Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@10:54:29 GMT

تایوان: آغازگر جنگ با چین نخواهیم بود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۲۹۱۹

تایوان: آغازگر جنگ با چین نخواهیم بود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، تایوان ، چیو کو-چنگ، وزیر دفاع تایوان در جلسه کمیته پارلمان تایوان گفت: آنچه واضح‌ است این است که تایوان مطلقا آغازگر جنگ نیست، اما اگر تحرکاتی رخ دهد ما با دشمن با آمادگی کامل روبرو خواهیم شد.

وزیر دفاع تایوان هفته گذشته گفت که تنش‌های نظامی با چین ، که تایوان را قلمرو خود می‌داند، در بدترین حالت خود در بیش از ۴۰ سال گذشته قرار دارد و افزود که چین قادر خواهد بود تا سال ۲۰۲۵ به یک حمله "تمام عیار" دست بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان در گزارشی به پارلمان پیش از حضور چیو در برابر نمایندگان مجلس به چین هشدار داد که در صورت نزدیک شدن نیروهایش به جزیره، اقدامات متقابل شدیدی در پیش خواهد گرفت.

وزیر دفاع تایوان گفت: هدف آنها از یک سو فشار بر تایوان است و از سوی دیگر این است که به دیگران بگویند که ما توانایی ترساندن و جلوگیری از دخالت نیروهای خارجی را داریم.

چین روز چهارشنبه فعالیت‌های نظامی خود را اقدامی "عادلانه" برای حفاظت از صلح و ثبات خواند و بار دیگر "تبانی" تایوان با نیروهای خارجی - اشاره‌ای تلویحی به ایالات متحده - را در ایجاد تنش متهم کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی تایوان چین تنش نظامی ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی دفاع تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق