Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

حقوق زنان محور گفتگو وزاری کشورهای اسلامی

گزارش ها میرساند که وزرای چندین کشور اسلامی به کابل میروند تا با سران طالبان راجع به حقوق زنان در این کشور گفتگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته میشود با وجود بازگشایی مکاتب در ۵ ولایت کشور توسط طالبان، در باقی ولایات همچنان دروازه های مکاتب به روی دانش آموزان دختر بسته نگهداشته شده است. دانشگاها و اکثر مکاتب در سراسر کشور با مشکلات جدی از جمله کم بود آموزگا ران زن مواجه است. این در حالی است که امام مسجد الازهر مصر از طالبان خواسته است که به حقوق زنان احترام بگذارد.

اعلام قوت گرفتن جبهه مردمی پنجشیر با کاهش نیرهای طالبان در این ولایت

جبهه خیزش مردمی در پنجشیر با نشر ویدو ای گفته است که مقاومت آنان در برابر طالبان در حال تقویت است. این تصاویر و ویدوها در حال منتشر میشود که طالبان وسایل و تجهیزات جنگی خود را از وردی پنجشیر انتقال داده و تعداد نیروهای خود را در این ولایت کاهش داده است.

قطع جریان برق کابل و چند ولایت دیگر

شرکت برشنا اعلام کرده است که جریان برق در ولایت کابل و شماری از ولایات دیگر به دلیل مشکلات فنی قطع شده است. قبل از این نیز گزارش شده بود که به دلیل قرضداری زیادی این شرکت از کشورهای تمویل کننده برق احتمال دارد تا ماه های بعدی بصورت دائمی جریان برق در این کشور قطع شود.

رکود تجارت زنان در ولایت هرات

مسولان اتاق تجارت و صنایع زنان در هرات میگویند، از به قدرت رسیدن طالبان تا به حال بیش از ۱هزار زن شغل شان را در این ولایت از دست داده و کار بار تجارت شان به رکود مواجه شده است. گفته میشود در حکومت طالبان اجازه هرنوع کار برای زنان داده نمیشود و از این رو زنان کسبه کار با مشکلات جدی رو به رو است.

تلاش پاکستان برای به رسمیت شناختن طالبان در جامعه ملل

عمران خان نخست وزیر پاکستان خطاب به جامعه ملل گفته است که اگر با طالبان تعامل صورت نگیرد و مورد حمایت مالی قرار نگیرد این گروه به طالبان دهه ۹۰ تبدیل خواهد شد. این در حالیست که تا به حال هیچ کشوری حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته و درخواست های در مورد به رسمیت شناختن این گروه از سوی سازمان ملل مطرح شده است. با این وجود جامعه ملل همچنان اعلام کرده است که در صدد پیدا کردن راه برای کمک به مردم و پرداخت معاشات معلمین و پزشکان در داخل این کشور است.

طرح چهار بندی چین برای کاهش مشکلات در افغانستان

طرح چهار بندی چین، برای حل مشکلات افغانستان، این طرح شامل 1 کمک های جهانی برای مردم افغانستان 2 مهیا کردن مسیر توسعه برای دولت افغانستان با کمک های جامعه جهانی 3 دور نگهداشتن این کشور از لانه سازی تروریزم جهانی همچون داعش 4 اجماع مشترک جامعه جهانی برای کار در افغانستان. این طرح ها در حال از سوی چین پشنهاد میشود که گفته میشود این کشور در کمک های 1 ملیارد دالری کشور های گروه 20 به افغانستان سهم نگرفته است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم