Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:11:43 GMT

۳۲۶ هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۳۹۳

۳۲۶ هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان رفع تصرف شد

پیمان فتاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اراضی رفع تصرف شده بر اساس آرای اجرایی صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگلها و مراتع یک هزار و ۹ پرونده در مدت یاد شده برای تخریب و تصرف عدوانی در سطح ۹۹۸ هکتار تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع  درختان ۸۱ فقره پرونده برای  پنج هزار و ۵۳۷ اصله درخت و نهال به مراجع قضایی ارسال شد.

فتاحی یادآور شد: برخی از کشاورزان به اشتباه بقایای گیاهان در مزارع را آتش می زنند این اقدام تاثیری بر اهداف مدنظر ندارد و فقط  باعث سوختن و از بین رفتن گیاهان می شود ، همچنین  به همراه آن بافت خاک نیز آسیب می بیند و در برابر باران و باد بسیار سست شده و با کمترین باران ، شاهد فرسایش خاک و بروز سیل خواهیم بود .

وی تاکید کرد:  برابر ماده ۲۰ "قانون هوای پاک" مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم خواهند شد و علاوه بر این ماده قانونی در خصوص  آتش زدن درختان جنگلی، بوته‌ها، بقایای گیاهی در مزارع و باغات بر اساس ماده ۶۷۵ و  ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲ و ۲۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۴۵ و ماده ۴۷ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع آتش زدن در جنگل و مرتع  جرم محسوب می‌شود.

فتاحی اضافه کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۹۹۴ پرونده جرایم و دادخواست های حوضه اراضی ملی در دادگستری در حال رسیدگی است.

وی گفت: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز است و انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد.

مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواسته است گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع  گزارش دهند.

در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره‌برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

برچسب‌ها کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری قانون هوای پاک تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری قانون هوای پاک کردستان منابع طبیعی و آبخیزداری قانون هوای پاک تخریب محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال