Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کشواد درویشی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خانمیرزا اظهار داشت: پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه قاچاقچیان چوب قصد قطع درخت و قاچاق آن را دارند، ماموران یگان حفاظت در منطقه مستقر شدند و در گشت‌های متعدد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و دو نفر در هنگام قطع و بارگیری درختان بلوط، مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این دو نفر قاچاقچی با مشاهده مامورن انتظامی و یگان منابع طبیعی خودرو را رها کرده و متواری شدند.

بیشتر بخوانید

درگیری شبانه قاچاقچیان چوب با محیط‌بانان منطقه حفاظت شده هلن

درویشی اضافه کرد: این قاچاقچیان به درگیری با ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان و یگان امداد پرداختند که در این درگیری یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مجروح شد.

او اظهار داشت: ماموران کلانتری و یگان حفاظت منابع طبیعی مقداری از چوب‌های قطع شده را به اداره شهرستان منتقل کردند و صورتجلسه‌ای توسط عوامل انتظامی تنظیم شد.

درویشی تصریح کرد: در این درگیری «حمید موسوی» مامور یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از ناحیه زانوی راست مجروح و توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان لردگان منتقل و بستری شد.

او گفت: از ابتدای امسال تا کنون، دو نفر ازماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند.

درویشی بیان کرد: سودآور بودن قاچاق چوب از مهمترین دلایل قاچاق این محصول جنگلی است و آنان هر کیلوگرم چوب جنگلی بلوط را کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال به فروش می‌رساند.

او ادامه داد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری قاچاقچیان چوب ماموران یگان حفاظت مامور زخمی یگان حفاظت منابع طبیعی اداره منابع طبیعی قاچاقچیان چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر و زارچ گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری کلیه بهره برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز که تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسایی شده سال‌های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند که این امر صرفه جویی ۲۹۴ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتی از سوی ابن اداره انجام شده است، گفت: ۴ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز نیز در این مدت توقیف شدند. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ یزد بیان کرد: ۲۸ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان نیز با پیگیری این اداره رفع عیب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه در این مدت ۴۵ مورد تمدید پروانه بهره برداری صورت گرفته است، ابراز کرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره برداری از منابع آبی نیز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مصدومیت مامور یگان ویژه با نارنجک هواداران‌ در بازی پرسپولیس و سپاهان‌ | ویدئو
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه