Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو اتاق بازرگانی گفت: بسیاری از شرکتها ارز دولتی را برای واردات دارو دریافت می‌کنند اما گزارش دقیقی از نحوه خرج‌کرد ارز دریافتی ارائه نمی‌دهند.

عرفان شاکری عضو اتاق بازرگانی ایران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: حوزه دارو یکی از حوزه‌های استراتژیکی است که همواره مثل سایر موارد با مافیای خاص خود درگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دارو مبحثی است که به طور مستقیم با جان مردم سر و کار داشته و حساسیت‌های خاص خود را دارد و متاسفانه شاهد اتفاقات ناخوشایندی در این خصوص به ویژه در حوزه واردات مواد اولیه داروهای مختلف رخ می‌دهد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: سیستم تخصیص ارز به واردات دارو و مواد اولیه آن نظم خاصی را در حال حاضر دنبال نمی‌کند و برخی از وارد کنندگان طی سالهای گذشته با بانک مرکزی مشکلات زیادی داشتند.

شاکری یادآور شد: نحوه تخصیص ارز به واردات برخی از داروها و مواد اولیه آن‌ها صحیح نیست و بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت برای اختصاص ارز دولتی به آن موارد اختلاف نظر فاحشی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تامین ارز مورد نیاز دارو و مواد اولیه وارداتی داروها در یک سری از موارد اولویت بندی انجام می‌شود و در برخی موارد به دلیل عدم برگزاری جلسات کمیته تخصیص ارز وزارت بهداشت به طور منظم، اولویت‌های تعیین شده به درستی اجرا نمی‌شود.

 

رفتار سلیقه‌ای مسئولان با وارد کنندگان مواد اولیه دارویی!

عضو اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: رفتار وزارت بهداشت در حوزه تخصیص ارز دولتی مورد نیاز با وارد کنندگان دارو و مواد اولیه داروهای مختلف سلیقه‌ای، بدون برنامه ریزی و بدون هماهنگی های لازم است.

شاکری یادآور شد: در برخی از مواقع سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هیچ گونه هماهنگی و برنامه ریزی مشترکی برای نحوه درست واردات دارو و مواد اولیه مورد نیاز با یکدیگر ندارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از شرکتها ارز دولتی را برای واردات دارو دریافت می‌کنند اما گزارش دقیقی از نحوه خرج‌کرد ارز دریافتی ارائه نمی‌دهند و در این مواقع برخورد یکسانی با تخلفات صورت نمی‌گیرد.

این عضو اتاق بازرگانی افزود: در حال حاضر بیشترین بخش ارز دولتی در حوزه دارو به بخش خصوصی واگذار می‌شود و بخش دولتی سهام بیشتری در عرضه تولیدات داخلی داروهای مختلف دارد و سهم بیشتری از بازار دارد.

شاکری یادآور شد: کارشناسان مختلفی در سازمان غذا و دارو حضور دارند که باید بیشتر و دقیق تر موضوع نحوه تخصیص ارز دولتی به دارو را ارائه بدهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارز دولتی واردات دارو واکسن سندیکای دارو عضو اتاق بازرگانی دارو و مواد اولیه مواد اولیه دارو وارد کنندگان وزارت بهداشت واردات دارو تخصیص ارز ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می‌شود و تنها برنج است که ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

کد خبر 6094292 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال