Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@15:48:52 GMT

پوتین: از گاز به عنوان سلاح استفاده نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۸۰۱

پوتین: از گاز به عنوان سلاح استفاده نمی کنیم

رئیس جمهور روسیه می گوید که این کشور از گاز به عنوان سلاح علیه اروپا استفاده نمی کند و حاضر است به کشورهای اروپایی برای غلبه بر بحران انرژی کمک کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، با افزایش روند بازگشایی های اقتصادی در دوران پسا کرونا،  تقاضا برای انرژی در کشورهای مختف جهان افزایش یافته و به بالا رفتن قیمت نفت و گاز منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی بحران انرژی در دنیا فعلا تلاش ها در جهت کاهش استفاده از سوخت های فسیلی را متوقف کرده است.

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا و بزرگ ترین تولید کننده گازهای گلخانه ای دنیا، به دلیل افزایش قیمت انرژی و کمبود برق در این کشور، میزان مصرف زغال سنگ خود را افزایش داده و واردات زغال سنگ را بیشتر کرده است.

از سویی آژانس بین المللی انرژی از کشورهای جهان خواسته برای مقابله با تغییرات اقلیم و غلبه بر بحران های انرژی تولید برق تجدیدپذیر را سه برابر کنند.

روسیه یک سوم گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را به تنهایی تامین می کند، اما با افزایش قیمت گاز و به راه افتادن بحران انرژی، کشورهای اروپایی روسیه را متهم می کنند که به مقدار کافی گاز به اروپا نمی فرستد.

پوتین در کنفرانس انرژی در مسکو گفت که بازار گاز متعادل و به ویژه در اروپا قابل پیش بینی نیست. اما روسیه به تعهداتی که در قراردادهای خود برای تامین گاز مورد نیاز مشتریانش دارد متعهد و آماده است تا میزان عرضه گاز را بر هر کشوری که خواهانش باشد بیشتر کند.

او این اتهام را که روسیه از گاز به عنوان سلاح در برابر اروپایی استفاده می کند رد کرد گفت: این فقط یک اتهام تحریک کننده سیاسی است و هیچ مبنای واقعی هم ندارد.

مقامات کمیسیون اروپا به رویترز گفته اند که این اتحادیه از روسیه نخواسته است که میزان گاز صادراتی به این قاره را افزایش دهد.

روسیه و اتحادیه اروپا بر سر خط لوله جدید نورد استریم 2 با هم اختلاف دارند. ساخت این خط لوله به اتمام رسیده است اما منتظر اخذ مجوز بهره برداری از اتحادیه اروپاست.

ایالات متحده و چند کشور اروپایی با بهره برداری از این خط لوله مخالف هستند و معتقدند این خط لوله کشورهای اروپایی را بیش از گذشته وابسته به انرژی وارداتی از روسیه خواهد کرد.

برخی از کشورهای اروپایی معتقدند که مسکو از بحران انرژی در اتحادیه اروپا استفاده می کند تا از گاز به عنوان یک اهرم فشار استفاده کند، موضوعی که مسکو همیشه آن را رد کرده است.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) انرژی امروز بحران انرژی خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) نورد استریم ولادیمیر پوتین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU انرژی امروز بحران انرژی نورد استریم ولادیمیر پوتین آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو کشورهای اروپایی گاز به عنوان اتحادیه اروپا بحران انرژی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند