Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک دین پرست پنجشنبه شب درپایان سفر ۲ روزه به هرمزگان وبازدید از روند طرحهای عمرانی شرق هرمزگان در نشست بررسی و ارزیابی روند اجرای طرح‌های توسعه سواحل مکران که با حضور فرماندار جاسک برگزار شد، افزود:  ۵۲ درصد ازاین هزینه ها باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۴۸ درصد از طریق بخش دولتی تامین شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توسعه سواحل مکران، عنوان کرد: باید با تمام قوا برای تحقق فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای توسعه سواحل مکران، اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران را در راستای اجرا و تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه بسیار مهم و ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به ماده ۶۸ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در راستای تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران، ادامه داد: این قانون بر تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران برای برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه سواحل مکران در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان تاکید دارد.

دین با اشاره به دستور آیت‌الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور به دکتر وحیدی وزیر کشور برای بررسی موضوع تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران، افزود: در راستای ابلاغیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به وزیر محترم کشور، گزارشی در خصوص ضرورت تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران را به رئیس جمهور محترم تقدیم خواهیم کرد، تا به سمت اجرای قانون برویم و با قوت و به طور جدی تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران را پیگیری خواهیم کرد.

وی، تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران را در راستای اجرا و تحقق اهداف برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: باید سازمان متولی و مسوول این امر شکل بگیرد و با تعریف پروژه‌های مشخص مرتبط با قانون توسعه سواحل مکران، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را نیز فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب مصوبات شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاری در ۹ استان مشمول این شورا که هرمزگان نیز از جمله این استان ها محسوب می‌شود، ۵۰ درصد کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار کشور است لذا ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق محسوب می‌شود.

دین پرست همچنین با بیان اینکه آیت‌الله دکتر رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تامین معیشت مرزنشینان دارند، اظهار داشت: در این راستا طرح ساماندهی تجارت در مرزهای دریایی و خشکی از جمله طرح تجارت ملوانی و ته لنجی در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

در جریان سفر ۲ روزه (چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری )معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به شرق هرمزگان، آخرین وضعیت ۸۵ طرح مصوب شورای توسعه سواحل مکران بررسی شد.

دراین نشست با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، فرمانداران شهرستان های میناب، سیریک و جاسک، مدیران کل دستگاه های اجرایی ذیربط و مجریان طرح در محل پایانه نفتی بزرگ جاسک برگزار شد.

این طرحها در زمینه پیشرفت های خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک، نفتی ، پالایشی، پتروشیمی، برق، آبرسانی ، زیست محیطی وطرحهای سرمایه گذاری و گردشگری در مناطق شرق هرمزگان است که  پس از بازید موانع ومشکلات آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

برچسب‌ها وزارت کشور شورای توسعه سواحل مکران هرمزگان جاسک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور شورای توسعه سواحل مکران هرمزگان وزارت کشور شورای توسعه سواحل مکران هرمزگان جاسک تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران معاون هماهنگی امور اقتصادی سرمایه گذاری شورای توسعه وزارت کشور برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه 13 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از سند ثبت بافت تاریخی روستای بیابانک در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک، اثر فرهنگی تاریخی محدوده تاریخی روستای بیابانک، با قدمت صفویه و قاجاریه در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

حسن عربی گفت: بافت تاریخی روستا به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ 16/۰۶/1399 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902638

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان