Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی کامیار» روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان مرکزی در اراک افزود: تعامل مناسبی بین دیوان محاسبات استان مرکزی با دستگاه‌های اجرایی این استان برقرار است.

وی اظهار داشت: برای رشد موفقیت استان مرکزی رئیس دیوان محاسبات کشور، توجه ویژه‌ای به انتخاب مدیرکل جدید این استان داشته و بنابراین مشاور خود را به عنوان مدیرکل جدید استان مرکزی منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: رویکرد جدید دیوان محاسبات با شعار محوری «دیوانِ فناورانه مردم پایه» است به معنا که از پتانسیل مردمی استفاده و از گزارش‌های مردمی برای رشد بیشتر بهره گرفته شود.

کامیار افزود: ۲۳ سامانه فناورانه در بودجه ۱۴۰۰ تعریف شده تا تعامل لازم برای شفاف سازی و بهره‌وری از نظام بودجه ریزی کشور فراهم شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: سامانه اطلاعات مالیاتی ۲۳ درصد رشد داشته در حالی که باید این رشد به رقم ۱۰۰ درصد برسد.

کامیار افزود: با توجه به مشکلات درآمدی کشور از جمله نفت جای امیدواری است که درآمد مالیاتی بتواند به تامین بودجه کمک کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: برای جلوگیری از تخلفات سایبری باید ۲ درصد درآمد بانک‌ها از محل تراکنش به نیروی انتظامی تخصیص داده شود که از این ۲ درصد هیچ مبلغی اخذ نشده بود که دیوان محاسبات ورود کرد.

دادستان دیوان محاسبات گفت: رویکرد دیگر دیوان محاسبات برای ارایه تفریغ بودجه قبل از موعد مقرر است که پارسال ۲ ماه زودتر تفریغ بودجه انجام شد و امسال تفریغ بودجه سال ۹۹ چهار ماه زودتر از وعده مقرر آماده و ۲  روز گذشته در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

کامیار افزود: رویکرد مجلس، تقویت بعد نظارتی است و برای اولین بار برای تفریغ بودجه، رئیس مجلس به دیوان محاسبات آمد و نشست‌هایی برگزار شد.

وی اظهار داشت: دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری و افزایش پرونده نیست و تلاش می‌شود تا تخلفات در دستگاه‌های دولتی از طریق خود دستگاه‌ها و یا از طریق دیوان محاسبات کاهش یابد.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: مردم باید باور کنند دستگاه‌های دولتی درست کار می‌کنند و پایین آمدن تخلف موجب افزایش اعتماد مردمی به دستگاه‌های دولتی است.

وی افزود: عملکرد دیوان محاسبات استان مرکزی رضایت بخش ارزیابی می‌شود و این استان در تعامل با دیوان، الگوی موفقی برای سایر استان‌های کشور است.

استاندار: درآمد مالیاتی استان مرکزی ۱۰۷ درصد از برنامه مصوب پیشی گرفت

استاندار مرکزی نیز در سخنانی گفت: درآمد مالیاتی این استان امسال ۱۰۷ درصد از میزان برنامه مصوب کشوری پیشی گرفته که بیانگر ظرفیت بالای این استان در حوزه برنامه‌ریزی و اجرای راهبردهای مالیاتی و ذیحسابی است.

«سیدعلی آقازاده» افزود: میانگین رشد مالیات کشور از برنامه مصوب برای کشور امسال ۱۰۱ درصد بوده علت موفقیت استان در این حوزه تلاش تیم دارایی، مالیاتی، ذیحسابی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی اظهار داشت: دیوان محاسبات یکی از ارکان اثرگذار در تحقق این موفقیت بوده و همکاری هدفمند این بخش با سایر دستگاه‌های مسئول باعث شده تا استان مرکزی موفق باشد.

استاندار مرکزی گفت: شاخص اقتصادی استان مرکزی در سال های اخیر رو به بهبود است و در دوره‌هایی که تحریم و برخی رکودهای اقتصادی به وجود آمده موفقیت نسبی نیز کسب شده است.

آقازاده با اشاره به اینکه رویکرد دیوان محاسبات کشور مثبت، منطقی و برابر با واقعیت است، گفت: یک تیم تخصصی و حرفه‌ای در دیوان محاسبات فعالیت دارد و رویکرد دیوان هرسال بهتر می‌شود و در بودجه ۱۴۰۰ برای اولین بار تفریغ بودجه در نیمه  اول سال ارایه و گزارش آن در مجلس قرائت شد.

مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات نیز گفت: استان مرکزی جز استان‌های درجه یک دیوان از نظر بُعد درآمدی و مصارف و از بُعد مالیاتی از استان‌های موثر کشور است.

«روح الله اکبری» افزود: شرایط کشور از نظر اقتصادی به خاطر تحریم و کرونا در تنگنا است و برون رفت از این شرایط همراهی و همدلی دستگاه‌های برنامه ریز و سیاست گذار را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: برای برون رفت از شرایط موجود باید به سراغ افزایش کارآمدی رفت تا صیانت از بیت المال تقویت شود.

اکبری بیان کرد: بزرگترین سرمایه استان مرکزی سرمایه انسانی، علمی و پژوهشی است و هر جا از این استان نام برده می‌شود، مشاهیر آن زبانزد هستند.

در این آیین از تلاش چهار ساله خلیلی مدیرکل اسبق دیوان محاسبات استان مرکزی تجلیل و حسین زاده به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی مالیات دیوان محاسبات کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی مالیات اراک استان مرکزی مالیات دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می شود از تعیین جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد 3  مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.   به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب .س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.   به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟