Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:40:53 GMT

پدیده ماسه خواری را دریابید

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۱۹۷

پدیده ماسه خواری را دریابید

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: چندین سال است که پدیده ماسه خواری بسیار رواج پیدا کرده و موجب برهم زدن زیست بوم دریای خزر شده است و اگر اکنون جلوی آن گرفته نشود در آینده آسیب های جدی تری را متحمل محیط زیست کشور می کند.

قاسم تقی زاده خامسی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه رواج ماسه‌خواری اختلال در محیط زیست و چرخه زندگی آبزیان دریای خزر را به همراه دارد، اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم که در بخش های مختلف دریای خزر برای ساخت ویلا برداشت غیر قانونی ماسه انجام می شود که آسیب زیادی به طبیعت و محیط زیست وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماسه ها در زنجیره غذایی برخی آبزیان قرار دارند و با اینکار امکان حیات از بسیاری از موجودات گرفته می شود، گفت: ماسه‌خواری منجر به اختلال در محیط زیست و چرخه زندگی آبزیانی که در دریا زندگی می‌کنند، می شود لذا  باید تدابیری در این حوزه اتخاذ شود در غیر این صورت با چالش های جبران ناپذیری در آینده مواجه می شویم.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو  با تاکید بر حفظ محیط زیست و مهم دانستن این بخش، تصریح کرد: برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها، عامل بروز فجایع زیست ‌محیطی جبران‌ناپذیر می شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته خامسی بستر برخی از رودخانه‌ها به دلیل برداشت‌های بی‌رویه با مشکلاتی روبرو شده است که حل این مشکلات مستلزم برنامه ریزی و مدیریت در این بخش است.

وی تاکید کرد: برداشت غیرمجاز شن و ماسه از مهم‌ترین مشکلات در منابع طبیعی به حساب می آید که اگر راه علاجی برای آن اندیشیده نشود  آسیب های زیادی را به محیط‌زیست و منابع طبیعی وارد میکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماسه خواری محیط زیست ماسه خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس از پاک‌سازی حاشیه رودخانه جاجرود توسط دانش آموزان، حافظان محیط‌زیست و گروه‌های مردم‌نهاد خبر داد و گفت: حال رودخانه جاجرود خوب نیست و وضعیت حاشیه رودخانه با ورود گردشگران و مسافران به‌ شدت آلوده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف