Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@20:39:27 GMT

تعلیق جواز تاسیس طرح‌های راکد صنعتی در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۸۲۲

تعلیق جواز تاسیس طرح‌های راکد صنعتی در زنجان

ایسنا/زنجان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، جواز تاسیس طرح‌های با پیشرفت راکد تعلیق می‌شود.

علی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار و افزایش دقت و شفافیت در اطلاعات و آمار طرح‌های در دست اجرا، بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، جواز تاسیس طرح‌های با پیشرفت راکد تعلیق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا به متقاضیان مهلت ۲۰ روزه داده شده است تا در سامانه بهین‌یاب به روزرسانی انجام دهند، در غیر این صورت مجوز صادره تعلیق خواهد شد.

این مسئول با اشاره به وضعیت طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی استان، افزود: هم‌اکنون ۳۲۵ طرح در استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد و ۹۷ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد وجود دارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای طرح‌های با پیشرفت بالای ۷۰ درصد بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود، زمینه اشتغال ۴۵۹۱ نفر در استان فراهم شود.

کلانتری در رابطه با وضعیت موجود صدور جوازهای تاسیس در استان، یادآور شد: تاکنون در سطح استان ۱۱۶۳ مورد جواز تاسیس صادر شده که سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۱۵۱ هزار میلیارد ریال بوده که پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها ۴۴ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

این مسئول با اشاره به اشتغال‌زایی صنایع در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در شش ماهه اول امسال در استان از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است. در نیمه نخست امسال ۷۴ واحد صنعتی در استان زنجان راه‌اندازی شده که زمینه اشتغالزایی ۲۳۹۵ نفر را فراهم کرده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای راه‌اندازی این واحدها بالغ بر ۲۹ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان جواز تاسیس صنعتی معدن و تجارت جواز تاسیس پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند

احمدی، ضمن بیان اینکه سامانه یکتا سامانه جدیدی است که رسالت آن ساماندهی اصناف و مکاسب است، گفت: همه مکاسب و اصناف باید در سامانه یکتا ثبت نام و کد مرتبط با آن صنف و فعالیت اقتصادی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر سامانه یکتا همان جواز کسب اما به صورت الکترونیکی است، افزود: کسانی که جواز کسب کاغذی دارند با مراجعه به این سامانه می‌بایست جواز الکترونیکی کار خود را نیز دریافت کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت استفاده از از درگاه ملی مجوزها موسوم به یکتا است و از اصناف می‌خواهیم که در این راستا اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه دریافت مجوزهای الکترونیکی کسب و کار چندان دشوار نیست، گفت: اطلاعات هویتی و برخی مجوزها در این سامانه قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند جواز الکترونیکی دریافت نمایند.

وی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ تمام مجوزهای کسب و کارها باید الکترونیکی شود و لذا همه اصناف باید به سایت «مجوز» مراجعه و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و این کار حتی با تلفن همراه و در دست داشتن کارت ملی و سریال کارت ملی، امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست