Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق جلالی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:پس از اطلاع از مرگ دام‌های سنگین در یکی از روستاها با هماهنگی بخشداری و دامپزشکی موضوع به صورت میدانی بررسی شد.

وی افزود:در بررسی اولیه مشخص شد که علت مرگ این حیوانات بر اثر یک نوع بیماری بوده و ارتباطی با آب منطقه ندارد.

جلالی گفت:تاکنون آمار دقیقی از تعداد دام‌های تلف شده در دست نیست و موضوع در دست بررسی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دامپزشکی آبادان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت مرگ دام‌های سنگین در دهستان نصار را بیماری شاربن اعلام کرد و افزود:اقدام لازم برای واکسینه کردن دام‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

اسداله عباسی افزود:هم اکنون گروه‌های دامپزشکی به صورت ویژه با تهیه واکسن در حال واکسینه کردن دام‌های اهالی تا شعاع خاصی در منطقه هستند.

وی افزود:۲۰۰ دٌز واکسن برای تزریق تهیه و تا روز جمعه به دام‌های منطقه تزریق خواهند شد.

بیماری شاربن در گوسفند، بز و گاوها مشاهده می­ شود و عامل باکتریایی ایجاد کننده این بیماری اغلب از طریق خوراک و آب آلوده موجب بروز بیماری در دام­‌ها می­ شود.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان است و شغل اهالی منطقه دامداری، کشاورزی و صیادی است.

برچسب‌ها اروندکنار آبادان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اروندکنار آبادان سازمان دامپزشکی کشور اروندکنار آبادان سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی پنج شنبه شب در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوزهای لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با تصمیم کمیته فنی آبزی پروری، با توجه به نظر اکثریت اعضا، تا اطلاع ثانوی ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به استان بوشهر ممنوع شود.

وی گفت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش های لازم صورت گرفته و در نهایت بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

وی بیان کرد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

کد خبر 6088824

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم