Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:57:00 GMT

۱۸۱ متخلف زیست محیطی در قزوین دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۴۴۱۴

۱۸۱ متخلف زیست محیطی در قزوین دستگیر شدند

مهدی طاهری روز پنجشنبه در گفت و کو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان هنگام گشت، کنترل و اجرای قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست که در مناطق و زیستگاه های حیات وحش منطقه به طور فیزیکی و شبانه روزی صورت گرفت، موفق به شناسایی و  دستگیری ۱۸۱ متهم و متخلف و تشکیل ۱۵۷ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، از متخلفان دستگیر شده ۱۱۶ پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید و تعلیف غیرمجاز و ۶۵ فقره نیز تخریب و آلودگی های محیط زیست بوده است.

طاهری یادآور شد: از متهمان حوزه شکار و صید ۲۴ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز (قاچاق)، ۳۰ قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از ۳۰۵ مورد ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: شکار، صید و زنده گیری بیش از ۲۱۵ مورد از انواع پستانداران، پرندگان و ماهی ها که بعضی از گونه های شکاری و صید شده از جانوران حمایت شده بودند، کشف و ضبط و پرونده متهمان و متخلفان در این رابطه به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت های گشت، کنترل و پیشگیری از تخلفات ضمن دستگیری ۲۷ شکارچی قبل از اقدام به شکار و صید، در ۱۴ فقره آتش سوزی مراتع و مناطق حفاظت شده حاضر و به اطفاء حریق و کنترل آتش پرداختند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: ماموران این حوزه با کمک همیاران و دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و محیط‌های طبیعی اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید، زنده گیری، تخریب، آلودگی محیط زیست و آتش سوزی های احتمالی نسبت به شناسایی افراد متخلف اقدام و برابر قانون برخورد می کنند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین واحدهای آلاینده یگان حفاظت محیط زیست حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین واحدهای آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین واحدهای آلاینده یگان حفاظت محیط زیست حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست استان شکار و صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، علی باقری اظهار کرد: ۵ حفار غیر مجاز در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی روستای خواجه آباد سرولایت نیشابور دستگیر شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خراسان رضوی ادامه داد: حفاران غیرمجاز با یک دستگاه خودرو بودند که طی بازرسی از داخل خودرو دو دستگاه فلزیاب، بیل و کلنگ کشف شده است.

وی تصریح کرد: با حضور مأموران یگان حفاظت شهرستان نیشابور و طبق دستور مقام قضائی، محتویات گوشی نامبردگان مورد بررسی قرار گرفت که تصاویری مرتبط با برخی جرایم در حوزه میراث فرهنگی کشف شد.

باقری گفت: برابر دستور مقام قضائی سه نفر از متهمان تا بررسی کامل روند پرونده به زندان قوچان روانه شدند.

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب