Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی رضایی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از یکم تیر امسال تاکنون هفت هزار و ۶۰۵ کودک و نوجوان در استان به کرونا مبتلا شده اند که پنج هزار و ۸۶ نفر بین ۱۲تا ۱۸ سال، یک هزار و ۴۹۹ نفر بین هفت تا ۱۲ سال و حدود یک هزار نفر زیر هفت سال بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موارد مرگ براثر کرونا در گروه سنی زیر ۱۸ سال استان اصفهان در موج پنجم و از تیر امسال تاکنون ۴۰ مورد قطعی و ۱۰۲ مورد مشکوک گزارش شده است.

رضایی جمع افراد واکسینه شده علیه کووید ۱۹ را در استان  اصفهان ۳ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۹۳ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد افراد واکسینه شده تزریق نوبت اول ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۳۸۹ نفر، نوبت دوم یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۰۴ نفر و  دُز سوم  ۲ هزار و ۲۲۸ نفر بوده است.

وی درصد نوع واکسن مصرف شده از ابتدا تا ۲۰ مهر ماه جاری را ۷۷ درصد سینوفارم،۱۳درصد آسترازنکا، هشت درصد برکت و ۲ درصد اسپوتنیک عنوان کرد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تعداد تست های کرونا در استان اصفهان گفت: تست کرونای یک میلیون و  ۱۳۹ هزار و ۹۰۸ نفر مثبت شده است که ۱۷۰ هزار  و ۴۷۷ نفر از این جمعیت بستری و ۹۶۹ هزار و ۴۳۱  نفر تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد تست های کووید ۱۹ تست مثبت بوده است، ادامه داد: موج پنجم کرونا از استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور آغاز شد و به استان اصفهان سرایت کرد و اکنون این استان به طور میانگین به وضعیت زرد رسیده است.

رضایی همچنین  در بخش شاخص سلامت مادران گفت:در ابتدای شیوع کرونا و نیز سال گذشته شاهد درگیری کمتر مادران باردار به کرونا بودیم اما در سالجاری و موج پنجم این روند با افزایش بیماری بین زنان باردار مواجه شد به گونه ای که ۱۳ زن باردار به دلیل کرونا از دنیا رفتند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان اضافه کرد: تعداد مراکز منتخب سرپایی استان ۵۳ مرکز و تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون  ۴۴ مرکز است  و امید می‌رود که پس از واکسیناسیون همگانی وضعیت استان به حالت عادی بازگردد اما هنوز چند هفته تا پایان موج  پنجم کرونا باقی مانده است.

بر اساس اعلام  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم اینک یک هزار و ۶۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که از این   ۳۰۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

 آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان  ۱۸ نفر و  از این تعداد ۱۲ نفر فوت شده مثبت کرونا بوده است.

 

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودکان و کرونا واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استان اصفهان موج پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده نگهداری کود‌های شیمیایی به وزن ۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال به عنوان قاچاق در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
دانش پناه افزود: شعبه پس از بررسی پرونده، تخلف نگهداری ۶۳۰ کیسه کود شیمیایی خارج از ضوابط تعیینی را محرز و متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی گفت: رای صادره شعبه بدوی پس از قطعیت اجرا و جریمه وصول شد.

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • ملک الشعراء حکیم شفایی، ادیب و پزشک نام‌آور اصفهانی
  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • سارق طلاجات کودکان اصفهانی دستگیر شد
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است