Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اصلاحیه مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اختصاص اعتبارات تامین قیر گفت: رایزنی‌ها با پالایشگاه‌ها و شرکت‌های قیرساز درحال انجام است و تا اوایل آبان قیر مورد نیاز برای اجرای سه هزار راه روستایی تامین می‌شود.

خداداد مقبلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته امسال حدود یک هزار میلیارد تومان قیر برای اجرای آسفالت و روکش جاده‌های روستایی کشور نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به حل مشکلات اعتباری تامین قیر، از ادارات راهداری و حمل و نقل استان‌ها خواسته شده است تا به منظور تسریع در روند توزیع قیر، نسبت به ثبت طرح‌های اجرایی خود در سامانه‌های مورد نظر اقدام کنند تا با در نظر گرفتن اولویت مناطق سردسیر و کوهستانی، قیر مورد نیاز تامین و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مقبلی یادآور شد: تلاش می‌شود با تامین قیر مورد نیاز استان‌های سردسیر حداکثر تا ۲ ماه دیگر، بخشی از طرح‌های روستایی این استان‌ها به پایان برسد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در ادامه اعتبار پیشنهادی برای اجرای طرح‌های روستایی در مناطق کمتر برخوردار را ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع این اعتبار پیشنهادی، حدود ۲ هزار میلیارد تومان در سال جاری مصوب و به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها ابلاغ شده است تا بر اساس طرح‌های تعریف شده برای جذب اعتبارات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات ساخت و نگهداری راه‌های روستایی بر مبنای ضوابط بودجه باید از محل منابع استانی تامین شود، اظهار داشت: امسال افزون بر پنج هزار میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی برای این موضوع مصوب شد که با افزوده شدن اعتبارات مناطق کمتر برخوردار، مراحل مبادله موافقت‌نامه و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای اجرای عملیات راه‌سازی در سطوح مختلف در حال پیگیری است.

مقبلی در خصوص تعداد روستاهای محروم از جاده آسفالت شده، گفت: ضریب برخورداری از راه مناسب روستایی در کشور به ۸۱.۷ درصد رسیده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر جاده دسترسی به هفت هزار و ۲۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور خاکی و نامناسب است که بر همین اساس لازم است ۳۲ هزار کیلومتر جاده روستایی ساخته شود.

وی برآورد هزینه‌های ساخت ۳۲ هزار کیلومتر جاده روستایی در سال ۱۴۰۰ را حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

سه هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه روستایی پرداخت نشده است

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور همچنین به مطالبات پیمانکاران این سازمان در سنوات گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت نشدن این مطالبات موجب کاهش توان اجرایی پیمانکاران شده است و تعدادی از آنان نیز دیگر تمایلی برای حضور و مشارکت در اجرای طرح‌های راه‌سازی را ندارد.

مقبلی طولانی شدن روند انتخاب پیمانکار برای واگذاری طرح‌های راه روستایی به دلیل نبود متقاضی شرکت در مناقصات را از دیگر اثرات منفی پرداخت نشدن مطالبات دانست و افزود: در صورتی که فرصت اعتباری مناسبی برای تسویه مطالبات در نظر گرفته شود می‌توان جهش خوبی را برای تسریع در اجرای سه هزار کیلومتر جاده روستایی در سال جاری به وجود آورد.

ضریب برخورداری از راه روستایی در چهارمحال و بختیاری ۸۲.۶ درصد است

وی همچنین در خصوص وضعیت جاده‌های روستایی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ضریب برخورداری از راه روستایی در ۲ شهرستان بن و سامان ۱۰۰ درصد است و شهرستان‌های اردل با ۷۲.۷ درصد و کوهرنگ با ۶۳.۶ درصد کمترین ضریب برخورداری را میان شهرستان‌های استان دارند.

مقبلی با تاکید بر اولویت اجرای جاده‌های روستایی در شهرستان اردل و کوهرنگ گفت: هم‌اکنون در اردل ۳۴.۳ کیلومتر طرح در دست اجرا وجود دارد که از این مقدار، ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت و ۵.۷ کیلومتر نیز آسفالت شده است.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به اختصاص ۲۲ میلیارد تومان قیر در حوزه ساخت، ۶ میلیارد تومان در بخش روکش راه روستایی و ۲ میلیارد تومان روکش راه فرعی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که میزان قیر درخواستی از مقدار اختصاص یافته بیشتر شود، این میزان از استان‌های دیگر تامین خواهد شد.

وی اعتبارات اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری از محل مناطق کمتر برخوردار برای ایجاد جاده روستایی را ۳۹ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: مراحل مبادله موافقت‌نامه به زودی از طرف شورای برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، خداداد مقبلی معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با جمعی از مسوولان استانی از طرح‌های راه روستایی این استان بازدید کرد.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان چهارمحال و بختیاری ضریب برخورداری قیر مورد نیاز هزار کیلومتر جاده روستایی راه روستایی برای اجرای استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند