Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - رودان، حامد آزادی: سیزدهم مردادماه امسال بود که مسؤول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در گفت‌وگو با فارس، خبری خوشایند و دلگرم‌کننده‌ای به اهالی فوتبال رودان داد «آغاز بازسازی زمین چمن طبیعی فوتبال رودان» و در شرح موضوع، اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفته بود: این پروژه شامل مراحل زهکشی، آبیاری پیشرفته و کاشت بذر چمن طبیعی می‌باشد.

این مسؤول با بیان اینکه مدت قرار پیمانکار برای تکمیل پروژه ۱۸ ماه است، ابراز کرده بود که تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته است و طی هر مرحله نیز تخصیص اعتبار خواهد داشت و پیشنهاد می‌شود تا پایان سال جاری مراحل تکمیل پروژه به اتمام برسد.

این خبر موجی از امید را در دل اهالی فوتبال بهشت جنوب به راه انداخت به‌طوریکه پس از آن برنامه‌ریزی برای شکوفا شدن مجدد فوتبال در شهرستان با برگزاری جلسات هماهنگی برای آغاز لیگ‌های فوتبال انجام شد اما هم‌اکنون پس از قریب به سه ماه، پروژه‌ای که پیش‌بینی ۶ماهه زمان اتمام برایش در نظر گرفته می‌شد در همان مرحله زهکشی رها شده است، رهاشدنی که قطعا باز هم پیامدهای غیرقابل جبرانی را برای فوتبال و فوتبالیست‌های رودانی خواهد داشت.

کاستی‌هایی که ورزشکاران را رنج می‌دهد

مجموعه ورزشی شهید چمران به‌عنوان تنها مجموعه ورزشی در شهرستان رودان از کاستی‌های بسیاری رنج می‌برد و نه‌تنها پروژه زمین چمن طبیعی فوتبال آن رها شده است بلکه پیست دوومیدانی آن هم پس از ۱۶ سال به همین سرنوشت دچار شده است و در کنار آن نیمکت‌های فرسوده بازیکنان ذخیره با چند صندلی پلاستیکی بدون سایبان مناسب و قامتی رنگ و رو رفته، وضعیت اسف‌بار سرویس‌های بهداشتی و نورافکن‌هایی که مدت مدیدیست کابل‌های برق آنها به سرقت رفته، نبود اتاق رختکن داوران و تیم‌ها  شما را متوجه می‌سازد که اینجا شهریست با ورزشگاهی بدون امکانات اولیه اما ورزشکاران با استعدادی که بدون هیچ، جام به خانه  می‌آورند و بر قله فوتبال هرمزگان می‌ایستند. نمونه‌اش تیم جوانان شاهین مهر رودان که سال گذشته  در همین شرایط سخت قهرمان لیگ برتر فوتبال جوانان استان هرمزگان شد.

شاهد هدر رفت سرمایه شهرستان بودیم

مهدی مبارکی مربی فوتبال پایه رودان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به کمبودهای مجموعه ورزشی شهید چمران رودان گفت: آغاز بازسازی پروژه زمین چمن طبیعی فوتبال رودان از سال ۹۶ بود و در سال ۹۸ هم با عدم نظارت کافی، متاسفانه باز  شاهد یک هدررفت سرمایه بیت‌المال بودیم چراکه چمن تعبیه‌شده سه‌ماه هم دوام نیاورد.

وی ادامه داد: چمن احداث شده آن‌چنان ایرادات واضح داشت که بدون نظر کارشناسی و با یک نگاه می‌شد بی‌تدبیری‌ها را تشخیص داد.

این مربی فوتبال، وجود چمن طبیعی فوتبال را مطالبه به حق اهالی فوتبال رودان دانست و گفت: متاسفانه هم‌اکنون پس از آغاز مجدد پروژه بازسازی چمن، کار باز هم متوقف شده است.

مبارکی عنوان داشت: خوشحال بودیم که این زمین مجدداً بازسازی می‌شود اما باز هم موج یاس و ناامیدی نسبت به وعده مسؤولان در بین ورزشکاران ایجاد شده است.

نبود زمین ۴ نسل فوتبال رودان را سوزانده است

وی تاکید کرد: باعث تأسف است که عنوان کنم از سال ۹۶ تا کنون ۴ نسل از رده‌های پایه فوتبال شهرستان به‌واسطه نبود همین چمن سوختند. این در حالیست که تیم‌های فراوانی در روستاها فعال بودند و برای مسابقات رده‌های پایه، خود را به این زمین چمن می‌رساندند اما سال‌هاست که یک بازی رسمی فوتبال برایشان به رویا تبدیل شده است.

این مربی فوتبال پایه رودان در ادامه افزود: فوتبال پایه رودان هم‌اکنون خیلی ضعیف و رو به افول شده است و چند سال است که هیچ استعدادی از این شهرستان عملا به فوتبال استان و کشور معرفی نشده است.

چمن مصنوعی بیکاه فقط موکت سبز فرسوده است

وی با اشاره به برگزاری تمامی مسابقات فوتبال شهرستان در زمین چمن مصنوعی شهدا بیکاه گفت: حجم زیادی از مسابقات با نابودی زمین چمن طبیعی در رودان به زمین چمن مصنوعی بیکاه که آن‌هم سال‌ها از عمرش می‌گذرد و در واقع فوتبالیست‌ها بر روی موکتی سبزرنگ و فرسوده  بازی می‌کنند، منتقل شد.

این مربی فوتبال پایه رودان با بیان اینکه آن زمین هم عمر خود را پشت سر گذاشته و مطالبه جدی را برای تعویض زمین چمن مصنوعی بیکاه و بازسازی زمین چمن طبیعی فوتبال رودان را داریم.

مبارکی خاطرنشان ساخت: مربیان فوتبال پایه در رودان با سختی فراوان در زمین‌های خاکی به‌دنبال زنده نگه داشتند روح فوتبال و با پرورش استعدادها در این شهر هستند اما باید پذیرفت که وقتی یک نونهال نتواند استعداد خود را در مستطیل سبز نشان دهد او خود به خود فراموش می‌شود.

دیگر نباید انتظار ظهور روشنگرها و کریمی‌ها را در رودان داشت

وی گفت: فوتبال پایه بسیار مهم است وقتی بازیکنی نتواند حتی یک بازی رسمی در یک زمین مناسب انجام و خود را نشان دهد دیگر نباید هرگز انتظار ظهور مجتبی روشنگر و پرویز کریمی از اینجا داشت.

مربی پایه فوتبال رودان با اشاره به قهرمانی تیم فوتبال جوانان شاهین مهر رودان در مسابقات سال قبل استان گفت: این تیم با تمرین در زمین‌های خاکی قهرمان هرمزگان شد اما بنظرتان با تمرین در زمین‌های خاکی می‌توانند در لیگ جوانان کشور حرفی برای گفتن داشته باشند؟.

وی وجود این امر را مسبب هزینه‌های فراوان برای باشگاه‌های فوتبال رودان هم دانست و گفت: با این روند هیچ آینده‌ای را برای فوتبال رودان نمی‌توان متصور بود.

ان‌شاءالله استاندار جدید دست نیازمان را بگیرید

مبارکی تصریح کرد: دست‌های نیاز و خواهش‌مان به سوی استاندار جدید هرمزگان دراز است تا ایشان با ورود به این مسئله دستور عاجلی را برای دغدغه کهنه فوتبال‌دوستان رودانی صادر کند.

وی از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نماینده دلسوز شرق هرمزگان هم‌چون پیگیری‌ها گذشته باری دیگر زمینه‌های رفع این مشکلات را فراهم آورد.

این مربی فوتبال پایه رودان اظهار داشت: قطعا وظیفه ما ساختن بازیکن است اما فراهم شدن زیرساخت‌ها کار مسؤولان و متولیان امر است که اگر محقق نشود هر تلاش در فوتبال رودان بی‌فایده است.

وی گفت: باید به توقف این پروژه به‌طور جدی پرداخته شود و در کنار آن هم به سایر امکانات هم‌چون نیمکت ذخیره، نور، رختکن داوران و بازیکنان، سرویس‌های بهداشتی و وضعیت سکوها رسیدگی شود.

مبارکی تاکید کرد: رودان معدن استعداد فوتبال است و با قاطعیت می‌توان گفت رودان ظرفیت حضور در لیگ‌های برتر رده‌های پایه کشور را داراست و آماده شدن زیرساخت موجب تحول فوتبال رودان خواهد شد.

پروژه زمین چمن طبیعی فوتبال رودان معطل تخصیص اعتبار است!

مهدی مسیحی مسؤول دفتر فنی اداره‌کل ورزش و جوانان هرمزگان در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این پروژه مصوب شده است گفت: ۲۰۰ میلیون تومان از این اعتبار در سال گذشته تخصیص یافت پس از طرح تشریفات، قراداد  با پیمانکار پروژه منعقد شد.

وی ادامه داد: مبلغ تخصیص‌یافته به‌طور کامل برای مرحله اول پروژه به پیمانکار پرداخت شد و کار زهکشی زمین چمن طبیعی فوتبال مجموعه شهید چمران رودان به بهترین نحوه ممکن  از سوی پیمانکار صورت گرفت.

مسؤول دفتر فنی اداره‌کل ورزش و جوانان هرمزگان عنوان داشت: هم‌اکنون برای اجرای مرحله دوم این طرح بنا برای صورت وضعیت اعلام شده از سوی پیمانکار باید قریب به ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شود اما علی‌رغم پیگیری‌ها تاکنون مبلغ تخصیصی اعلام نشده است.

مسیحی افزود: با توجه به فصل کنونی که مناسب کشت چمن طبیعی است در تلاش هستیم که این پروژه، کار خود ادامه دهد تا شاهد کاشت یک چمن طبیعی با بهترین کیفیت باشیم.

وی در پاسخ به اینکه نحوه تخصیص اعتبار پروژه چگونه است، گفت: اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان تایید و سپس در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تخصص می‌یابد که در این زمینه تاکنون مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را دریافت نکرده‌ایم.

مسؤول دفتر فنی اداره‌کل ورزش و جوانان استان هرمزگان در خصوص رفع سایر نواقص موجود در کنار این زمین چمن طبیعی نیز تصریح کرد: تمامی نواقص مورد رصد قرار گرفته و در این پروژه هم گنجانده شده است و بر اساس اعتباری که تخصیص داده می‌شود، تلاش خواهیم کرد تمامی نواقص، مرحله به مرحله رفع شود.

انتهای پیام/88059

منبع: فارس

کلیدواژه: رودان زمین فوتبال اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان نبود اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان مربی فوتبال برنامه ریزی چمن مصنوعی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان

فرشید ریاحی در شورای اداری بخش ناغان، با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن روستایی، اظهار داشت: در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین از سوی راه و شهرسازی و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی انجام و واگذاری زمین به متقاضیان طرح صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بخش ناغان و در دولت سیزدهم ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب ۴۴ روستا طرح هادی تهیه و اجرا شده است.

ریاحی اضافه کرد: در حوزه مسکن روستایی ۳۹۲ فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شده که ۳۳۴ فقره در قالب ۸۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد تسهیلاتی شده است، همچنین حدوداً ۲۹ قطعه زمین روستایی و ۱۲ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

وی گفت: ۳۴۴ هکتار زمین در خصوص اراضی ملی روستایی شناسایی شده که پنج روستا مشکل تداخلات اراضی، مسائل زیست محیطی و حرایم معادن و صنایع دارند که این امر در حال پیگیری است تا الحاق و تملک آنها انجام شود.

ریاحی در حوزه نهضت ملی مسکن در شهر‌های شلمزار، دستنا و گهرو، بیان داشت: تامین زمین از سوی راه و شهرسازی انجام و در اختیار بنیاد قرار داده شد، زمین به متقاضیان طرح واگذار و عملیات آماده سازی در فاز اول در شهر شلمزار به اتمام رسید، یعنی عملیات اجرایی ۵۶ واحد مسکونی در شلمزار آغاز شده و در گهرود تامین زمین انجام شده است، اما در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی و واگذاری به متقاضیان طرح انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل

خدایار باقری هارونی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای بحث نهضت ملی مسکن، در بخش ناغان اراضی ملی وجود ندار که مجبور به استفاده از بخش خصوصی شدیم.

وی با اشاره به بحث تونل زره، بیان کرد: پیمانکار طرح مطالبات بسیاری دارد، اما برخلاف این مشکلات اعتبارات ماده ۵۶ طی چهار روز آینده ابلاغ خواهد شد، از طرفی در سطح ملی اعتبارات عمرانی استان‌های سردسیر به خزانه ابلاغ شده که منتظر رسیدن سهم استان هستیم، همچنین اعتبارات دور دوم سفر به محض ابلاغ به پروژه تزریق خواهد شد و با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت.

فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: پمپاژ ناغان یکی از پروژه‌های مهم شهرستان کیار بوده که سال ۱۴۰۱ مورد بازدید قرار گرفت، یعنی اگر طرح به اجرا می‌رسید با نواقصی در تامین آب باغات و اراضی شمال بخش ناغان مواجه بود، اما بازنگری اساسی طرح انجام و تخصیص به نیاز آبی ناغان اضافه شد، در حال حاضر ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه دارای سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن و هفت کیلومتر خط انتقال بوده که خط انتقال در حال اجرا و در حال تملک اراضی هستیم که پروژه دارای ۴۷ پیشرفت فیزیکی است و تاکنون حدوداً ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

کریمی ساماندهی ۸۵ مورد پرورش ماهی در رودخانه سبزکوه برای اولین بار، تخصیص ۲۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه و دامداری را از جمله اقدامات دولت سیزدهم در بخش ناغان برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تغییر باورنکردنی لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال
  • (ویدئو) تغییر بارورنکردنی لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تساوی بدون گل در نیمه اول‌ لیگ یکی ها
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی