Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:11:32 GMT

کنگره ملی شهدای محراب برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۴۷۰۳

کنگره ملی شهدای محراب برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: به زودی کنگره ملی شهدای محراب برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امروز(۲۲مهر) در کنگره بزرگداشت پنجمین شهید محراب، آیت الله میرزا عطاالله اشرفی اصفهانی در مجتمع بعثت کرمانشاه، با اشاره به برنامه ریزی برای انجام کارهای مهم برای شهدای شاخص، اظهار کرد: به زودی کنگره ملی شهدای محراب را در کشور برگزار خواهیم کرد و دبیرخانه دائمی این کنگره را با امتدادهای استانی راه اندازی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج‌علی‌اکبری گفت: از استانها خواسته شده تا برای انجام کارهای اساسی در مورد شخصیت‌های بزرگ منطقه خود پیش‌قدم شده و تمامی خاطرات، دست نوشته‌ها و هر آنچه از شهدا باقی‌مانده را جمع‌آوری کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به کوتاهی های صورت گرفته در معرفی شهدایی مثل آیت الله اشرفی اصفهانی، گفت: مگر ما چند نفر مثل حاج عطاالله اشرفی اصفهانی در کشور داریم که از معرفی آنها غافل شده ایم.

وی با اشاره به کوتاهی صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی در معرفی امثال شهید اشرفی اصفهانی گفت: باید هم اکنون صدها کتاب، فیلم و دیگر آثار هنری در خصوص این رجال نامی و شخصیت‌های برجسته تهیه شده بود، نه اینکه تنها به نامگذاری یک خیابان و برگزاری یک یادواره در روز شهادت این بزرگواران اکتفا کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید عطر و یاد انسانهای بزرگ در جامعه پراکنده شود، گفت: باید نسل جوان را با روش، سبک زندگی و سیره امثال آیت الله اشرفی اصفهانی آشنا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهدای محراب یک ذخیره و گنجینه بزرگ برای جامعه هستند، گفت: می توانیم از چنین چهره های ممتازی به عنوان یک الگوی تمام عیار دائمی استفاده کنیم.

 امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه شهدای محراب خودشان صاحب مکتب بوده و می توانند شاگرد روری کنند، تاکید کرد: همه جوانان باید امثال شهید اشرفی اصفهانی را بشناسند و آنها را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

وی سپس از شهید اشرفی اصفهانی به عنوان یک عالم عامل عارف یاد کرد و افزود: ایشان در عرصه جهاد اکبر یک قهرمان بود. شهید اشرفی با دعا مانوس بوده و زهد در شخصیت ایشان مثال زدنی بود.

وی ادامه داد: در خاطرات ایشان نقل شده که همواره آرزو داشته شهید محراب باشد و نهایتا هم به همین آروزی خویش رسیده است.

وی با اشاره به حضور 25 ساله شهید اشرفی اصفهانی در کرمانشاه، گفت: شهید اشرفی در کرمانشاه پرچمدار انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شخصیت تقریبی آیت الله اشرفی در این خطه با تنوع قومی بالا سبب شده تا کرمانشاه به عنوان یکی از محورهای وحدت در کشور شناخته شده باشد و اگر امروز کرمانشاه را به عنوان یک استان متحد یکپارچه می بینیم ریشه این اتحاد را باید در شخصیت تقریبی امثال آیت الله اشرفی اصفهانی جست و جو کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود  از انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب قرآنی یاد کرد و افزود: در حوزه قرآنی کار بر زمین مانده فرآوان داریم.

وی با اشاره به اهمیت قرانی کردن فضای جامعه گفت: اگر فعالان عرصه های سیاسی و اجتماعی جدای از معنویت و معرفت ناب باشند، خسارت های زیادی به جامعه تحمیل خواهد شد و خدا نکند این افراد پرچمداری هم بکنند.

 وی یادآور شد: البته خسارت های پاپس کشیدن افراد توانمند و مومن از عرصه های سیاسی و اجتماعی هم برای جامعه فراوان است، لذا باید در این خصوص به خط اعتدال برگردیم.


 انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استانی سیاسی حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری الله اشرفی اصفهانی شهید اشرفی اصفهانی آیت الله اشرفی شهدای محراب عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت آئین باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) از شهدای دفاع مقدس، با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، عصر شنبه در گناوه برگزار شد.

تشییع این شهید دوران دفاع مقدس از مصلی جمعه گناوه و پس از برگزاری مراسم ویژه تجدید میثاق با شهید آغاز شد و سپس پیکر مطهر شهید با حضور گسترده مردم قدرشناس و مؤمن و متدین همراه با عزاداری و سینه زنی تا گلزار شهدا بدرقه شد.

در گلزار شهدا مراسم ویژه برگزار و شهید والامقام در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام به خاک سپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

شهید غلامی (دشتی نظری) متولد روستای «خواجه گیر» شهرستان دیلم است.

کد خبر 6096707

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • تشییع پیکر شهید فرزین بلیان در کرمانشاه
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد