Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:26:39 GMT

پیش بینی ۷۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا سال ۱۴۰۴

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۹۱۳۸

پیش بینی ۷۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا سال ۱۴۰۴

‍‍‍‍‍‍

علیرضا پیمان پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که صادرات غیرنفتی به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار که نماینده کشورمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به آن اشاره کرده، چگونه دست یافتنی است؟ بیان کرد: رقم ۱۰۰ میلیارد دلار برای صادرات عجیب و غریب است و چنین عددی را در نظر نداریم، اکسپو در واقع یک نمایشگاه فرهنگی است و قابلیت‌های فرهنگی ایران را منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در دو هفته‌ای که در این نمایشگاه مستقریم، رویداد خود را به سمت صنایع خلاق بردیم. منظور از صنایع خلاق، صنایعی مثل انیمیشن و استفاده از پتانسیل فرهنگی یک کالا برای صادرات آن است.

پیمان پاک با اشاره به این که مباحثی مانند اکسپو، معاهدات اوراسیا و شانگ های همگی در راستای توسعه تجارت هستند، توضیح داد: می‌خواهیم از ظرفیت اکسپو برای صادرات صنایع خلاق و توسعه تجارت فرش و مباحث مختلف دیگر استفاده کنیم. برنامه ای که برای صادرات در افق چهار سال آینده در نظر داریم، حداقل ۳۵ میلیارد دلار به صادرات غیر نقدی کشور کمک می‌شود. امسال پنج میلیارد دلار و تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۷۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

صادرات غیرنفتی را با تهاتر کالایی افزایش خواهیم داد

گفتنی است؛ حسن زمانی نماینده کشورمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، درباره برنامه ایران برای افزایش صادرات در این نمایشگاه اعلام کرده بود که صادرات غیرنفتی به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار و جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای پروژه‌های داخلی از جمله مهمترین برنامه‌ها در این رویداد خواهد بود. این در حالی است که علیرضا پیمان پاک به عنوان معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت، این میزان را نادرست می‌داند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیمان پاک توسعه تجارت نمایشگاه اکسپو صادرات غیرنفتی میلیارد دلار توسعه تجارت برای صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته

وحید یعقوبی، معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ضمن اشاره به اینکه این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد برگزار شد و ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد در کشور و پانزدهمین صادرکننده این صنعت در نمایشگاه اکسپو امسال حاضر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد ثبت شده است و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند. مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، پیش‌بینی ما این است که در صورت رفع محدودیت‌های انرژی و مسائل زیرساختی، صنعت فولاد ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای سال جاری، به همراه خواهد داشت.

وی یکی از مهم‌ترین مسایل صنعتگران فولاد کشور را بحث انرژی و سیاست‌های ارزی دانسته و معتقد است که مسائل ارزی نیازمند بازنگری و یکپارچه‌سازی در جهت توسعه صادراتی است.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد ایران و در قالب ایران اکسپو برگزار شده که علاوه بر مسئولان داخلی، نمایندگانی از کشورهای کوبا، ونزوئلا، پاکستان و... حضور دارند سایر کشورها حضور دارند.

یعقوبی اعلام کرد: صنعت فولاد ۱.۱ درصد آب کشور را مصرف می‌کند که عمده‌ی این آب مورد نیاز از پساب‌ها تهیه می‌شود و سیستم‌های بازچرخی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ فلذا صنعت فولاد نه‌تنها مصرف آب را کم کرده است؛ بلکه آب شیرین را تولید می‌کند. با سرمایه‌گذاری صورت گرفته، آب از دریای عمان شیرین و پمپاژ و به استان‌های یزد و اصفهان انتقال داده می‌شود. از این‌رو صنعت فولاد نه‌تنها قاتل آب و صنعت آب‌بری نیست که وضعیت آبی را ساماندهی نیز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو