Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:58:51 GMT

پایان برداشت سیب و انگور در شهرستان درگز

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۱۲۸۰

پایان برداشت سیب و انگور در شهرستان درگز

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز از پایان برداشت سیب و انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۰۰۰ تن کشمش از تاکستان‌های درگز همزمان با پایان فصل برداشت انگور تولید می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی درگز اکبر یونسی عنوان کرد: شهرستان درگز دارای ۵۳۰ هکتار باغ سیب بارور است که عمده باغات در دهستان کوهستانی میانکوه قرار دارد که در شمال شرق درگز با فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار گرفته و دارای ۲۲ آبادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متوسط عملکرد آن ۱۸ تن بوده و ارقام غالب منطقه ارقام پیوندی سیب قرمز و سیب زرد لبنانی است. 

یونسی ادامه داد: از عوامل موثر در افزایش بهره وری و عملکرد باغات می‌توان به اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار، تغذیه مناسب و کنترل آفات و بیماری‌ها اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز اظهار کرد: احداث و بهره برداری از سردخانه ۱۲۰۰ تنی میوه بخشی از مشکلات باغداران را در زمان تولید به واسطه ذخیره سازی و عرضه به بازار در زمان مناسب را فراهم نموده است. به نظر می‌رسد افزایش تعداد سردخانه‌ها، تشکیل شرکت تعاونی‌های تولید جهت ایجاد حلقه مفقوده تامین و بازار فروش و بازسازی و آسفالت جاده دسترسی در حل مشکلات و معضلات باغداران منطقه موثر باشد.

یونسی بیان کرد: شهرستان درگز دارای ۷۰۰ هکتار باغات انگور آبی است که در سال جاری ۸۵۰۰ تن برداشت انگور داریم و از این محل بیش از ۲۰۰۰ تن کشمش با کیفیت تولید شد.

وی ادامه داد: با توجه به مستعد بودن شهرستان در کشت باغات انگور در سال‌های گذشته جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات توسعه روستایی کم‌بهره و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای و فنی اقدام به احداث باغات روسیمی مدرن کرده است و در برنامه‌های آینده قرار است با مشارکت باغداران تمامی باغات از شیوه‌های سنتی به مدرن تبدیل شوند.

یونسی با اشاره به دغدغه و مطالبه باغداران گفت: از راه‌هایی که می‌تواند به حفظ تاکستان‌های انگور کمک کند، خرید تضمینی کشمش توسط دولت و ارائه مشوق‌های صادراتی است که صادر کنندگان سوق به صادارات کشمش داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز عنوان کرد: در این زمینه اداره جهاد کشاورزی شهرستان پیگیر این مطالبه به حق باغداران عزیز خواهد بود تا ضمن حفظ باغات، تلاش‌های باغداران عزیز هم به ثمر بنشیند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها سيب انگور كشمش درگز جهاد کشاورزی شهرستان شهرستان درگز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا