نیروهای پلیس قرار گرفت. در آن زمان، الجزایر مراکش را به تحریک این جدایی طلبان و کمک به ایجاد آتش سوزی متهم کرد و روابط دیپلماتیک خود با همسایه غربی‌اش را به طور کامل قطع کرد.

لازم به ذکر است که دولت الجزایر در ماه مه ۲۰۲۰ تحت لوای یک قانون جدید که به موجب آن، اتباع الجزایری ساکن خارج به دلیل پیوستن به هر گروهی که «به منافع کشور لطمه زند»، تحت پیگرد و مجازات قرار می‌گیرند، این گروهک جدایی طلب و همچنین یک گروه مستقر در لندن با نام «رشاد» را غیرقانونی خواند و آنها را نهادهای تروریستی اعلام کرد.

در سال ۲۰۱۱، شماری از اعضای بلندپایه و سابق «جنبش تعیین سرنوشت سرزمین قبایلی» مدعی شدند که این گروه از دولت مراکش ماهانه دستمزدی بالغ بر ۲۵۰ هزار یورو دریافت می‌کردند. در ماه مه ۲۰۲۱ نیز چندین نفر از این گروه جدایی طلب دستگیر و به دست داشتن در بمب گذاری متهم شدند.

کد خبر 5327338

منبع: مهر

کلیدواژه: الجزایر بازداشت رژیم صهیونیستی جدایی طلبان عراق ایالات متحده امریکا انتخابات عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه سوریه طالبان اتحادیه اروپا فلسطین ایران لبنان فرانسه طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • (ویدئو) اعترافات عضو بازداشت شده گروهک انصار الفرقان
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل