Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: به مردم تاکید می‌کنیم که حتما واکسن کرونا را تزریق کنند و الان وقت تزریق واکسن است. از مردم می‌خواهیم که عادی انگاری نکنند و شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری را فراموش نکنند.

 دکتر بهرام عین اللهی که به عنوان نماینده دولت به شهرستان های جنوبی فارس سفر کرده است، در حاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) لارستان اظهار داشت: مردم نباید تصور کنند که در صورت تزریق واکسن کرونا، کار تمام است بلکه تزریق واکسن، شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد اما از ابتلای افراد به کرونا ممکن است جلوگیری نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سفرهای استانی دولت هر هفته انجام می شود و بنده به نمایندگی از دولت به جنوب فارس سفر کردم تا مشکلات و مسائل این منطقه را مشاهده، جمع بندی و در جلسه شورای اداری استان، مطرح کنم.

وی افزود: در لارستان یکی از مهمترین نکات قابل توجه، کمک خیرین در همه عرصه‌ها به ویژه حوزه سلامت است که از آنها تشکر می‌کنیم. بیمارستان امام رضا(ع) لارستان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های جنوب فارس است و در حال حاضر، کرونا نیز در این منطقه فروکش کرده است و در بازدیدی که از اورژانس داشتیم، فقط دو بیمار بستری و خیلی از تخت‌ها، خالی بودند.

عین‌اللهی یادآور شد: خوشبختانه بیمارستان امام رضا(ع) دارای امکانات مناسب، تجهیزات و داروهای مورد نیاز به مقدار کافی است و کمبودی در دارو حتی در زمان پیک کرونا وجود نداشته است و امکانات بسیار خوبی در این مرکز درمانی برای مردم لارستان و سایر شهرستان‌های همجوار، فراهم شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، بخش های رادیوتراپی و شیمی درمانی جدید بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان گراش که از مجهزترین و مدرن ترین بخش های بیمارستانی جنوب کشور است با حضور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، افتتاح شد. اعتبار ساخت این دو بخش در یک ساختمان، حدودا ۱۰ میلیارد تومان، اعتبار تجهیزات رادیوتراپی آن دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو و اعتبار سایر تجهیزات آن حدود دو میلیارد تومان بوده است.

همچنین برای تجهیز بخش جدید شیمی درمانی این بیمارستان نیز دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و تمامی این منابع از سوی خیرین شهرستان گراش تامین شده است.

/ایسنا


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان