Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احمد سیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ضریب پشتیبانی این سازمان بیمه گر هم اینک به ازای هر یک نفر مستمر بگیر ۵.۱ نفر بیمه شده است اظهار داشت: این در حالی است که در ۲ سال گذشته این شاخص یک به ۷.۸ نفر بود.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد مستمربگیران افزایش یافته است افزود: اما تعداد بیمه شدگان جدید به نسبت مستمر بگیران افزایشی نبوده است که این امر نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدی در خصوص میانگین ضریب پشتیباتی بیمه در کشور گفت: این شاخص در کشور یک به ۴.۵ نفر است، هم اینک وضعیت ضریب پشتیبانی استان از میانگین کشور بهتر است.

وی حالت عادی و استاندارد برای ضریب پشتیبانی را یک به هشت نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تحریم ها، شرایط شیوع ویروس کرونا و از رونق افتادن کسب و کارها هم اینک اشتغال جدید در این استان کمتر اتفاق می افتد که نسبت مصارف به منابع تهدید کننده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: سازمان بیمه تامین اجتماعی برای جلوگیری از ورشکستگی بخشی از حق بیمه ها را در بخش های مختلف در سطح کشور سرمایه گذاری کرده است که صندوق در سال هایی که دخل و خرج با هم در تعادل نباشد دچار مشکل نشود که در این زمینه تاکنون اقداماتی نیز انجام داده است.

سیدی افزود: اما بخشی از سرمایه گذاری ها به نوعی بنگاه داری بود که این روش نیز ریسک پذیر بوده است که به وضعیت اقتصادی، رونق کسب و کارها و تولید بستگی دارد که اگر شرایط کشور مناسب باشد وضعیت اقتصاد نیز بهبود می یابد در غیراینصورت بنگاه های اقتصادی نیز زیان خواهند کرد.

وی اظهار داشت: اما تمامی تعهدات این سازمان بیمه گر در تضمین دولت است و اگر در سال هایی دچار مشکل شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت و تاکنون این سازمان هیچ تاخیری در پرداخت ها و تعهدات نداشته است.

وی گفت: یکسری از تعهدات خارج از وظایف ذاتی و ضوابط بیمه ها است که تعادل منابع و مصارف را بر هم می زند که  اگر این تعهدات از روی دوش سازمان برداشته شود با مشکلات مواجه نخواهیم شد.

۳۸ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ضریب پوشش بیمه‌ای این استان چهار درصد از کشور عقب است.

تعداد بیمه شدگان اصلی زیر پوشش این سازمان ۱۰۳ هزار نفر  و تبعی را ۱۶۶ هزار و ۵۶۷ نفر است که در مجموع ۲۸۹ هزار و ۳۴۵ نفر از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی بهره مند هستند.

تعداد مستمربگیران اصلی زیر پوشش ۲۰ هزار و ۲۲۳ نفر و مستمربگیران تبعی ۲۸ هزار و ۸۹۳ نفر است که در مجموع ماهانه ۴۹ هزار و ۱۱۶ نفر از سازمان تامین اجتماعی حقوق می گیرند.

در مجموع تعداد جمعیت زیر پوشش این سازمان بیمه گر در خراسان شمالی ۳۳۸ هزار و ۴۶۱ نفر است.

برچسب‌ها بجنورد تامین اجتماعی خراسان شمالی بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تامین اجتماعی خراسان شمالی بجنورد تامین اجتماعی خراسان شمالی بازنشستگان تامین اجتماعی ضریب پشتیبانی خراسان شمالی سازمان بیمه زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی