Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:37:37 GMT

در خرید موکت هتلی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۲۷۵

 

در صنعت هتلداری جلب رضایت مشتری، اصلی ترین هدف است؛ چراکه کسی که هتل را برای اینکه مدتی در آن اقامت داشته انتخاب میکند، توقع دارد تا مجموعه‌ی همه موارد احساس خشنودی را او ایجاد کند. اما کسب رضایت مشتریان در چنین محیطی در گرو عوامل زیادی است. یکی از عواملی که تا حدود زیادی در این رضایت اثر مثبت دارد، کفپوشی منطبق با ویژگی های خاص هتل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موکت را امروزه یکی از بهترین انواع کفپوش ها برای هتل می‌شناسند. با توجه به اهمیت بالای این امر، در ادامه به معرفی انواع موکت هتلی و ویژگی ها و کاردبردهایی که دارد، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

موکت هتلی

کفپوش های مختلفی برای هتل ها به کار می‌روند؛ اما این روز ها موکت هتلی بیش از پیش رواج یافته و همه روزه شاهد استفاده بیشتری از موکت، در طراحی داخلی هتل ها هستیم. هتل ها به سبب تردد بالای افراد، عبور و مرور دائم چمدان های سنگین، قرار گرفتن در معرض آلاینده های احتمالی فراوان و ... نیازمند موکت هتلی خاصی هستند. همه‌ی این عوامل سبب می‌شوند تا هر هتل نیازمند موکت هتلی منحصر به فرد خود با بافت، تراکم و ... گوناگون باشد.

لابی ، سالن آمفی تئاتر ، رستوران و یا راهرو ها و پله ها در هتل از پر رفت و آمد ترین بخش ها در هتل محسوب می‌گردند. به همین جهت لازم است تا از موکت هایی با دوام بالاتر در این بخش ها استفاده شود.

با توجه به طرفداران زیادی که موکت در هتل ها پیدا کرده است، امروزه تنوع این موکت ها بسیار بالاست و می توان با توجه به محل استفاده و نیز سبک طراحی داخلی هتل ، موکت مناسب را انتخاب کرد.

ویژگی های موکت هتلی

موکت هتلی با توجه به اهمیت آن، باید ویژگی های خاصی داشته باشد. برخی از مهمترین ویژگی هایی که لازم است موکت های هتلی داشته باشند، در ادامه مطرح شده است؛

مقاوم و بادوام باشد

در هنگام خرید موکت هتلی باید به مقاومت موکت در برابر سایش، ضربه و تحمل فشار اجسام سنگین که بر اساس میزان تراکم و جنس الیاف تعیین می‌شود، توجه داشت. زیرا علاوه بر رفت و آمد شبانه روزی مسافران و خدمه هتل ، جابجایی وسایلی از جمله چمدان ها باعث می‌شود موکت تحت فشار قرار گیرد. با توجه به این امر، اگر موکت از مقاومت بالایی برخوردار نباشد، از عمرش کاسته شده و باید به سرعت تعویض شود که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

در برابر آتش سوزی ایمن باشد

امروزه در بازار موکت هایی به عنوان موکت کند سوز وجود دارد که مقاومت آنها در برابر حریق با دو استاندارد ASTME648 آمریکا و استانداردBS 4796 انگلستان مشخص می شود.

این نوع از موکت هتلی نسبت به نمونه های دیگر قیمت بالاتری دارد. اما ویژگی هایی مانند جلوگیری از گسترش حریق و تولید کمتر دود باعث می‌شود که یکی از بهترین گزینه ها برای کفپوش هتل ها و سالن های آمفی تئاتر باشد.

به راحتی تمیز شود

کفپوش هایی که در هتل ها استفاده می‌شوند، باید به راحتی تمیز شوند و رنگ و کیفیت آنها در مقابل مواد شوینده از بین نرود. زیرا موکت هتل ها با توجه به رفت و آمد فراوان در معرض آلودگی قرار دارد؛ نداشتن این ویژگی ها باعث می‌شود موکت ها پس از چند مرحله شست و شو کیفیت و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند.

به عنوان مثال موکت های گل برجسته به هیچ عنوان برای مکان های پر رفت و آمد مناسب نیستند و نمی توان آنها را موکت هتلی مناسبی دانست. زیرا زمان بیشتری صرف خارج کردن گرد و غبار یا زباله از آنها می‌شود.

رنگ مناسب داشته باشد

در هنگام خرید موکت برای هتل ، سالن اجتماعات و ... حتما به هماهنگی رنگ و طرح انتخابی خود با دکوراسیون توجه داشته باشید. این هماهنگی باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون می‌شود.

به عنوان مثال موکت های روشن به دلیل نمایان کردن سریع لکه و گرد و غبار، گزینه مناسبی برای هتل نیستند و موکت های تیره هم محیط را تاریک و دلگیر می‌کنند و باعث می‌شوند محیط کوچک تر به نظر برسد.

انواع موکت هتلی

پس از صحبت از ویژگی های موکت هتلی نوبت به آن می‌رسد که انواع موکت هتلی را بشناسید تا هنگام خرید موکت هتلی بتوانید انتخاب هوشمندانه تری متناسب با هتل خود داشته باشید. به لحاظ بافت و الیاف موکت های هتلی را می‌توان در دسته بندی های جداگانه ای قرار داد.

انواع موکت هتلی از لحاظ بافت

بافت موکت هتلی بسیار متنوع است و هر یک ویژگی های خاصی را دارد؛ از جمله :

لوپ پایل : بافتی است که هیچ قسمت قطع شده ای در آن وجود ندارد و سر و ته پرز ها به موکت متصل هستند. ساکسونی : این بافت به گونه ای است که پرز ها به هم گره خورده‌اند و حالت کوفته و کوبیده‌ای به خود گرفته اند. کات پایل : این بافت معروف ترین بافت موکت هتل است که از طریق برش های حلقوی کرک حاصل می‌شود و سطحی صاف و یک نواخت دارد.

از دیگر روش های بافت موکت هتلی می‌توان به بافت شگی (پرز بلند)، فریز (ظاهر براق با نخ پیچیده شده) و بربر (گره بیشتر در کناره ها) نیز اشاره کرد.

انواع موکت هتل از لحاظ الیاف

الیاف استفاده شده در موکت هتلی مانند انواع بافت بسیار متنوع و متفاوت است. اما با توجه به کاربرد این نوع موکت و استفاده از آن در مکان های پرتردد، بهترین نوع الیاف، الیاف پشمی ، پلی آمید (نایلون) و پلی پروپیلینی است. در ادامه به بررسی هر یک از این الیاف می‌پردازیم :

موکت های پشمی

خصوصیاتی مانند نرمی، شست و شوی آسان ، انعطاف پذیری فوق العاده و استقامت بالا در برابر سایش و ضربه باعث شده این نوع از موکت محبوب ترین و گران قیمت ترین نوع موکت هتلی باشد.

البته با توجه به طبیعی بودن الیاف پشمی موکت که جذب رطوبت بالایی دارد و امکان رشد حشرات را فراهم می‌کند، باید مراقبت های ویژه‌ای مانند نظافت روزانه و استفاده از مواد شیمیایی ضد حشرات برای افزایش عمر موکت های پشمی انجام شود.

موکت های پلی آمید

نوعی دیگری از الیاف مصنوعی موکت ها هستند که تراکم بالای آن باعث ویژگی هایی مانند طول عمر و مقاومت بالا در برابر ضربه و سایش و انعطاف پذیر بودن می‌شود. به این صورت که بلافاصله پس از حذف بار و فشار به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

به این موارد می‌توان نرمی ، لطافت ، مقاومت در برابر صدا و گرما ، ثبات رنگ و عدم گسترش آتش را نیز اضافه کرد که باعث قیمت بالای آن نیز می‌شود.

موکت های پروبیلین

موکت های بافته شده با این الیاف ویژگی هایی مانند ضد لک و ضد رطوبت بودن، عدم جذب مایعات و مقاومت بالا در برابر نور خورشید را دارند.

ولی این نوع موکت برای مکان های پر رفت و آمد عمومی پیشنهاد نمی‌شود. زیرا قابلیت ارتجاعی کمتری داشته و جای وسایل روی آن باقی می‌ماند.

این نوع از موکت ها نسبت به موکت های پشمی و پلی آمید قیمت کمتری دارند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی موکت های هتلی از نظر طرح و نقش ، نوع بافت و الیاف پرداختیم و ویژگی های هر کدام را به دقت بررسی کردیم. همانطور که می‌دانید قیمت همیشه عاملی مهم در تاثیر گذار در خرید افراد محسوب می‌شود. قیمت موکت هتلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما واقعیت این است که اگر شما یکبار برای یک موکت با دوام بالا هزینه کنید، نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت انجام داده‌اید؛ چراکه با این کار در واقع نیاز خود به خرید مجدد موکت در آینده را از بین برده اید.

زت کارپت به عنوان یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان موکت هتلی آماده است تا انواع موکت هتل را با بالاترین کیفیت و در طرح ها و رنگ های متنوع ارائه کند.

زت کارپت در جهت پاسخ به نیاز مشتریان، بیش از 5000 طرح و رنگ از برند های آمریکایی و اروپایی را در کنار ارائه مشاوره، برای مشتریان گرامی تامین کرده است. همچنین زت کارپت با بهره گیری از دانش برترین طراحان موکت، این امکان را دارد تا موکت منحصر به فرد شما را نیز طراحی کند. شما به راحتی می‌توانید خرید موکت هتل مناسب خود را به زت بسپارید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت آمریکایی اسنپ قابلیت ویرایش پیام‌ها را به پلتفرم اسنپ‌چت اضافه می‌کند. اسنپ می‌گوید این ویژگی «به‌زودی» منتشر می‌شود و در ابتدا دردسترس مشترکین اسنپ‌چت پلاس قرار خواهد گرفت.

براساس گزارش زومیت، به‌لطف قابلیت جدید، کاربران اسنپ‌چت می‌توانند در یک بازه‌ی پنج‌دقیقه‌ای پیام خود را بازنویسی کنند، اشتباهات تایپی را برطرف کنند یا چت‌های خود را ویرایش کنند. پیام‌هایی که ویرایش شده‌اند دارای برچسبی هستند که نشان می‌دهد متن تغییر کرده است.

اسنپ نگفت که چه زمانی ویژگی ویرایش پیام‌ها را برای تمام کاربرانش دردسترس قرار می‌دهد. این شرکت اغلب ویژگی‌های جدید را ابتدا به سرویس اشتراکی خود می‌آورد. اسنپ هفته‌ی گذشته اعلام کرد که اسنپ‌چت پلاس با هزینه‌ی ۳٫۹۹ دلار در ماه به ۹ میلیون مشترک رسیده است.

اسنپ چندین ویژگی دیگر را نیز به اسنپ‌چت اضافه می‌کند؛ از جمله واکنش‌های ایموجی به‌روزشده، امکان استفاده از دستیار هوش مصنوعی My AI برای تنظیم یادآورها و استفاده از لباس‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای بیت‌موجی.

اسنپ‌چت اخیراً فیلتر عکس هوش مصنوعی جدیدی را به نمایش گذاشته است که عکس‌های سلفی را به عکس‌هایی با مضمون دهه‌ی ۱۹۹۰ تبدیل می‌کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902113

دیگر خبرها

  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • شرکت هسل دیزاین
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند