Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با  برنا در رابطه با شخص محوری در احزاب گفت: یکی از آفت های جناح های سیاسی در کشور ما این است که وقتی به قدرت می رسند برای حفظ قدرت نوعی انحصار طلبی و خود محوری دارند، به همین خاطر این نوع قدرت طلبی و انحصار طلبی عملا بخشی از نیروهای فعال و سیاسی کشور را از گردونه خارج می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولگرایان که امروز نوعی، تمرکز قدرت پیدا کرده اند نباید به سمت قدرت طلبی بروند این باعث دلسردی مردم برای مشارکت، می شود.

او افزود: تفکری در مجموعه های سیاسی کشور وجود دارد که منشا آن تفکر لیبرال دموکراسی در غرب است. یا با من هستی یا دشمن من هستی و اصلا نمی توانیم رغیب را تحمل کنیم یا او را به دشمن تبدیل می کنیم که راحت‌تر او را از بین ببریم و یا او را مجبور می کنیم، تابع ما شود. در مورد شخصیت های اثرگذار هم عقیده داریم که یا هر چه ما می گوییم گوش کنید یا با ما هستید یا بر علیه ما هستید، این نگاه باعث می شود بیشتر السابقون السابقون که باید اولئک المقربون باشند حذف شوند و گزینش سیاسی در ساختار اجرایی کشور شکل می گیرد.

کنعانی مقدم با تاکید بر نقش دولت بر تقویت احزاب گفت: دولت باید تلاش کند احزاب در کشور آزاد باشند و هزینه کار حزبی کم شود و هر حزبی خواست انتقاد کند و درگیر دادگاه نشود. دوم اینکه احزاب را در شکل گیری اراده سیاسی شریک و از احزاب استفاده کنند و احزاب زینت المجالس زمان انتخابات نباشند تا مشارکت سیاسی را بالا ببرند. در الگوی قانون اساسی احزاب به عنوان یکی از محورهای شکل گیری اراده سیاسی تشخیص داده شده اند.

2323

کد خبر 1563862

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصولگرایان دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل هری کین به آینتراخت فرانکفورت روی فرصت طلبی و پاس لایمر (بایرن مونیخ 1-0 آینتراخت فرانکفورت)

هری کین موفق شد گل اول بایرن مونیخ را به ثمر برساند.

دانلود (4.4MB)

دیگر خبرها

  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • گل هری کین به آینتراخت فرانکفورت روی فرصت طلبی و پاس لایمر (بایرن مونیخ 1-0 آینتراخت فرانکفورت)
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح