Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین،  بر اساس تازه ترین آمار سرعت اینترنت در جهان که مربوط به ماه ژانویه ۲۰۲۱ است، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود  ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

 بر این اساس در ماه مذکور، ایران با متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۰.۱۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۴۴ مگابیت‌برثانیه رتبه ۷۹ از میان ۱۴۰ کشور و متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۹.۱۷ مگابیت‌برثانیه رتبه  ۱۳۶ را از میان ۱۷۵ کشور داشته است.

اما مستندات عینی نشان می‌‌دهد به تازکی سرعت اینترنت در ایران بیش از گذشته کاهش یافته است. کاهش سرعت اینترنت در برخی از ساعات تا حدی است که محسوس بوده و اختلالاتی را در خدمات برخی پلتفرم‌ها ایجاد کرده است.

 مسئولان دلایل مختلفی برای کندتر شدن اینترنت در کشور مطرح می کنند که هر یک از آن‌ها در بین کارشناسان منتقدانی دارد.

یکی از دلایلی که اخیرا توسط مسئولان عنوان شده، آغاز سال تحصیلی و استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان از اینترنت است.

 این دلیل از سوی حسین فلاح‌جوشقانی،رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطا‌ت، مطرح شده است. به گفته وی، شروع سال تحصیلی جدید و افزایش استفاده از اینترنت توسط دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های مجازی علت کندی اینترنت است.

وی با اعلام این مطلب تاکید کرد: در راستای حل این مشکل، جلسه‌ای با اپراتورها، مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شده و نقاط دارای مشکل در اپراتورها و شرکت زیرساخت، شناسایی شده است و قرار شده نسبت به رفع مشکل و توسعه‌های لازم اقدام شود.

اما کارشناسان منتقد به سخنان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات معتقدند؛ افزایش استفاده از اینترنت با آغاز سال تحصیلی برای اولین بار اتفاق نیفتاده است که کاهش محسوس سرعت اینترنت و اختلال در آن را رقم بزند و دوسالی است که با آغاز کرونا تجربه استفاده از اینترنت توسط بخش آموزشی کشور را داریم.

انتقادات مطرح شده از سوی کارشناسان و افزایش نارضایتی کاربران فضای مجازی، موجب شد که روز گذشته حسین فلاح‌جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، در جدیدترین اظهار نظر خود از تشکیل کارگروهی برای بررسی کندی اینترنت به دستور وزیر ارتباطات خبر دهد و عنوان کند که با تمهیدات اندیشیده شده مشکلات تا یک ماه دیگر برطرف می‌شود.

دلایل دیگری که کارشناسان در این مدت برای کند شدن اینترنت و اختلال در آن مطرح کرده اند، توسعه نیافتن پهنای باند بین المللی، ارتقای سیستم فیلترینگ و تغییر در شبکه زیرساخت است.

همراه با تمام دلایل مطرح شده برخی بر این باورند؛ کندی اینترنت می‌تواند به آغاز بررسی "طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی" در مجلس مرتبط باشد.

کند شدن اینترنت و اختلال در آن همراه با جدی شدن "طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی" این ابهام را برای مردم ایجاد کرده است که آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟  

بر اساس این گزارش؛ دلیل مشکل هر چه باشد ادامه این وضعیت می تواند هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی را به دنبال داشته باشد. به نظر می‌رسد قبل از افزایش این هزینه‌ها و افزوده شدن به نارضایتی‌ کاربران فضای مجازی، لازم است مسئولان پاسخ مشخص و قابل قبولی را ارائه دهند.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو (با مهلت ٣روزه واریز وجه) ثبت نام ایران خودرو (لینک و جزییات جدید) باکو راه ایران در خزر را می‌ بندد؟/ ابهام بزرگ تقسیم‌ بندی خزر قیمت پژو پارس ۳۸۵ میلیون تومان شد (۱۴۰۰/۷/۲۰) سمند ۲۷۱ میلیون تومان شد (۱۴۰۰/۷/۲۰)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت متوسط جهانی سرعت مگابیت برثانیه اینترنت موبایل سرعت اینترنت کندی اینترنت سرعت دانلود سال تحصیلی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آقای «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفتگو کرد. دکتر امیرعبداللهیان توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

آقای «انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.‌

کد خبر 6092645

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟